Permalänk
Medlem

Google Chrome

Citat:

Nu släpps skarp version av Google Chrome
2008-12-11 19:00
Idag släpps den skarpa versionen av Google Chrome, Googles webbläsare som är gratis och baserad på öppen källkod.
Google Chromes betaversion har över 10 miljoner aktiva användare runt om i världen, på alla sju kontinenter. Efter mer än 100 dagars arbete med att förbättra webbläsarens stabilitet och prestanda är vi redo att ta bort betastämpeln.
Google Chrome utvecklades för att förbättra användarens upplevelse av internet. I början av internets utveckling bestod webbsidorna mest av text, men idag är de däremot uppbyggda av en mängd kraftfulla kommunikationsmedel som videoklipp, spel, verktyg för samarbete och mycket mer. Google utvecklade sin webbläsare för att kunna hantera den nya webben på ett snabbt, enkelt och stabilt sätt.
Sedan lanseringen av Chrome i september har Google förbättrat webbläsaren inom några viktiga områden framförallt:
Stabilitet och prestanda. Google Chrome-ingenjörerna har fokuserat på att förbättra webbläsarens stabilitet särskilt när det gäller video och ljud.
Ännu snabbare. Google Chrome startar snabbt, laddar sidorna snabbt och nu blir den ännu snabbare. Vi har förbättrat V8 JavaScript-motorn vilket gör mycket för hastigheten i webbläsaren.
Bokmärkeshantering och hantering av personuppgifter. Bättre sätt att hantera bokmärken var en av de mest efterfrågade funktionerna från våra användare och vi har åstadkommit det i Chrome. Alla funktioner i Chrome som påverkar hanteringen av personuppgifter har dessutom samlats på ett ställe med detaljerade förklaringar för varje funktion, vilket ger mer kontroll till användarna.
Vi är nu redo att ta bort betastämpeln eftersom vi nått våra mål vad gäller stabilitet och prestanda. Det betyder dock inte att vårt arbete är slutfört. Vi planerar att lägga till fler funktioner och att inkludera stöd för Mac och Linux.
Så här skaffar du Google Chrome
För att ladda ned Google Chrome, gå till http://www.google.se/chrome
För ytterligare information om skarp version av Chrome, läs vårt blogginlägg på: http://www.googleblog.blogspot.com

http://www.newsdesk.se/pressroom/google/pressrelease/view/nu-...

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk

Verkar grymt bra! Ska testa

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer dom med en Adblocker(vilket dom inte lär göra) men om det kommer nån slags plugin så skippar jag minnesläckan Firefox. Blir så trött på den läsaren ibland.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Men är det någon minnesläcka i nyaste Firefox???
Har jag då aldrig märkt.

Det kan inte vara så att du har något plugin i firefox som jäklas?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Men är det någon minnesläcka i nyaste Firefox???
Har jag då aldrig märkt.

Det kan inte vara så att du har något plugin i firefox som jäklas?

Jag skulle önska det men tyvärr.
Även utan några addons alls(har testat direkt efter en nyformatering) så kan jag med endast en tab få en minnesförbrukning på 300-600 mb från firefox.exe. Har jag även surfat ett tag kan den använda upp till 1.3Gb i ram. Även om jag stänger ner alla tabs utom en behåller den samma minnesförbrukning, kanske droppar lite men inget avsevärt. Sen så tycker jag att firefox hänger sig alldeles för ofta. Oftast hänger den sig bara några minuter och man får ett härligt "timglas" och Firefox "vitnar". 2/10 ggr får jag Ctrl-Alt-Del:a firefox.exe men oftast frisknar den till. Sånt orkar jag inte riktigt med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Jag skulle önska det men tyvärr.
Även utan några addons alls(har testat direkt efter en nyformatering) så kan jag med endast en tab få en minnesförbrukning på 300-600 mb från firefox.exe. Har jag även surfat ett tag kan den använda upp till 1.3Gb i ram. Även om jag stänger ner alla tabs utom en behåller den samma minnesförbrukning, kanske droppar lite men inget avsevärt. Sen så tycker jag att firefox hänger sig alldeles för ofta. Oftast hänger den sig bara några minuter och man får ett härligt "timglas" och Firefox "vitnar". 2/10 ggr får jag Ctrl-Alt-Del:a firefox.exe men oftast frisknar den till. Sånt orkar jag inte riktigt med.

Men så skumt, måste bero på något annat! Du har inget antivirusprogram eller antispyware program som ligger och scannar på fel sätt eller något annat konstigt? Vad kör du för operativsystem? 32 eller 64 bitars. Kan det bero på det?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Edit.

Nån som kör Chrome och har problem med Sweclockers hemsida? för jag kan inte backa på sweclockers utan då går den bara längst upp på sidan

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk

Funkar fint här. Du kanske har fått något virus eller spyware som sabbar både firefox och chrome?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Men så skumt, måste bero på något annat! Du har inget antivirusprogram eller antispyware program som ligger och scannar på fel sätt eller något annat konstigt? Vad kör du för operativsystem? 32 eller 64 bitars. Kan det bero på det?

Har endast NOD32, men som sagt så testade jag Firefox innan jag ens installerat några andra program och samma minnesförbrukning va där, samt hängningarna.
Sitter på Vista Ultimate 32 med 4GB Ram. Inget annat program drar så mycket, speciellt inte för ett sånt litet program. Det enda program som kommer i närheten är Photoshop och Premiere fast deras minnesförbrukning är ju bara logisk.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Ok, då kanske problemet är VISTA då!? I XP funkar det kanon! Har också Nod32.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ok, då kanske problemet är VISTA då!? I XP funkar det kanon! Har också Nod32.

Jo, möjligtvis. Fast det är ju också det enda programmet som jag har såna problem med. IE och Chrome har ju inte gett mig liknande problem.
Och problemet har ju bestått trots antalet omformateringar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Du kan ju ge Opera en chans med, grymt bra!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Funkar kalas fint,känns riktigt snabbt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Använt Chrome i någon månad nu. Fungerar -riktigt- bra. Snabbt som fan är det också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo chrome är extremt snabbt, synd bara att dom har inte den bästa funktionen någonsin som firefox har. Den när man skriver vart man ska i adress fältet och kommer dit, alltså typ "bostaden" bara och man är på deras hemsida sen. Kan inte klara mig utan den funktionen, så jag är fast i firefox

Dock så är nya firefox Minefield nästan lika snabbt som google chrome.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
Edit.

Nån som kör Chrome och har problem med Sweclockers hemsida? för jag kan inte backa på sweclockers utan då går den bara längst upp på sidan

Samma problem med det är typ sidan som uppdateras ca 5 ggr, om du kollar i galleri och liknande, så backar du många ggr kommer du rätt, annars bara högst upp på sidan.
Skrev till sweclockers om detta men de ville inte optimera till chrome då det var i tonårsstadiet

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem

Funkar och är snyggt men är fan skitsötligt Men ska uppgradera och hålla fast mig vid det. Det är ju trots allt en häftig webbläsare

Permalänk

Jaa De märks att Chrome är slöare än Firefox.. Jag har ju konfiguerat mitt FF så de ska ladda sidor snabbare etc.. ladda bilder parrarellt, och flera bilder åt gången...

Kommer de addons och möjligheterna att konfiguera Chrome så blir de lätt chrome, men annars så stannar jag med FF..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Jo chrome är extremt snabbt, synd bara att dom har inte den bästa funktionen någonsin som firefox har. Den när man skriver vart man ska i adress fältet och kommer dit, alltså typ "bostaden" bara och man är på deras hemsida sen. Kan inte klara mig utan den funktionen, så jag är fast i firefox

Dock så är nya firefox Minefield nästan lika snabbt som google chrome.

Den använder en bättre funktion. Google Suggest i Chrome är helt förbannat underbart. Efter en stund, när chrome lärt sig vilka sidor du oftast använder, kommer den föreslå sidan när du knappar in ett eller två ord som sidan börjar på. Till exempel om jag vill gå in på www.sweclockers.com skriver jag bara "s" så drämmer den fram sweclockers.com och det är bara att trycka enter. För dig kommer den föreslå bostaden efter bara ett b, eller om du har flera sidor "bo". Helt underbart. Snabbheten är också ett brutalt plus, firefox va jobbigt då de kändes lite segt och drog en massa ram. Ett annat plus är om en sida kraschar så kraschar inte hela programmet...

Ge Chrome en chans

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

niice äntligen hela! måste ladda hem den har suttit på beta länge >.<

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
niice äntligen hela! måste ladda hem den har suttit på beta länge >.<

Så det hade varit annorlunda om dom släppt exakt samma release fast kallat den beta?

Förresten, nån som vet hur man byter färger/teman på Chrome (Chromium)?

Permalänk

Går det att stänga av MEST BESÖKTA funktionen på något sätt?
Skulle vilja att den funkade som Operas funktion istället att du själv lägger till där vilka sidor som ska visas där!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ni förstår att Chrome är en trojan i snygg förpackning. Vad är det ni fattas i Firefox/opera som gör att ni måste köra chrome? Det är som att springa naken på stan, total blottning..

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Gött måste testas.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Jag hoppas ni förstår att Chrome är en trojan i snygg förpackning. Vad är det ni fattas i Firefox/opera som gör att ni måste köra chrome? Det är som att springa naken på stan, total blottning..

Varför har du fått för dig det?? Törs du använda google då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD