Permalänk
Medlem

Hjälp med dött P5E-VM HDMI

Hej!
Nu behöver jag verkligen er hjälp, min burk hemma (den i sign.) är helt död!

Följande har hänt/är gjort:
* helt livlös dator
* gjorts strömlös och även väntat flera timmar
* clear c-mos med borttaget batteri
* gröna dioden på mobot blinkar svag och ojämnt när mobot har ström
* Kylningen på graffets "strömtrissor" hade lossnat, så det kanske kan vara den utlösande faktorn

Alla förslag mottages med öppna armar!

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill vara säker på att moderkortet kan dött plocka ut den och kör den utanför chassit med de klassika felsöknings sätten. Studera gpu kylningen kan vara så att inget gått sönder annars bör du reklamera kortet och allt annat som kan ha åkt med på smällen.

Kan också bara vara psu problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Om du verkligen vill vara säker på att moderkortet kan dött plocka ut den och kör den utanför chassit med de klassika felsöknings sätten. Studera gpu kylningen kan vara så att inget gått sönder annars bör du reklamera kortet och allt annat som kan ha åkt med på smällen.

Kan också bara vara psu problem.

Nätagget ja, det kan det nog vara när jag tänker efter.
Kör med "felvänd" luftriktning och det var nästan helt igensatt i bak nu när jag kollade igår.

Ska testa/kolla det i kväll!

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Avstängd

är jag den ända som lägger märke till att han skrivit: * gröna dioden på mobot blinkar svag och ojämnt när mobot har ström

redan där skulle jag ha testat med annat nätagg efter det hade jag reklamerat moderkortet. Då den lampan blinkar är det nått som inte står rätt till. med skälva moderkortet.

i övrigt så testa med enstaka minne samt kastbyta o köra ena minnet ena gången andra gången så kör du andra minnet

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så hade mina nätagg som jag har hemma fel kontakter så dom passade inte.
Får ringa butiken där jag köpte sakerna i morron!

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

Problemet är nu lokaliserat, det var som jag misstänkte nätagget som har gett upp.

Ta nu lärdom av detta och vänd inte flödesriktningen i ett agg, i alla fall inte ett med 120mm fläkt eller ett med "vinklat" flöde. Det blir riktiga "hotspots" inuti när fläkten sugen istället för blåser.

Nu blir det ett Antec 3480 och en HR-01 plus istället, fick aldrig till nån bra kombination mellan ljud och bra kylning i Sugo'n. Tänker göra så här fast prova med bara chassifläkt kopplad till CPU-uttaget först.
http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=51264&hi...

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.