Permalänk
Medlem

Upload på 8Mb abb

....

Permalänk
Medlem

De kan dom inte.

Permalänk

Re: Upload på 8Mb abb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LapinTop

Hur kan det komma sig att BBB kan ha högre UL på sitt 8 abb men inte Telia?

Tyvärr är det rätt svårt att få högre upload när du har så långt till stationen, samma sak med BBB, deras 0.2-2.0 beror nog på avståndet till stationen.

Jag har BBB's adsl med 3.4 km till station en och ligger mellan 0.7-0.8 upp.

Permalänk
Medlem

BBB levererar (på de stationer som det är möjligt) 3 upp. Lite på bekostnad av downloaden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endors
De kan dom inte.

Så ovanstående har fel. Det GÅR att ha 8/3 hos BBB. Sedan hur bra det fungerar vet jag inte. Beror på hur bra kopparn är ut mot dig.

Numera heter typerna av abonnemang som finns 2-6, 6-12, 12-24, alla med 1-3 mbit upp tror jag. Inte HUNDRA på 2-6 mbit. Det GÅR att ha, men jag är inte säker på att det är något som görs automatiskt, går att ställa in i efterhand om man kontaktar supporten och ber snällt typ. Om du nu önskar högre upload så kan man finslipa inställningarna lite så t.ex din nerströmshastighet sjunker lite men din uppström ökar. Men det är är så sjukt olika, en del som bor på 3000 meter har modem som synkar mot stationen på över 20 mbit in utan problem medans vissa på under kilometern knappt får 15 mbit.

Fick själv med min lina 23.4 mbit till modemet på 2 kilometer. Så förutsättningarna skiljer sig väldigt mycket beroende på väldigt mycket.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

devour verkar missförstå vad jag skrev. Jag sa inte att man inte kan ha 8/3 hos BBB. Jag sa att BBB inte kan leverera Annex-M upload om Telia inte kan det. Det finns väl en liten % chans att Telia skulle kunna leverera men inte gör det för de har någon regel eller nått.

Permalänk
Medlem

Telia/skanova ställer högre kvalitetskrav än vad många andra leverantörer gör och därmed säljer de lägre hastighet för att få bättre marginaler på både gott och ont. Jag har 9 meter för mycket för att få en 8 mbit hos Telia Tex. Linan synkar 7.95 så den skulle klara det

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LapinTop
har hört rykte om att Telia ev. ska förlänga max avståndet på sitt 24 Mb abb till 3 Km. Om detta stämmer så löser det mitt problem.
Nån som vet mer?

Det betyder ju högst troligen bara att de väljer att sälja tjänsten till de som bort längre från station, inte att det skulle gå snabbare för det. Det gör ju att du kan uppgradera men du riskerar ju då ändå att sitta fast med 8/1 om det nu råkar vara det som är vad kopparn klarar av.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.