Vad ska min hemsida handla om ?

Permalänk
Avstängd

Vad ska min hemsida handla om ?

HEj, kan någon hjälpa mig och ge ideér vad jag kan göra min hemsida att den handlar om ? Jag har ganska mycket kunskaper innom webdesign och kan bygga en hel del och stor erarenhet av webdesign.

jag har nyligen jobbat på ett projekt som jag sålde och inte har något att göra nuförtiden. Så jag behöver era ideér om vad jag kan ha för tema =?

Permalänk
Medlem

En hemsida med massa bilder på katter, så ska man kunna ändra färg på dom!
Och kanske klappa dom också.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

vad har du för fritidsintressen, utöver det du gör på swec?

Permalänk
Medlem

För att bästa resultat på sidan så vore det väl ändå bäst om du själv kom på det?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Sätt upp en blogg eller nåt. I övrigt håller jag med NoobZone, det blir nog bäst resultat om du kommer på det själv.

Permalänk
Medlem

minigrisar

Visa signatur
Permalänk

Re: Vad ska min hemsida handla om ?

Portfolio/blogg kan ju vara kul att ha

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en sida som man kan välja vilken bakgrund man vill ha, röd, grön eller blå, så ska man kunna skriva en text och skicka texten så ska texten sparas och det ska stå "Tack för att du sparade texten", så ska man få en md5 av texten som man kan skriva in efter adressen så kan man gå in på sidan/md5 och se texten man sparat.

Jag hade använt en sån här sida varje dag! Och det tror jag många andra skulle vilja. Du skulle bli miljonär. Konstigt att ingen gjort det förens nu! :O:O
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Jag vill ha en sida som man kan välja vilken bakgrund man vill ha, röd, grön eller blå, så ska man kunna skriva en text och skicka texten så ska texten sparas och det ska stå "Tack för att du sparade texten", så ska man få en md5 av texten som man kan skriva in efter adressen så kan man gå in på sidan/md5 och se texten man sparat.

Jag hade använt en sån här sida varje dag! Och det tror jag många andra skulle vilja. Du skulle bli miljonär. Konstigt att ingen gjort det förens nu! :O:O
//pscs3

Bra idé, någon måste göra detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Bra idé, någon måste göra detta.

Bra idé? Om någon snor datorn och ser en md5 hash och dom vet att denna sidan är populär så kommer dom givetvis att testa sidan, dom har ju inget att förlora och vipps så får man fram den viktiga texten, kunde han lika gärna sparat det viktiga i klartext

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Bra idé? Om någon snor datorn och ser en md5 hash och dom vet att denna sidan är populär så kommer dom givetvis att testa sidan, dom har ju inget att förlora och vipps så får man fram den viktiga texten, kunde han lika gärna sparat det viktiga i klartext

Sarkasm?

Permalänk
Medlem

Gör en omvänd kopia av google som du kallar för ǝlƃooƃ

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Om du inte vet vad du ska ha på din sida, gör ingen! Kom på nåt själv eller skit i det.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3

//pscs3

okej, detta var det vettigaste förslaget hittils, MEN det finns redan ett antal tjänster som erbjuder detta. Texempel piartebays tjänst "pastebay" eller googles tjänst "google docs" och förresten som ngn redan nämnde är att sidan skulle antagligen innehålla folks arbete tex solarbete eller jobbagrejer och ifall det skulle bli hackad så ligger inte jag särskillt bra till antar jag ?

Permalänk
Medlem

Jaa, kanske en sida om: Jag vet inte vad jag ska göra, hjälp mig någon.
Eller: Jag har så dålig fantasi så jag måste fråga på ett forum vad jag ska göra.
Eller varför inte: Hjälp till självhjälp.
Herregud.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Jaa, kanske en sida om: Jag vet inte vad jag ska göra, hjälp mig någon.
Eller: Jag har så dålig fantasi så jag måste fråga på ett forum vad jag ska göra.
Eller varför inte: Hjälp till självhjälp.
Herregud.

hur orkar du slösa tid på att lägga in sånna här kommentarer...
lille du.. det jandlar inte om att jag har dålig fantasi, att jag är en idiot eller att jag e lat.... det är bara det att jag har byggt tiotals sidor med många olika syften och sålt dem vidare, och nu tycker jag att det e ganska meningslöst o bygga samma sak igen? så sluta klaga ffs!

förresten så tycker jag att det alltid är bäst att fråga folket vad de vill ha och vad som behövs, det är då man får störst framgång.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Om du inte vet vad du ska ha på din sida, gör ingen! Kom på nåt själv eller skit i det.

Tråkigt nog är nog detta tips ganska sunt. Om du inte vet varför du vill ha hemsidan blir det nog svårt att få den särskilt intressant och världen har nästan för många mediokra hemsidor redan nu. Vänta till du kommer på något eller hitta någon du kan hjälpa (om det är de tekniska delarna du är intresserad av).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Tråkigt nog är nog detta tips ganska sunt. Om du inte vet varför du vill ha hemsidan blir det nog svårt att få den särskilt intressant och världen har nästan för många mediokra hemsidor redan nu. Vänta till du kommer på något eller hitta någon du kan hjälpa (om det är de tekniska delarna du är intresserad av).

jag har sagt det innan och jag säger det igen::

tycker jag att det alltid är bäst att fråga folket vad de vill ha och vad som behövs, det är då man får störst framgång.

Permalänk
Medlem

Du måste ha hög säkerhet
och för PHP ( om du skriver webscript i det) använda mcrypt modulens functioner

Jag brukar använda MCRYPT_CAST_128
eftersom denna chiffer algorithm kombinerar snabbhet vid encrypt/decrypt med hög säkerhet
( Bl. a. Godkänd av Government of Canada för användning! )
Se de många olika chiffer som stöds av PHP_MCrypt:
http://se.php.net/manual/en/mcrypt.ciphers.php

... det finns hypersäkra men dessa jan ta flera sekunder på sej att dechiffrera stora filer över internet.

G(+sdf6t025tvmxnfggb
4966989vrgbh=?23vkj

/halojoy i Lycksele

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balkazar09

tycker jag att det alltid är bäst att fråga folket vad de vill ha och vad som behövs, det är då man får störst framgång.

Ibland vet folket inte vad dom vill ha.

Permalänk

Hade folket vetat vad de ville ha skulle alla vara rika

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Hade folket vetat vad de ville ha skulle alla vara rika

När jag säger "vad folket vill ha" då menar jag ungefär såhär:
jag lyssnar ganska mycket på technomusik och det finns ett antal sidor där jag skaffar min musik, efter ett tag så tyckte jag att det var jobbigt att gå in på femtielva olika sidor varje dag bara för att kunna hitta den bästa musiken, och då kom jag på att jag kunde bygga en sida som kunde samla all musik och information från alla dem till en enda... och det var precis det jag gjorde!
så nu behöver man inte kolla runt o slösa en halvtimma på att hitta allt...
hajjar du vad jag menar ? det är sånna enkla saker som man knappt tänker på.. för vissa är det ganska självklart men andra vill ha det snabbt och enkelt!

Permalänk

Joo jag förstår vad du menar. Men oftast kommer de bästa idéerna från de som tänker outside the box. Tycker istället man ska ställa sig frågan var problemet finns, inte vad folk vill ha.

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balkazar09

Folk vet inte vad dem vill ha.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Joo jag förstår vad du menar. Men oftast kommer de bästa idéerna från de som tänker outside the box. Tycker istället man ska ställa sig frågan var problemet finns, inte vad folk vill ha.

vad tycker ni om att jag gör en multifunktionell sida med nyheter, som typ samlar alla möjliga nyheter från aftonbladet/skånskan/dagensnyheter osv. på en enda sida med hjälp av rss feeds ? skulle det vara ngt bra tycker ni ?
jag menar... folk läser ju nyheter right? och lika bra att fixa alla på ett ställe? eller hur?

Permalänk

Finns tusen såna, tyvärr. Kolla t.ex. superstart

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt dåligt med webbplatser om sex mellan negerdvärgar och skadeskjutna djur, det kanske kan vara något? Eller något snällare kanske, varför inte en webbplats om rosa moln? Eller något konstigare, som t.ex. en webbplats om skillnaden mellan små tanter och riktgt stora isbrytarfartyg? Måste ju finnas jättemånga skillnader...

Eller en tjänst som Omegle.com med skillnaden att man registrerar sig, anger sin nationalitet, ålder och kön, samt kan betygsätta konversationspartners så att man får bort trollen och spammarna?

Permalänk
Medlem

Jag vet!
En sida som automatiskt genererar tips på vad en hemsida kan handla om!

Grymt smart och saknas väl?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Jag vet!
En sida som automatiskt genererar tips på vad en hemsida kan handla om!

Grymt smart och saknas väl?

Haha! Det skulle faktiskt vara bra! Framförallt om man kan söka på sid-tips med "förväntat programmeringslängd" på kanske 6-12 timmar, så kan man ha något att göra en kväll då man känner sig kreativ men inte har några idéer.

Tycker jag du ska göra! Varför begränsa dig till programmering?
En hemsida för alla programmeringsspråk där du samlar uppgifter öppna för alla, skulle nog passa alla nybörjare -> medelgoda samt vissa avacerade programmerare.
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<