Flash Player gör att browsern krashar!

Permalänk

Flash Player gör att browsern krashar!

Hej!

Rubriken beskriver rätt bra mitt problem, eller egentligen inte mitt, utan en kompis problem.

Hon har en C2D Intel-MB med Mac OS X 10.5.7 och använder Safari Version 3.2.3 (5525.28.3) och Firefox 3.0.1.0 . Som rubriken säger så krashar browsern när Safari, eller Firefox för den delen, körs. Mycket udda.
Frågade Google om hjälp, men fick då bara fram om folk som hade problem med Intel-MB och Flash 8 (för PPC-Mac).
Men nu är de en Intel-Mac och nya Flash (10) ska ju funka på den.
Inge som helst problem på pappas Imac i alla fall.

Hon har varit i kontakt med Adobe om problemet, men utan framgång.
Tror dessutom att hon frågat Apple själva, men är inte säker.

Ska väl tilläggas att hon är från Ryssland och köpte MB'n där ny av nån (skum?) snubbe. Serienummret är dock riktigt och daton funkar annars som den ska.

Någon som har en aning vad som kan va felet?
Behövs de en krashlogg är de bara att fråga så fixar jag en.

//mojo

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Har du provat att av installera båda webbläsarna ordentligt.

Samt ta bort flashplayer helt

Och installera både webbläsare och flashplayer fräscht ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Nej, hade inte tid när jag var där.
Hon hade, av vad jag förstod, installerat om OSX utan framgång.
Så jag vet inte vad de kan vara för fel!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Jag har samma grej också, vissa sidor crashar mer än andra, har exempelvis aldrig problem med youtube, både safari och firefox påverkas. Ingen aning vad det beror på. Kan bara starta om och fortsätta på samma klipp som om inget hade hänt, dock störigt.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag får exact samma bugg på startsidan av blocket.se Får ett varningsmedelande och sidan låster sig.

Installerat om flash och webbläsaren manuellt, fungerar endå inte =/

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Kan det vara så att (skit)flash 10 är lite buggit? Skulle inte förvåna mig det minsta, så pass dåligt implementerat som flash är på OS X/Linux. Se till att klaga lite mer på (ondskans, M$, högra hand) Adobe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni provat senaste versionen? Tror denna är nyare än den som är bundlad med OS X: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10074404

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Har ni provat senaste versionen? Tror denna är nyare än den som är bundlad med OS X: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10074404

Ja, jag tankade nyaste flash från en fil på nätet, ej genom någon update.

Flash 10 har säkert några buggar som orsakar detta såklart. Ingen e fel fri.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag tycker Flash 10 strular både på OSX, Vista och Windows 7 oberoende av vilken webläsare man kör med.
Kör senaste version 9 utan problem. Men var så när nian kom med. De behöver att halvår för att trimma sin mjukvara.