Behöver hjälp med the sims3!!!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med the sims3!!!

tjenare, som rubriken säger... jag behöver hjälp... försöker köra the sims3 med datorn i sign som jag just införskaffat, men när jag gör en sim så hänger sig datorn efter ca 10-15min.

bilden blir svart, tar ca 20sek innan ljudet hackar fast sen startar datorn om sig. har testat köra stress test för processor och grafikkort och det är inga problem att klara dom, the sims 3 borde inte vara mer krävande än det ?

NÅGON SOM KAN HA ANING OM VAD DET ÄR SOM FELAR?
är extremt tacksam för svar. trevlig helg

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

Finns det ngn som kan veta vad felet är ?

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk

Är säkert bara något fel i ditt OS. Hänger den sig i andra spel med?
Är spelet äkta?

Permalänk
Medlem

prova att lägga in en nocd crack, fick göra de på mitt och sen funkade de fint.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

detta var första och sista gången jag spelade sims, och vad är grejjen vad är så kul med det? förstår inte varför det är så poulärt? det är ju bara irriterande...dom måste sova hela tiden gå till sitt jobb och sen ska han sova igen och är det inte det så är han hungrig hela tiden? fixade några brudar sen pissa han på sig varje gång när han är ute. man hinner ju inte ens gå utanför dörren innnan han ska äta och måste sova eller pissa igen.
och nu efter 5 speldagar har man gått i pension och fått 2 barn och han går knackigt som fan och nu har man gjort sitt i sims världen? måste man börja om när han dött eller?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
detta var första och sista gången jag spelade sims, och vad är grejjen vad är så kul med det? förstår inte varför det är så poulärt? det är ju bara irriterande...dom måste sova hela tiden gå till sitt jobb och sen ska han sova igen och är det inte det så är han hungrig hela tiden? fixade några brudar sen pissa han på sig varje gång när han är ute. man hinner ju inte ens gå utanför dörren innnan han ska äta och måste sova eller pissa igen.
och nu efter 5 speldagar har man gått i pension och fått 2 barn och han går knackigt som fan och nu har man gjort sitt i sims världen? måste man börja om när han dött eller?

Haha. Skrattade när jag läste detta.
Och det är ju för fasen sant!

+1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
detta var första och sista gången jag spelade sims, och vad är grejjen vad är så kul med det? förstår inte varför det är så poulärt? det är ju bara irriterande...dom måste sova hela tiden gå till sitt jobb och sen ska han sova igen och är det inte det så är han hungrig hela tiden? fixade några brudar sen pissa han på sig varje gång när han är ute. man hinner ju inte ens gå utanför dörren innnan han ska äta och måste sova eller pissa igen.
och nu efter 5 speldagar har man gått i pension och fått 2 barn och han går knackigt som fan och nu har man gjort sitt i sims världen? måste man börja om när han dött eller?

Å andra sidan va är då WoW? Analysera oxå de spelet tack För de spelet förfaller i mina ögon sett spelvärldens mest onödiga spel...

Grejen med sims är ju den att du ska få allt å flyta. Du misslyckades med de å blev sur. I andra spel kan de liknas med, du försöker sätta HS på nån men misslyckas, du blir sur å förstår inte grejen med spelet.

Sims är ett spel precis likadant som CS, Crysis eller whatever. bara för att du inte va skillad å få de å funka betyder ju inte de att de inte finns nån mening med spelet, eller hur?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Vad är meningen med livet?
Just det, finns ingen.
Det är därför man flyr in till spel, kanske hittar en mening med dem.

Permalänk
Medlem

Dom gjorde Sims 3 för att dom inte kunde komma på mer expansion namn.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ischiasosv
Vad är meningen med livet?
Just det, finns ingen.
Det är därför man flyr in till spel, kanske hittar en mening med dem.

Bara för att ingen har något egentligt svar så behöver det inte betyda att där inte finns någon mening.

Spel är ganska så meningslösa. ^^ Finns betydligt bättre saker o lägga sin tid på. Men visst är det kul, det är det.

Permalänk
Medlem

Oftast då folk har problem då jag hjälpt polare så har deras maskiner varit helt nerkörda med searchbars och spyware o annat skit o sen undrar de varför spelen krashar

Testa att scanna igenom maskinen med lite bra scanners som Superantispyware , Malwarebytes , Spybot osv ..

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Inaktiv

TS bör kontrollera om detta händer även i andra spel samt kolla om han verkligen kör en köpt version.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ischiasosv
Vad är meningen med livet?
Just det, finns ingen.
Det är därför man flyr in till spel, kanske hittar en mening med dem.

Äta, skita, kn****, dö.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt spelet, datorn är helt ny och omformaterad... tänkte testa andra spel idag, har inte riktigt hunnit med det.

ingen som haft samma problem som jag ? gillar inte heller det spelet, men min tjej gillar det och spelar lite medans jag jobbar.

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk

Kolla så inga andra program är igång samtidigt.
Vissa uppdateringar kan störa likaså kan Norton antivirus störa.

Det är ett relativt vanligt fel och du borde gå in på det officiella forumet via startprogrammet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

okej, tack för hjälpen, ska kolla det också

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk

Hade ganska stora problem med att spelet låste sig så att jag var tvungen att starta om, men när jag bytte till window mode försvann problemen i princip helt.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli orolig för min dator... nu har jag installerat far cry 2 på den... när jag startar det startar datorn om sig, men benchmarken kan jag köra utan problem ? vad är felet!?

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas981
Nu börjar jag bli orolig för min dator... nu har jag installerat far cry 2 på den... när jag startar det startar datorn om sig, men benchmarken kan jag köra utan problem ? vad är felet!?

Överklockat? Dra ner OC'n till standard för komponenterna och kolla igen.

Permalänk
Medlem

allt är standard =/ HJÄLP MIG!

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

kollat tempen på datorn, dra ned tex everest och testa.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Testa att gå in i bios och stäng av spread spectrum. Det löste en hel del mysko problem på min burk.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Installerat alla de senaste drivare till moderkort och grafikkort?

Permalänk
Medlem

jag har dom senaste drivrutinerna, hur stänger man av spread spectrum? och hur kör jag memtest? har ingen aning om hur man gör...

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk

Har samma problem, mitt är också original. Och det hänger sig och sparfiler försvinner och jävlas. På båda mina datorer!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas981
jag har dom senaste drivrutinerna, hur stänger man av spread spectrum? och hur kör jag memtest? har ingen aning om hur man gör...

Det är i bios, bara att öppna manualen och leta upp. Det har något att göra med frekvensen på komponenterna förändras så den magnetiska strålningen minskas. Men sålänge man har komponenterna i ett metallchassi som är jordat så spelar det ju ingen större roll.

Memtest är ett program du laddar ner genom att först söka efter memtest på google och ladda ner den senaste. Sen skapar du en startdiskett eller en startskiva och slänger in memtest86 där och kör.

Har för mig att det finns färdig boot-image också som man kan ladda ner och bränna på en skiva och låta datorn starta upp på.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Har samma problem, mitt är också original. Och det hänger sig och sparfiler försvinner och jävlas. På båda mina datorer!

Är det två likadana datorer? Försök kolla upp vad datorerna har gemensamt.
Jag är ganska säker på att det är något sådant nämligen.
För oddsen att du skulle ha sån otur med två datorer är väldigt väldigt låg.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

okej, ska testa när jag kommer hem från jobbet, kom på att det kan vara bios update som behövs, kolla på deras hemsida och det finns nya bios för d0 cpu (som jag har) + och nytt grafikstöd, kanske ligger ngt i bioset då (HOPPAS)

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]