Behöver hjälp med the sims3!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Behöver hjälp med the sims3!!!

tjenare, som rubriken säger... jag behöver hjälp... försöker köra the sims3 med datorn i sign som jag just införskaffat, men när jag gör en sim så hänger sig datorn efter ca 10-15min.

bilden blir svart, tar ca 20sek innan ljudet hackar fast sen startar datorn om sig. har testat köra stress test för processor och grafikkort och det är inga problem att klara dom, the sims 3 borde inte vara mer krävande än det ?

NÅGON SOM KAN HA ANING OM VAD DET ÄR SOM FELAR?
är extremt tacksam för svar. trevlig helg

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Finns det ngn som kan veta vad felet är ?

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Jan 2008

Är säkert bara något fel i ditt OS. Hänger den sig i andra spel med?
Är spelet äkta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

prova att lägga in en nocd crack, fick göra de på mitt och sen funkade de fint.

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2007

detta var första och sista gången jag spelade sims, och vad är grejjen vad är så kul med det? förstår inte varför det är så poulärt? det är ju bara irriterande...dom måste sova hela tiden gå till sitt jobb och sen ska han sova igen och är det inte det så är han hungrig hela tiden? fixade några brudar sen pissa han på sig varje gång när han är ute. man hinner ju inte ens gå utanför dörren innnan han ska äta och måste sova eller pissa igen.
och nu efter 5 speldagar har man gått i pension och fått 2 barn och han går knackigt som fan och nu har man gjort sitt i sims världen? måste man börja om när han dött eller?

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jun 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
detta var första och sista gången jag spelade sims, och vad är grejjen vad är så kul med det? förstår inte varför det är så poulärt? det är ju bara irriterande...dom måste sova hela tiden gå till sitt jobb och sen ska han sova igen och är det inte det så är han hungrig hela tiden? fixade några brudar sen pissa han på sig varje gång när han är ute. man hinner ju inte ens gå utanför dörren innnan han ska äta och måste sova eller pissa igen.
och nu efter 5 speldagar har man gått i pension och fått 2 barn och han går knackigt som fan och nu har man gjort sitt i sims världen? måste man börja om när han dött eller?

Haha. Skrattade när jag läste detta.
Och det är ju för fasen sant!

+1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN

Å andra sidan va är då WoW? Analysera oxå de spelet tack För de spelet förfaller i mina ögon sett spelvärldens mest onödiga spel...

Grejen med sims är ju den att du ska få allt å flyta. Du misslyckades med de å blev sur. I andra spel kan de liknas med, du försöker sätta HS på nån men misslyckas, du blir sur å förstår inte grejen med spelet.

Sims är ett spel precis likadant som CS, Crysis eller whatever. bara för att du inte va skillad å få de å funka betyder ju inte de att de inte finns nån mening med spelet, eller hur?

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jun 2009

Vad är meningen med livet?
Just det, finns ingen.
Det är därför man flyr in till spel, kanske hittar en mening med dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♠
Registrerad
Feb 2007

Dom gjorde Sims 3 för att dom inte kunde komma på mer expansion namn.

pff

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ischiasosv
Just det, finns ingen.

Bara för att ingen har något egentligt svar så behöver det inte betyda att där inte finns någon mening.

Spel är ganska så meningslösa. ^^ Finns betydligt bättre saker o lägga sin tid på. Men visst är det kul, det är det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Oftast då folk har problem då jag hjälpt polare så har deras maskiner varit helt nerkörda med searchbars och spyware o annat skit o sen undrar de varför spelen krashar

Testa att scanna igenom maskinen med lite bra scanners som Superantispyware , Malwarebytes , Spybot osv ..

RYZEN 7-1700X@3.8GHz ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 16GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce GTX 1080ti Gaming OC ,Fractal Design Define R5 , Corsair HX750i 750W

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

TS bör kontrollera om detta händer även i andra spel samt kolla om han verkligen kör en köpt version.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ischiasosv
Just det, finns ingen.

Äta, skita, kn****, dö.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Jag har köpt spelet, datorn är helt ny och omformaterad... tänkte testa andra spel idag, har inte riktigt hunnit med det.

ingen som haft samma problem som jag ? gillar inte heller det spelet, men min tjej gillar det och spelar lite medans jag jobbar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Kolla så inga andra program är igång samtidigt.
Vissa uppdateringar kan störa likaså kan Norton antivirus störa.

Det är ett relativt vanligt fel och du borde gå in på det officiella forumet via startprogrammet.

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

okej, tack för hjälpen, ska kolla det också

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Hade ganska stora problem med att spelet låste sig så att jag var tvungen att starta om, men när jag bytte till window mode försvann problemen i princip helt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Nu börjar jag bli orolig för min dator... nu har jag installerat far cry 2 på den... när jag startar det startar datorn om sig, men benchmarken kan jag köra utan problem ? vad är felet!?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas981
Nu börjar jag bli orolig för min dator... nu har jag installerat far cry 2 på den... när jag startar det startar datorn om sig, men benchmarken kan jag köra utan problem ? vad är felet!?

Överklockat? Dra ner OC'n till standard för komponenterna och kolla igen.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

allt är standard =/ HJÄLP MIG!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

kollat tempen på datorn, dra ned tex everest och testa.

Ryzen 1700 @ 3.86ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Testa att gå in i bios och stäng av spread spectrum. Det löste en hel del mysko problem på min burk.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001

Installerat alla de senaste drivare till moderkort och grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

jag har dom senaste drivrutinerna, hur stänger man av spread spectrum? och hur kör jag memtest? har ingen aning om hur man gör...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Har samma problem, mitt är också original. Och det hänger sig och sparfiler försvinner och jävlas. På båda mina datorer!

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas981
jag har dom senaste drivrutinerna, hur stänger man av spread spectrum? och hur kör jag memtest? har ingen aning om hur man gör...

Det är i bios, bara att öppna manualen och leta upp. Det har något att göra med frekvensen på komponenterna förändras så den magnetiska strålningen minskas. Men sålänge man har komponenterna i ett metallchassi som är jordat så spelar det ju ingen större roll.

Memtest är ett program du laddar ner genom att först söka efter memtest på google och ladda ner den senaste. Sen skapar du en startdiskett eller en startskiva och slänger in memtest86 där och kör.

Har för mig att det finns färdig boot-image också som man kan ladda ner och bränna på en skiva och låta datorn starta upp på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Har samma problem, mitt är också original. Och det hänger sig och sparfiler försvinner och jävlas. På båda mina datorer!

Är det två likadana datorer? Försök kolla upp vad datorerna har gemensamt.
Jag är ganska säker på att det är något sådant nämligen.
För oddsen att du skulle ha sån otur med två datorer är väldigt väldigt låg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

okej, ska testa när jag kommer hem från jobbet, kom på att det kan vara bios update som behövs, kolla på deras hemsida och det finns nya bios för d0 cpu (som jag har) + och nytt grafikstöd, kanske ligger ngt i bioset då (HOPPAS)