Permalänk
Medlem

Ipred watchlist

http://ipred.bitchware.se/

detta är kanske ingen direkt nyhet för vissa av er, men jag ville bara veta hur detta fungerar?

alltså tjänsten kollar upp om du investigeras just nu... hur vet skaparen av sidan det? och hur går det till tekniskt sätt?

cheers

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

Det gäller att begära ut aktuella fall som undersöks av IPRED och sedan föra in dessa IP som är under luppen i en databas.

Med andra ord en hel del eget arbete tills någon form av API dyker upp som man kan hämta information med automatik ifrån.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Folk går till berörd tingsrätt och begär ut de offentliga akter som finns om IPRED-målen, scannar in dessa och skickar in till de som har hand om listan.

Permalänk
Medlem

ahap.
men är alla IPREDs undersökningar offentliga?
Tidigare under dagen så läste jag att IPRED lagen ger lobbyn rätt till att undersöka dig i en månads tid utan att du ens vet om det.

hur i helvette godkände riksdan detta? vad är det för hjärndöda människor som ger privatpoliser rätt att kolla upp mig I EN MÅNAD.... wtf är det jag som har missförstått eller är det politikerna som har fått missväxt bland sina hjärnceller?

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
ahap.
men är alla IPREDs undersökningar offentliga?
Tidigare under dagen så läste jag att IPRED lagen ger lobbyn rätt till att undersöka dig i en månads tid utan att du ens vet om det.

hur i helvette godkände riksdan detta? vad är det för hjärndöda människor som ger privatpoliser rätt att kolla upp mig I EN MÅNAD.... wtf är det jag som har missförstått eller är det politikerna som har fått missväxt bland sina hjärnceller?

Var läste du detta, IDG eller? Pressen har en tendens att vrida och överdriva sånt här. Troligtvis är det så att man inte måste säga till dig personligen att du blir undersökt, men om du frågar (kontaktar rätt tingsrätt) så finns det en offentlig akt om det.

Att lagen gick igenom var till stort tack vare påtryckningar från lobbyister, främst från amerikanska mediebolag. Det finns mycket mer makt där än det finns i regeringen, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumdel plus att det finns en rad liknade trådar som denna.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM