Permalänk
Avstängd

Youtube?

Hej alla sweclockare!
Jag har nu linux ubuntu ( 9.04) installerat men jag kan inte se på youtubefilmer :-(.
Jag har laddat ner Adobe flashplayer men jag får ett felmeddelande om att det inte går att installera !
Tacksam för snabba svar!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Vilken version av flashplayer har du tankat ner?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Testade att ladda ner alla, men ingen funka

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

*Alla från adobe

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ladda inte ner ifrån Adobe.

Jag använder inte ubuntu men jag har för mig att du i Synaptic (lägg till/ta bort program GUI) finns möjlighet att lägga till s k repository för tredje part program. Efter att Synaptic updaterats med de/dessa aktiverade ska du lätt kunna hitta något i listan som kallas "flashplugin".

Permalänk

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras borde väl funka gissar jag

Permalänk
Medlem

Har du 32 eller 64bitars? Om du har 32bitars så fungerar i alla fall den i synaptic alldelles utmärkt

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Om du har en fil som heter "libflashplayer.so" så lägg den i mappen: /home/användare/.mozilla/plugins

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Avstängd

Det löste säg :-), btw, Någon som vet vart man kan ladda ner drivrutiner till Nvidia Geforce 7500 LE ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag har för mig att du automatiskt får den frågan vid första reboot i Ubuntu, om nu inget förändrats. Det är väl visserligen förbi om du nu frågar.

Annars ska ha något i menyn under administration för drivrutiner. Kolla om du inte har det och en möjlighet att bocka in någon ruta för att aktivera nvidias proprietära drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Annars har adobe flash player på deras sida för Ubuntu, det är bar att välja Ubuntu i ruill listen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd

Som sagt, det löste säg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Det löste säg :-), btw, Någon som vet vart man kan ladda ner drivrutiner till Nvidia Geforce 7500 LE ?

Testat www.nvidia.com ?

Permalänk
Avstängd

mm men hittade inte mitt graffe :/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett så pass nytt grafikkort att du rakt upp och ner installerar den nuvarande officiella drivrutinen ifrån Nvidia. Det finns ändå inga speciella för varje enskilt grafikkort - detsamma gäller för Windows - och den enda brytpunkten kan vara ifall någon använder ett riktigt gammalt grafikkort då det kräver en s k legacy drivrutin.

Prövade du drivrutinsverktyget i administrationsmenyn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Annars har adobe flash player på deras sida för Ubuntu, det är bar att välja Ubuntu i ruill listen.

Det fungerar klockrent som du säger, _om_ man kör i386..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Skriv gärna HUR det löste sig också, så de som har liknande problem kan lära sig av din lösning.

Visa signatur