Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Du kan enkelt skriva in ett annat filnamn om du vill och en nyare version där man kan välja klient och OS är på gång.

jodå ja vet man kan skriva in andra ^^

vore lite "roligare/bättre" om den slumpade iaf ett par själv kanske nåväl skitsamma..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jodå ja vet man kan skriva in andra ^^

vore lite "roligare/bättre" om den slumpade iaf ett par själv kanske nåväl skitsamma..

Annars finns ju alltid Photoshop?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Hmm om nu ett vanlig skärmdump kan gälla som bevis för ett brott, kan man då använda en skärmdump för att bevisa sin oskuld?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Hmm om nu ett vanlig skärmdump kan gälla som bevis för ett brott, kan man då använda en skärmdump för att bevisa sin oskuld?
http://xs134.xs.to/xs134/08524/bevis717.jpg

det skulle bli intressant, men tänk om de gör husransakan på din dator?(vilket de troligen skulle göra):)

och här kommer en följd fråga: vad händer ifall de inte hittar nått? Kryll har gömt sin hårddisk lr dylikt?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
det skulle bli intressant, men tänk om de gör husransakan på din dator?(vilket de troligen skulle göra):)

och här kommer en följd fråga: vad händer ifall de inte hittar nått? Kryll har gömt sin hårddisk lr dylikt?:)

Nej, en domstol skulle inte utfärda husrannsakan, det gör dom bara på brott som kan ge fängelse.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

och kunderna kommer i sin tur flockas till bolag som vägrar gå med på APBs krav...NEXT!

APB har ingenting med dethär att göra.

Ipred ger skivbolagen/filmbolagen (inte APB) rätten att kräva ut vem som sitter bakom en IP-adress.
Enligt LAGEN ipred så blir ALLA ISP:ar tvugna att ge ut informationen.

Film/skivbolaget skickar i sin tur ut en bot. Betalar du inte den, eller bestrider den åker målet upp i civilrätt.

Om du förlorar detta mål blir du tvungen att betala rättegångskostnaderna + boten som nu tiodubblats...

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
APB har ingenting med dethär att göra.

Ipred ger skivbolagen/filmbolagen (inte APB) rätten att kräva ut vem som sitter bakom en IP-adress.
Enligt LAGEN ipred så blir ALLA ISP:ar tvugna att ge ut informationen.

Film/skivbolaget skickar i sin tur ut en bot. Betalar du inte den, eller bestrider den åker målet upp i civilrätt.

Om du förlorar detta mål blir du tvungen att betala rättegångskostnaderna + boten som nu tiodubblats...

Inte bot, straffavgift. Det är bara polisen som delar ut böter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
.

Kul att det är samma film som autogenereras hela tiden och att det bara är dc++ som används och sen verkar det vara samma hubbar(??) hela tiden, skitbra jobb de gjort med dem ^^ not!

Jag använder inte dc och tänker aldrig ladda ner hip hip hora.
Så det räcker ju inte för mig.. Ska de komma med falska bevis får de väl fan ta å lägga ner lite möda kanske.

Sen är det mesta under copyright, fast gratis och man får dela med sig precis hur man vill (bara man inte ändrar innehållet)

Nåväl, back to topic!. Intressant om de tar en för "falsk trafik"

http://lekplatsen.org/bevismaskinen/
Lite bättre i alla fall...

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Citat:

Truecrypt är ett program för att kryptera filer eller hela volymer. Med ett rätt lösenord så blir det svårt nog att knäcka, så jag tvivlar att polisen skulle lägga ner resurser på att försöka cracka lösenordet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Inte bot, straffavgift. Det är bara polisen som delar ut böter.

Bot och böter är väl inte samma sak? För i så fall är laplisa snut.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Bot och böter är väl inte samma sak? För i så fall är laplisa snut.

Bot är singularis av böter. Flera böter, en bot.
Lapplisor delar också ut straffavgifter. Det är bara i dagligt tal man säger parkeringsbot men det är i själva verket en straffavgift eller kontrollavgift.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Truecrypt är ett program för att kryptera filer eller hela volymer. Med ett rätt lösenord så blir det svårt nog att knäcka, så jag tvivlar att polisen skulle lägga ner resurser på att försöka cracka lösenordet.

det är jag medveten om, MEN undanhållande av bevis finns det väl en lag mot?:)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Bot är singularis av böter. Flera böter, en bot.
Lapplisor delar också ut straffavgifter. Det är bara i dagligt tal man säger parkeringsbot men det är i själva verket en straffavgift eller kontrollavgift.

Då hänger jag med. Tack för förklaringen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka bevis? Hur kan någon veta vad du har på hårddisken? Du ska inte behöva bevisa din oskuld i rätten, den andra parten ska bevisa din skyldighet.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Detta är ju väldigt off topic...

Ratiomaster är ett program till vilket du laddar ner en .torrent från valfri tracker (inte filinnehållet utan bara xxx.torrent som används för att senare ladda ner filerna) och sedan fejkar programmet trafik. Exempelvis kan du fejka att du laddar ner i 4gb/s och upp i 200gb/s för att kunna tillgodogöra sig den trafiken på din torrent-sida med mål att höja din ratio.

Så frågan är om någon kommer kunna se skillnad på "låtsastrafiken" och den "riktiga trafiken". Torrentsidor kan inte göra detta i nuläget då programmet imiterar vanliga torrent-program. Exempelvis kan du imitera uTorrent och det ser ut som om du laddar upp genom uTorrent.

Intressant fråga som jag inte tänkt på.

Massvis av inlägg och inget som ger ett vettigt svar.

Ratiomaster funkar inte så att det skapar låtsastrafik, du laddar inte upp något alls. Det programmet gör är att säga till trackern att du har laddat upp fast du inte gjort det. Det finns alltså ingen fusktrafik över huvud taget.

Torrentprotokollet går ut på att man liar på alla klienter att dom talar sanning om vad dom laddat upp och ner, Ratiomaster ljuger då trackern rakt upp i ansiket.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

För det första så, tur att du förstod att jag inte menade att vara bitter med det svaret och att du hängde med
För det andra, så kan du alltid glömma lösenordet, om du förstår vad jag menar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vilka bevis? Hur kan någon veta vad du har på hårddisken? Du ska inte behöva bevisa din oskuld i rätten, den andra parten ska bevisa din skyldighet.

Om det nu är så så är det ju ännu lättare.

Förlåt TS för offtopic!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

För det första så, tur att du förstod att jag inte menade att vara bitter med det svaret och att du hängde med
För det andra, så kan du alltid glömma lösenordet, om du förstår vad jag menar

Om det nu är så så är det ju ännu lättare.

Förlåt TS för offtopic!

jojo, jag är väl medveten om att man kan tappa bort lösen ord till krypteringsprogrammen, MEN då blir ju det som e krypterat väldigt intressant för den som misstänker dej för något, samt att när det e väl e knäckt ditt lösenord, om de nu lyckas dvs, så KAN du väl åka dit för "undanhållande av bevis"?

iaf så angående detta programmet som diskuteras, tänk så här, du använder det, och APB o CO sniffar upp det, sen vid en husransakan av din dator hittar de 100 RIKTIGA filmer, kan man inte åka dit för det då?:)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

jojo, jag är väl medveten om att man kan tappa bort lösen ord till krypteringsprogrammen, MEN då blir ju det som e krypterat väldigt intressant för den som misstänker dej för något, samt att när det e väl e knäckt ditt lösenord, om de nu lyckas dvs, så KAN du väl åka dit för "undanhållande av bevis"?

Det tror jag nog inte, det är väl en sak om man skulle "glömma" vart man har lämnat ett lik, men en annan sak ifall man skulle glömma något som ett lösenord?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det tror jag nog inte, det är väl en sak om man skulle "glömma" vart man har lämnat ett lik, men en annan sak ifall man skulle glömma något som ett lösenord?

Övertala du Pontén om det:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

iaf så angående detta programmet som diskuteras, tänk så här, du använder det, och APB o CO sniffar upp det, sen vid en husransakan av din dator hittar de 100 RIKTIGA filmer, kan man inte åka dit för det då?:)

Nej så funkar det inte, har dom husrannsakan på att hitta knark får dom inte ta din hembränningsapparat. Och som jag sagt tidigare kommer en domstol aldrig att utfärda en husrannsakan för ett brott som inte ger fängelse.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nej så funkar det inte, har dom husrannsakan på att hitta knark får dom inte ta din hembränningsapparat. Och som jag sagt tidigare kommer en domstol aldrig att utfärda en husrannsakan för ett brott som inte ger fängelse.

brott mot upphovsrätts lagen kan väl ge fängelse? står ju det i början av hyr filmer iaf:)

men vid en husransakan av datorn så kollar dom ju HELA hårddisken efter brott, lr hur? sen så behöver dom väl inte precisera vilken film de letar efter?

Polisen till knarklangarn: "Idag hade du tur, vi letade efter hasch, men hittade heroin, så denna gången klarar du dig!"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Massvis av inlägg och inget som ger ett vettigt svar.

Ratiomaster funkar inte så att det skapar låtsastrafik, du laddar inte upp något alls. Det programmet gör är att säga till trackern att du har laddat upp fast du inte gjort det. Det finns alltså ingen fusktrafik över huvud taget.

Torrentprotokollet går ut på att man liar på alla klienter att dom talar sanning om vad dom laddat upp och ner, Ratiomaster ljuger då trackern rakt upp i ansiket.

Den säger kontinuerligt till trackern att du laddar i ex. 60mb/s. Om den skickar en sådan request, eller vad nu ordet är, till trackern så har den väl skapat "låtsastrafik"?

Du måste ju säga till trackern att du laddat upp eller ner, således skapar du "låtsastrafik".

TRÅKIGT ATT TRÅDEN ÄR SÅ JÄTTELÅNGT OFF TOPIC!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Den säger kontinuerligt till trackern att du laddar i ex. 60mb/s. Om den skickar en sådan request, eller vad nu ordet är, till trackern så har den väl skapat "låtsastrafik"?

Du måste ju säga till trackern att du laddat upp eller ner, således skapar du "låtsastrafik".

så torrent program funkar bara så att den talar om hur mkt av varje torrent man tankat upp till trackern lr?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Inte helt. Se det lite som att du förfalskar ett kontoutdrag. Du skapar ju inga "låstsaspengar" tack vare det.

Taskig jämförelse men jag tror du fattar.

Citat:

så torrent program funkar bara så att den talar om hur mkt av varje torrent man tankat upp till trackern lr?

Precis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen aning, jag vet bara att ratiomaster är tänkt att immitera en torrent-nedladdningklient och att man kan skriva in vilken hastighet man vill "fejka" eller immitera eller vilket ord ni nu tycker passar. Man kan också välja att variera hastigheten man "fejkar" eller immiterar eller whatever mellan ett visst intervall. Jag förstår inte vitsen med den funktionen om det inte fungerar så att ratiomaster kontinuerligt skickar information till trackern.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Inte helt. Se det lite som att du förfalskar ett kontoutdrag. Du skapar ju inga "låstsaspengar" tack vare det.

Om du får banken att ändra ditt konto-saldo på grund utav kontoutdraget så har du ju skapat "låtsaspengar" (dem finns inte egentligen, men alla tror det och dem fungerar som riktiga pengar). Men nu känns det lite som att märka på ord ... ursäktar för det men jag tycker än så länge att mitt uttalande om hur ratiomaster fungerar var/är korrekt.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Testpilot
Citat:

Torrents funkar i två delar, du skickar själva nerladdningarna mellan alla peers men du pratar även med trackern och säger hur mycket du skickat till alla andra peers. Det Ratiomaster gör är att skippa biten där den skickar data till alla peers, den säger bara till trackern att den har gjort det. Den trafik du skickar till trackern är minimal och drar i princip ingen bandbredd alls, det är mindre data som skickas än när du besöker SweClockers.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

RatioMaster är uruselt. Fick mig bannad igår från en sida jag inte nämner

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
RatioMaster är uruselt. Fick mig bannad igår från en sida jag inte nämner

Sucker.

Visa signatur

Permalänk

Lurar programmet torrent-klienten också, ifall nu klienten också räknar uppladdning/nedladdning?

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Citat:

Lurar programmet torrent-klienten också, ifall nu klienten också räknar uppladdning/nedladdning?

Du har ju ingen klient igång utan kör fuskprogrammet istället.

Visa signatur