Permalänk

Hjälp mig med bredbandet i flytten!

Hej, ursäktar mig för en dålig rubrik.

Så här ligger det till; Jag bor nu i ett comhem-hus aka lägenhet, vi har comhem bredband och telefoni och kabel-TV (vi har analog kabel in i TVn (ingen box behövs). Vi har bredband 24/10 och vanlig telefoni.

Nu ska vi flytta till hus, det finns inget kabelnät(ni förstår?) så bredband måste komma ut ur telejacket då om jag inte misstar mig helt. Digitalbox och abbonemang till TV måste således också införskaffas tillsammans med telefoni. Vi(min pappa) har kollat igenom lite alternativ som innebär att man får alla dessa tjänster från en leverantör. Han hade gjort någon sökning och kommit fram till att Telia har bäst paketerbjudanden men då började de ringa klockor i mina öron, kan verkligen Felia vara bästa alternativet?

Med Teliapaketet kunde man få; 12-24mbit/telefoni/Digital TV (38 kanaler*) för ca 650kr/månaden.

ÄR DET ETT BRA ERBJUDANDE :)?

Vad är era erfarenheter av dessa "paket" tjänar man mer på att beställa var för sig?

Hur fungerar Telias ADSL, era erfarenheter?

* SVT1, SVT2, TV4, SVT24, Kunskapskanalen, Barnkanalen, TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV4 Plus, TV4 Sport, Eurosport, Discovery Channel, TV400, TV4 Film, TV4 Sport, TV4 Fakta, Eurosport 2, ESPN, Nickelodion, Cartoon Network, BBC Entertainment, BBC World, CNN, Animal Planet, National Geographic Channel, History Channel, Showtime, TCM, Silver, MTV, ZTV, VH1, Star, Disney och Comedy Central.

(http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/internet/kombin...)

SÅ, vad tycker ni är bästa alternativet?

Tack på förhand.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Telia är tyvärr bästa valet med paket erbjudande..

köper du "löst" så kan du få problem med som tex telia som inte vill leverera telefon eller Tv ifall du inte kör deras internet.. min tjejkompis hade exakt samma problem o de blev telia då de var de lättaste o bästa erbjudandet..

annars tycker jag att BBB har den bästa adsl..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.