pipande ljud från hdd

Permalänk
Medlem

pipande ljud från hdd

Det kommer ett högfrekvent pipande ljud från min nya 80.0Gb IBM Deskstar 120GXP 7200rpm. Och då undrar jag... Ska det göra det? Är väldigt irriterande...

Visa signatur

Tie Your Own Shoes Before You Accuse Me Of Tripping You

Permalänk
Medlem

Är nog bara att ringa butiken och få den utbytt. .

Permalänk
Medlem

HAHA! åh, ursäkta. Har bara hört för mycket om hur dåliga dem diskarna ska va...

Tydligen ska man få en WesternDigital 120GB 7200rpm för ca 200 kr mer.

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

Re: pipande ljud från hdd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enzymer
Det kommer ett högfrekvent pipande ljud från min nya 80.0Gb IBM Deskstar 120GXP 7200rpm. Och då undrar jag... Ska det göra det? Är väldigt irriterande...

Jag har (troligtvis) samma problem som du har Enzymer. Ljudet överröstar fläktar och allt annat som sitter i burken, det hörs ill och med in i andra rum trots stängda dörrar.
Är det ett konstant tjutande ljud som kommer så fort du startar datorn?
Jag har ej lämnat in min ännu pga att jag inte vet vad jag skall göra med allt jag lagrat på den. Om du lämnar in den så får du gärna skriva här hur det gick.

Är det någon annan som råkat ut för samma problem?

Permalänk
Medlem

Re: Re: pipande ljud från hdd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjalp

Jag har (troligtvis) samma problem som du har Enzymer. Ljudet överröstar fläktar och allt annat som sitter i burken, det hörs ill och med in i andra rum trots stängda dörrar.
Är det ett konstant tjutande ljud som kommer så fort du startar datorn?
Jag har ej lämnat in min ännu pga att jag inte vet vad jag skall göra med allt jag lagrat på den. Om du lämnar in den så får du gärna skriva här hur det gick.

Är det någon annan som råkat ut för samma problem?

Jo då min IBM 120gxp 80 GB låter också illa, ett pipande högfrekvent ljud... kopplade ut den innan för man fick huvudvärk av det hemska ljudet. Disken har fungerat fint i några månader men helt plötsligt börjar den låta så här.
Jag har skickat efter returnummer från DB, sedan skickar jag tillbaka den. Får se vad dom säger... men det borde ju gå på garantin.