Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Ja, snacka om värdelöst vetande.. enda anledningen att jag kollade tråden var att jag är uttråkad på jobbet. Men blev om möjligt än mer uttråkad efter alla dessa "jag är 1337 kolla min stats nu" "nej kolla dom nu förresten, ännu en vinst".

Efter att ha kollat hans stats får jag intrycket av att han mest spelar för sin egen vinnings skull, inte lagets. Sen skapar nya accounts för att äga i noobgames, ja det är ju jävligt givande...

Noob-games? Har kommit över 1600psr och spelar bara 1600+. Kommer jag över 1700 så spelar jag bara 1700+.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

allt under 1800 är noobgames, visst finns noobs även vid dessa nivåer men dem är inte många, och brukar bli rätt hårt straffade utav motståndarlaget.

Permalänk
Medlem

finns det många på swec som kör hon och är hyfsade och trevliga?

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
allt under 1800 är noobgames, visst finns noobs även vid dessa nivåer men dem är inte många, och brukar bli rätt hårt straffade utav motståndarlaget.

Då ska man ta sig upp till 1800+ också, svårt då det är så mycket ryssar, leavers osv.
Vann nyss ett game för att en i motståndarlaget leavade nästan i början.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
finns det många på swec som kör hon och är hyfsade och trevliga?

En del faktiskt, men dom flesta jag stött på är inte direkt bra. Enligt mig så är jag bra och trevlig men man ser ju olika på saker och ting här i världen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
finns det många på swec som kör hon och är hyfsade och trevliga?

Jag är snällast i världen, frågan är snarare: Är du hyfsad nog att köra med mig? ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
En del faktiskt, men dom flesta jag stött på är inte direkt bra. Enligt mig så är jag bra och trevlig men man ser ju olika på saker och ting här i världen.

enligt mig så är du dryg och kaxig, iaf vad jag läst i tråden.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
enligt mig så är du dryg och kaxig, iaf vad jag läst i tråden.

Du har inte spelat med mig. Men visst är jag dryg ibland, men då har hela dagen varit dålig, ungefär som idag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Undrar hur många här som ens skulle klara av att spela en supportroll i en match på medelnivå. Alla skryter om KD men ingen säger, "fan vilka snygga heals och blockar och vad otroligt mkt creepaggro jag tog så våran carry överlevde och fick en hattrick".
Skapade ett nytt acc för nån dag sen för jag ville ha ett nytt nick, men blev så otroligt less på alla i <1700 games. En demented som går shield breaker när vi har en feedad CD, använder healen för att steala, vägrar kasta manteln osv. Eller alla som först pickar BH och skriker "ME MID" men lyckas bli ägd av en forsaken.

Dessutom så spelade jag med nån random som var med i SweC clanen för ett tag sen. Han var inte så bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Undrar hur många här som ens skulle klara av att spela en supportroll i en match på medelnivå. Alla skryter om KD men ingen säger, "fan vilka snygga heals och blockar och vad otroligt mkt creepaggro jag tog så våran carry överlevde och fick en hattrick".
Skapade ett nytt acc för nån dag sen för jag ville ha ett nytt nick, men blev så otroligt less på alla i <1700 games. En demented som går shield breaker när vi har en feedad CD, använder healen för att steala, vägrar kasta manteln osv. Eller alla som först pickar BH och skriker "ME MID" men lyckas bli ägd av en forsaken.

Dessutom så spelade jag med nån random som var med i SweC clanen för ett tag sen. Han var inte så bra

Problemet är att i medelgames är det en jävla chansning man gör genom att gå supportheroes med full support build; vet inte hur många gånger jag har gått all in och ser en carry som inte har någon känsla och suicidar. Därför är det oftast bättre att picka en carry och bära laget hem i mål så att säga.

Permalänk
Medlem

Support är det jag är bra på, carry däremot är jag inte bra på. I games så pickar folk 2-3 carries direkt och att ta ännu en är ju bara idioti så därför tar man en support för att kunna hjälpa fram någon/några carries.

Edit: Det en support ska göra är att carrya dom som är carry så att dom sedan kan carrya resten av laget.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
Problemet är att i medelgames är det en jävla chansning man gör genom att gå supportheroes med full support build; vet inte hur många gånger jag har gått all in och ser en carry som inte har någon känsla och suicidar. Därför är det oftast bättre att picka en carry och bära laget hem i mål så att säga.

Precis. Men då ska man ha pickat en carry. Har man demented och man märker att CD får 4-0 i mid och gankar sedan friskt så ska man inte gå SB.

Normalt sett är jag en semicarry eller supporter när jag lirar med mates. MEst därför att jag tycker det är tråkigt att ägna mesta delen av tiden åt att farma. Mkt roligare att spela en harrasande WS och vara wardbitch. Det gäller ju självklart bara om man har en som kan spela carry. Brukar spela med en som kunde mäta sig med "revyy" från LAo (om ni vet vem det är, med i några honcast matcher) i lane och creepfas. Känner revyy irl så vi brukade spela med honom innan han blev mer tävlingsinriktad.

Permalänk
Medlem

mjo när man väl har spelat med duktiga spelare så får man blodad tand och vanlig public suger. körde själv dota på högnivå för några år sedan och har inte lyckats hitta ett hyffsat HoN gäng än, så spelar mest med IRLare och inte så seriöst. Väntar på att någon bra inhouse startar så man kan få fina games med randoms.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Support är det jag är bra på, carry däremot är jag inte bra på. I games så pickar folk 2-3 carries direkt och att ta ännu en är ju bara idioti så därför tar man en support för att kunna hjälpa fram någon/några carries.

Edit: Det en support ska göra är att carrya dom som är carry så att dom sedan kan carrya resten av laget.

Du säger att du är bra på support men skryter ändå om ditt kd på 5.239495? är du support hamnar du sällan på bättre än 1 i kd. Däremot har du ett högt ass snitt. Du är där för att se till så carryn inte dör, se till så att carryn får killsen och framför allt se till så att caryn får farma ifred. Otroligt irriterande när man står och freefarmar och det ska komma massa folk för att göra en dålig push och dra massa uppmärksamhet till lanen. Beror på taktik förstås, men även dom mest pushaktiga stratsen har 1 carry som står och farmar medans dom andra pushar.

Edit: Kan bidra med en bra länk förresten!
http://stats.maide.ca/players/view/chu` Byt ut namnet chu`mot valfritt nick och se en del roliga stats. Kan vara skoj att se hur mkt man sög i början

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Edit: Kan bidra med en bra länk förresten!
http://stats.maide.ca/players/view/chu` [/B]

Sen är väl chu inte direkt deras support/baby sitter direkt utan han kör ju oftast semicarries, den mannen är dock brutal med varenda jävla hero som finns i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
Sen är väl chu inte direkt deras support/baby sitter direkt utan han kör ju oftast semicarries, den mannen är dock brutal med varenda jävla hero som finns i spelet.

Tänkte mest att det vore roligt att kolla stats. Han är absolut inte en babysitter ^^ Vet inte om ni sett det men sjukt skojigt när 5 körde jihad mot chu 2 matcher i rad så att han blev sjukt frustrerad, inte fick nån farm och gjorde massa dumma saker och 5 vann.

Permalänk
Medlem

bästa är nog five mot WHP när i x6 touren när chu kör scout helt brutal match

Permalänk
Medlem

Annars var matchen då scout blev introducerad i competetiv av highwaystar tror jag det var för 4dr riktigt cool också! Scout är en sån underbart busig hjälte om han får rätta starten.

Permalänk
Medlem

Vad är menas med apm??

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Vad är menas med apm??

Actions per minute. Antalet kommando du ger per minut.

Permalänk
Medlem

apm blir helfuckat om man använder summons eller illusions, markerar man alla så räknas ett klick som ett för varje, därför Tempest får typ 1000+ apm när man junglar etc.

Permalänk
Medlem

Håller med som samtliga av er säger. Det här med KD har spårat ut helt. Jag har 0.8 kd. Därför är jag helt plötsligt en NOOB. Va fan? Det kanske har med hur jag spelade i början. Klart man feedade under nybörjar perioden. Inte skapar jag ett nytt konto. Det är fegt att inte stå för sina stats.

Men angående min KD som är då 0.8 så är det svårt för mig att köra carries som jag är oftast bra med. Väljer jag en carrie, då börjar mina teamm8s whina. Bla bla bla, du har bara 0.8kd och du väljer carrier bla bla bla.

Men jag kan erkänna. Jag är duktig som support. Accursed, Shaman och Glacius är de jag spelar bäst med.

Det viktiga är nu att rankings kommer igång. Hoppas vi slipper den negative public games. De har spårat ur. Känns som det blir värre o värre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Undrar hur många här som ens skulle klara av att spela en supportroll i en match på medelnivå. Alla skryter om KD men ingen säger, "fan vilka snygga heals och blockar och vad otroligt mkt creepaggro jag tog så våran carry överlevde och fick en hattrick".
Skapade ett nytt acc för nån dag sen för jag ville ha ett nytt nick, men blev så otroligt less på alla i <1700 games. En demented som går shield breaker när vi har en feedad CD, använder healen för att steala, vägrar kasta manteln osv. Eller alla som först pickar BH och skriker "ME MID" men lyckas bli ägd av en forsaken.

Kan bara hålla med, och det är trist när egna laget inte fattar vad man gör för dem ibland.

Har vid flera tillfällen fått i "All chatten" från andra laget "xxx saves you yet again" vid teampushes/defs när jag kört Accursed med heal/support build, Jere samma sak men även Legio och inte KSat med ultin.

Senast jag var i samma lag som en som spela Accursed gick han lifesteal bara på sig själv (kommer inte ihåg om d va Whispering lr Para), skölda sig själv och hade inga support items whatsoever som ex Astro eller Barrier. Han fick en hel del kills men vi som lag torska.

Jag har helt gett upp PSR racet, och kör nu oftast bara med polare. Flertalet av dom ligger på en lägre nivå än mig, och även om vi förlorar mycket så gör vi det som ett lag, inte pga egoister som bara tänker på sig själva. Tycker man allt oftare ser folk med hög K/D men som ändå förlorat bra mkt mer matcher än de vunnit, och det säger väl en hel del.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Att kunna spela Glacius bra är fanimej imponerande.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Att kunna spela Glacius bra är fanimej imponerande.

Wards, baracers, wards, boots, wards, bracer, plated, wards, wards, bracer, wards, nomes, sa jag wards?

Borde inte vara så svårt. Men i en 1600 psr public är det kanske inte det lättaste iofs. beror ju på om man räknar bra som 11-0-0 med glacius eller om man dömer på ett annat sätt.

Föresten är carry accursed superskoj att spela. Gick ghost, elder, savage, basher, demonic i en match med 10 mates. Han slog fort och hårt. Kund towerdiva på lvl 6 själv tack vare ultin och äta upp vindi. Som tur är var vi inte så seriösa och inga snabba tps och så vidare.

Permalänk

Nja Glacius brukar jag rusha portal key men han kan vara riktigt svår då han dör på 2 slag. Wards + Str items för 600 kr. Sen portal direkt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Nja Glacius brukar jag rusha portal key men han kan vara riktigt svår då han dör på 2 slag. Wards + Str items för 600 kr. Sen portal direkt.

det är för att folk ej vet hur han funkar. Du portal keyar in du isar dig själv så du tar 80% mindre skada sen gör du ultil.

det är inte imponerande att vara bra med glacius

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
det är för att folk ej vet hur han funkar. Du portal keyar in du isar dig själv så du tar 80% mindre skada sen gör du ultil.

det är inte imponerande att vara bra med glacius

Nej, men just det att överleva samt att få sina items i lagom tid. Han är ju väldigt squishy och sedan så har han seg attack animation/projectile speed samt en dålig damage.
Får man dock en skaplig farm med honom så lättar det ju en hel del. Men visst, spelar man honom rätt så är han riktigt riktigt farlig i gangs.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Känner en som från på en dator från -98. Snabbt går de inte men de funkar för en del som är vana med dålig fps. Ganska grova lagg skulle jag tro.

en p3a på 466 mhz? och ett Voodo grafikkort?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Fick precis hör att jag var den bästa wildsoul som han någonsin sett:) Alltid kul med komplimanger. Fick också 17/1/4 i stats. Ska börja spela någon svårare hero nu tror jag. Någon som kräver lite skills. Klicka 1 gång döda en hero börjar bli lite tråkigt.

Tips på ny hero och items?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Fick precis hör att jag var den bästa wildsoul som han någonsin sett:) Alltid kul med komplimanger. Fick också 17/1/4 i stats. Ska börja spela någon svårare hero nu tror jag. Någon som kräver lite skills. Klicka 1 gång döda en hero börjar bli lite tråkigt.

Tips på ny hero och items?

Skämtar du med mig? Om du får 17-1-4 med en Wildsoul så ska du sluta spela på noobservrar. psr?

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD