Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ Devildoll, har redan konto men tycker att det passar bra här inne i denna tråden, bra att informera

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tjena,

Undrar vad ni tycker om min skillbuild samt itembuild för valkyrie . Vill ha tips hur jag kan göra mig själv bättre, tips hur jag ska spela osv. tror ni förstår!

Brukar köra
Courageous Leap/Javelin of Light- Javelin of Light/Courageous Leap - Call of Valkyrie - Call of Valkyrie - Call of Valkyrie – Javelin of Light - Call of Valkyrie – Javelin of Light – Javelin of Light - Courageous Leap-Valkyrie's Prism - Courageous Leap – Courageous Leap – Valkyrie's Prism - Stats - Stats - Stats - Stats - Stats – Stats-Valkyrie's Prism - Stats - Stats - Stats – Stats

Items brukar bli i kronologisk ordning!

Enhanced Marchers - thunder claw -Soulscream rings 2-3 - Shieldbreaker - (Wingbow - Flayer)

Så vad tycker ni?

Frågor, Vilken lane är bäst för Valkyrie? Hur ska man spela? Aggresivt, defensivt osv? Och är Valkyrie nån Hero att rekomendera för en ''noob''? För jag testade lite practise mode med olika heroes och där tyckte jag Valkyrie var överlägset den roligaste att spela iaf.

Tack för svar!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Tycker Valk passar mitten med en aggresiv spelstil, hon gör ganska mycket dmg och en perfekt pil = död hero även vid lvl 1.

Mitten är speciellt bra för att då kan du dra sidorna och ganka med en väl placerad pil ifrån skogen

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

blomman, jag har bara kört valk 3 gånger men brukar levla leap/spjut/spjut/leap/spjut/leap/spjut/call/call/calll/call/leap/ulti/stats

Eller så använder du inte ultin alls.

Jag kör ofta med stats grejer i början och lite heal oftsat 2 flaskor så slipper man springa tillbaka då det är så jävla dåligt ser noobs som gör de varje game. Man ska inte springa tillbaka för heal då är man ganska dålig rent ut sagt. bättre o köpa heal. efter de thunderclaw. sen köper jag boots o tar up dom till echanted. sen olika beroende vilka jag möter.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
blomman, jag har bara kört valk 3 gånger men brukar levla leap/spjut/spjut/leap/spjut/leap/spjut/call/call/calll/call/leap/ulti/stats

Eller så använder du inte ultin alls.

Jag kör ofta med stats grejer i början och lite heal oftsat 2 flaskor så slipper man springa tillbaka då det är så jävla dåligt ser noobs som gör de varje game. Man ska inte springa tillbaka för heal då är man ganska dålig rent ut sagt. bättre o köpa heal. efter de thunderclaw. sen köper jag boots o tar up dom till echanted. sen olika beroende vilka jag möter.

Varför maxxa spear när du endå i början bara lever på stun duration (distance), kör istället call som main som desutom är AoE sen om idioten är ensam är han riktigt såld.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla tips Och god jul på er! Om ni har lust och lira tveka inte att adda BlommaN94 notera dock att jag fortfarande är noob men lär mig rätt fort så

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Jag kör Valkyrie:
Courageous Leap Javelin of Light, sen Call of Valkyrie till 4, möjligt vis ulti lvl 6 beroende på lag.
Med andra ord mycket på Call tidigt för att farma med + döda/skada multi targets, sen mycker på Javelin för att få en hög skada på Javelin+Call combo vid gank. Sen Leap efter åt.

Själv anser jag att Valkyrie ska gå mitt, hon är helt suverän på att ganka lvl 5+. Pluss att med Leap så ligger man ett steg före och får enklare runor att refilla bottle med.

Permalänk
Medlem

Ja bottle är ett måste med henne tycker jag!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Orka att dom bytt namn på alla hjältar och spells...
Så man inte fattar nått när folk snackar om HoN.

Annars skulle man kunna förstå hur otroligt dåliga alla är som spelar det
(cs spelare tycker dota suger men HoN e bra)

/Super pro dota player

Permalänk
Avstängd

God jul^^

Permalänk
Medlem

vad fan snackar du om?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
vad fan snackar du om?

Det ska vara en Dota Kopia fast med mindre heroes right?

Varför har dom "portat" över hjältar till HoN men bytt namn på dom? :S

Permalänk
Medlem

dom kanske inte tyckte namnen var bra?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
dom kanske inte tyckte namnen var bra?

Vad kan vara bättre än Sven?

SVEN! Imba^^

Har ni sett titanic btw?
Ibörjan av filmen spelar dom kort med "svenskar"¨, en av dom heter Sven^^
Dom snackar helt hilarius

Permalänk
Medlem

Nästa update borde innehålla "Ragevote!"

När folk lämnar efter de dött så kommer det ju upp "Rage quit!"

Majoriteten av gångerna man dödar det andra laget 5 v 5 så är det någon som i ilska röstar concede ^^ Då borde det komma upp "Ragevote!". Vore kul

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk

Är det någon som vet om man kan köra HoN lan/offline?
Ska nämligen upp till fjällen med en kompis och skulle vilja köra HoN även om det inte finns internet

Permalänk
Medlem

Guergelmajs, tror inte det finns än

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

"Ala_95 : 32.54% EGP" Vad menas med EGP ?

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem

Easymode Games Played antar jag.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guergelmajs
Är det någon som vet om man kan köra HoN lan/offline?
Ska nämligen upp till fjällen med en kompis och skulle vilja köra HoN även om det inte finns internet

Ni får helt enkelt lira dota

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
Nästa update borde innehålla "Ragevote!"

När folk lämnar efter de dött så kommer det ju upp "Rage quit!"

Majoriteten av gångerna man dödar det andra laget 5 v 5 så är det någon som i ilska röstar concede ^^ Då borde det komma upp "Ragevote!". Vore kul

Då borde den komma sent inatt då...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
"Ala_95 : 32.54% EGP" Vad menas med EGP ?

Om jag kollar mina stats ingame så har jag typ 28% bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vart kollar man upp stats och sådant utanför spelet?

Edit: Åh ursäkta, gick ju att gå in på officiella sidan. Jag var inne och letade på beta.heroesofnewerth.com

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Om jag kollar mina stats ingame så har jag typ 28% bara.

Adeles för mycket för min smak jag har 2% EM games. Jag spelar bara EM om jag vet att jag inte har 1 h men endå vill spela, eller som jag spelar med "noob" polare som inte kan farma

Permalänk

0% EM det enda rätta, förstår inte nöjet i EM games.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Äh, EM-games brukar köras när man inte har tid att att spela så länge. Brukar också spela det med polarna för ploj. Man vet att det ALDRIG blir balanserat i ett EM-game. Man tar alltid de matcherna oseriöst och det är det som är så kul ^^

Roligaste EM-gamet för någon dag sen. Ingen i vårat lag väljer tank, (dumma ryssar) min kompis tar Pyro, jag får Witch på random. Får rådäng i början men eftersom det är EM-game sprang vi runt och fulade oss och plocka lite lasthit med ultin. Woops så hade båda Staff of the Master och Behemoth's heart = 46 sek CD på ultin ^^Ingen kunde ta oss tillslut och vi vann ^^, sånt går inte i seriösa icke-EM games utan noob-ryssar:D

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Jo, ungefär 25% av mina EM-Games var en period då jag bara spelade oseriöst och inte brydde mig om hur det gick. Jag sprang bara runt och fulade mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Tjena,

Så vad tycker ni?

Frågor, Vilken lane är bäst för Valkyrie? Hur ska man spela? Aggresivt, defensivt osv? Och är Valkyrie nån Hero att rekomendera för en ''noob''? För jag testade lite practise mode med olika heroes och där tyckte jag Valkyrie var överlägset den roligaste att spela iaf.

Tack för svar!

"pros" skillar alltid pilen i lvl 1, det är den enda skillen som kan vara helt imba i lvl 1. Sedan tar man 1 på leap och resten på starfall/valkyrie of light eller vad den heter. Resten är mer eller mindre på vad som behövs, vissar skillar ulti andra pilen för mer dmg. 2-4 på leap tar man inte i början.

Items e bottle, wraithbands, boots, sedan vad man känner för, såg några som spelade på radiance kommer inte på namnet på hon(den som har 30 dmg aura).

Hon ska som alla range va agressiva, fast man måste veta vad man gör om man ska vara det.

Permalänk
Medlem

80% av gångerna skillar jag ultin väldigt sent eller knappt använder den alls. Beror på hur det ser ut i matchen.

Körde med en valk för någon dag sedan som speccade den fullt så tidigt som möjligt och körde den i princip vid varje gank av större slag. Ibland var det skitbra, ibland gick det helt till spillo.
Pilen på valk har väll samma stunförmåga hela tiden eller?

Radiance = Mock of Brilliance

Ja, jag brukar köra på Charged Hammer/ Nullfire

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua

Pilen på valk har väll samma stunförmåga hela tiden eller?

Nej den har från 1,5 sec stun till 5 sec stun, och hur länge stunnen varar beror på hur långt ifran du var du kastade den, så om du står långt bort = längre stun, står du nära = kortare stun

men charged hammer och sen nullfire blade är bra på hon