Intel X25-M G2 80GB (FAQ=första posten)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Satan vad frustrerande det är när man vill köpa något och det inte finns att få tag på

Mjo, beställde min 10e aug. och ringde till webhallen idag och kollade läget, de har en leverans som ev. kommer på tisdag den 15e. De vet inte hur stor den är men jag låg "bra till" i alla fall.
De har beställt en hel del diskar i alla fall, så får de som de vill så kanske de t.o.m. får några i lager.

Permalänk

Ett helt gäng butiker på prisjakt som listar att de har i lager. Samtliga har dock exakt samma antal och det antalet har inte förändrats på någon dag eller två så det känns som om det är fel någonstans där...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem

Atagligen är det butiker som visar leverantörens lager. Är inte så ovanligt bland mindre butiker och det märks ofta när något som inte finns i lager alls helt plötsligt finns på 20 butiker.
Man får väl anta att de är sega på att uppdatera leverantörens lager också.

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen 4 Aug.

Den som väntar på något gott...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nu har nog alla butiker uppdaterat sin lagerstatus för nu finns det enligt Prisjakt ingen som har disken i lager

Permalänk

Komplett.se är tillbaka och KANSKE får in in leverans den 18:e...(30st x25 från början)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
Komplett.se är tillbaka och KANSKE får in in leverans den 18:e...(30st x25 från början)

Är Dock antagligen (Alla - beställda = 30). De som beställt tidigt har nog sitt på det säkra skulle jag tro.

Permalänk

hoppas inte det är 30 st x25-m till 300 beställningar, för får man ju inte en x25-m förns jul.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Har de varit lång väntetid på Intels Nya SSD?

Tänkte beställa en nu snart.. Enligt Inet ska dom ha den om 8 dagar? kan man lita på de?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Har de varit lång väntetid på Intels Nya SSD?
Tänkte beställa en nu snart.. Enligt Inet ska dom ha den om 8 dagar? kan man lita på de?

Enligt massmail från Inet den 8-Sep:

Citat:

Hej!
Detta är ett massmail till samtliga kunder som väntar på Intel 80gb disken.
Senaste leveransbeskedet är att vi hoppas få in i slutet av september. Ni som vill avvakta tills dess behöver inte besvara detta mail.
Mvh
inet.se

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Musikälskare

Mailade precis med inet, de sa början av oktober

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Medföljer de ett monteringskit så man kan montera SSDn på 3.5" plats?

Har ju Beställt Intel X25-M G2 80GB!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Medföljer de ett monteringskit så man kan montera SSDn på 3.5" plats?

Har ju Beställt Intel X25-M G2 80GB!

Det följde med en platta som man kunde fästa disken i för min del iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Medföljer de ett monteringskit så man kan montera SSDn på 3.5" plats?

Har ju Beställt Intel X25-M G2 80GB!

Utan att veta så gissar jag på att om du beställt modellen som slutar med beteckningen C1 (OEM-varianten) så följer det inte med. Retail-varianten slutar på R5 och borde då ha kitet med. Men det kan säkert någon annan bekräfta.

(Den jag bokat på Komplett verkar vara C1, men jag väntar som många andra fortfarande på leveransen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SevenFour
Utan att veta så gissar jag på att om du beställt modellen som slutar med beteckningen C1 (OEM-varianten) så följer det inte med. Retail-varianten slutar på R5 och borde då ha kitet med. Men det kan säkert någon annan bekräfta.

(Den jag bokat på Komplett verkar vara C1, men jag väntar som många andra fortfarande på leveransen)

Min Från Inet verkar också vara C1.. får väl beställa Kingstone's SSD to 3.5"..

EDIT: En Kingstone SSD to 3.5" blir de inte!
"1 x lagring - Serial ATA-150" SATA-150.. nej tack!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Min Från Inet verkar också vara C1.. får väl beställa Kingstone's SSD to 3.5"..

EDIT: En Kingstone SSD to 3.5" blir de inte!
"1 x lagring - Serial ATA-150" SATA-150.. nej tack!

http://www.dustinhome.se/pd_5010316127.aspx?
Sådana här finns ju billigt; 16 kr med studentrabatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malve
http://www.dustinhome.se/pd_5010316127.aspx?
Sådana här finns ju billigt; 16 kr med studentrabatt.

Beställde denna.. http://www.webhallen.com/prod.php?id=94205

+ en kabel jag behövde

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Så, då var en G2:a beställd till stationära, gick inte att hålla sig när man väl köpt en (M225) till laptopen

Permalänk
Musikälskare

GAH hur ska man kunna vänta

Come on Inet!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja dehär att behöva vänta är inte kul! la en beställning den 2:a denna månad på Inet. frågan är bara hur många leveranser som redan är uppbokade. blir inte förvånad att den som planerat kommer runt den 18:e på flera ställen är helt uppbokad för... säg 1 månad sedan. Det är i alla fall känslan man får.

Någon som sett 1,8 tummarn någonstans? Låg ju tidigare på komplett precis i början.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Ja dehär att behöva vänta är inte kul! la en beställning den 2:a denna månad på Inet. frågan är bara hur många leveranser som redan är uppbokade. blir inte förvånad att den som planerat kommer runt den 18:e på flera ställen är helt uppbokad för... säg 1 månad sedan. Det är i alla fall känslan man får.

Någon som sett 1,8 tummarn någonstans? Låg ju tidigare på komplett precis i början.

Det absolut sjukaste är att diskarna aldrig verkar komma ut till de som beställt. Tillverkar Intel ens diskarna idag? Hur många exporteras till sverige? Jag fick hem min disk precis när de kom in i sverige (förbeställde men fick min redan 2 dagar senare) men nu snart två månader senare så har fortfarande inte butikerna fått in några diskar. Extra kul för de som suttit och väntat på sina i över en månad med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det absolut sjukaste är att diskarna aldrig verkar komma ut till de som beställt. Tillverkar Intel ens diskarna idag? Hur många exporteras till sverige? Jag fick hem min disk precis när de kom in i sverige (förbeställde men fick min redan 2 dagar senare) men nu snart två månader senare så har fortfarande inte butikerna fått in några diskar. Extra kul för de som suttit och väntat på sina i över en månad med..

Börja lukta Kameraexperten här. Intel skickar ut några diskar i början så att folk inte ska tro att det hela är en papperslansering och sedan... BAAAM... så slår dem till med den största scammen genom tiderna.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Börja lukta Kameraexperten här. Intel skickar ut några diskar i början så att folk inte ska tro att det hela är en papperslansering och sedan... BAAAM... så slår dem till med den största scammen genom tiderna.

Exakt, de riktiga kameraexpertenägarna har i hemlighet köpt Intel och gör nu samma scam igen.

Skämt åtsido, det är rätt underligt att det inte kommer några diskar. Visst lär de ta slut så fort de kommer in men seriöst? Så jäkla litet land är vi ju inte så att det kan skeppas en betydlig mängd diskar hit.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 160gb i fredags... då fanns 10 stk 80gb i stock.... så dom skickar ut men dom sålde 40 stk den dan och det var alla dom fick inn pga efterfrågan... det är nog bara att försöka tills man lyckas få tag i den man vill ha... det är svårare att få tag i en 160 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag köpte en 160gb i fredags... då fanns 10 stk 80gb i stock.... så dom skickar ut men dom sålde 40 stk den dan och det var alla dom fick inn pga efterfrågan... det är nog bara att försöka tills man lyckas få tag i den man vill ha... det är svårare att få tag i en 160 gb.

Vart köpte du den? Beställde min från komplett i slutet av juli...

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det är så löjlig brist beror väl på att intel återkallade alla diskar pga. buggen med bios-lösenordet.

Nog för att jag själv inte skulle ha något emot att få disken 1½ månad tidigare mot att jag fick uppdatera firmwaren själv...
(vilket jag ändå "måste" göra sen när TRIM-firmwaren kommer)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Anledningen till att det är så löjlig brist beror väl på att intel återkallade alla diskar pga. buggen med bios-lösenordet.

Nog för att jag själv inte skulle ha något emot att få disken 1½ månad tidigare mot att jag fick uppdatera firmwaren själv...
(vilket jag ändå "måste" göra sen när TRIM-firmwaren kommer)

Precis, indragningen var rätt meningslös, just för att även dessa nya diskar ändå inte har TRIM-stödet i firmwaren. Frågan är vad som gör mest skada för Intel: leverera diskar som inte fungerar för de få som sätter lösenord i BIOS eller att göra sina kunder irriterade när de inte levererar diskar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OMG
Vart köpte du den? Beställde min från komplett i slutet av juli...

Jag har redan en 80Gb men är sjukt sugen på en till ssd :S
sökte nyss på prisjakt men där kamma man ju noll, däremot kollade jag där jag handla sist och där fanns det på lager

http://www.misco.se/?sku=797815

Permalänk
Medlem

160gb finns i lager ja, just för att den inte är speciellt prisvärd.

4500kr för en 160gb
2095kr för en 80gb

alternativt 2st 80gb för 4190:- och dessutom raid-0...

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
160gb finns i lager ja, just för att den inte är speciellt prisvärd.

4500kr för en 160gb
2095kr för en 80gb

alternativt 2st 80gb för 4190:- och dessutom raid-0...

Helt rätt, men om skillnaden är att ha en SSD eller inte ha en SSD så faller valet rätt tungt på saker som finns.

kanske bara jag som är pryltokig

Då 80gb är svåra att få tag i så får du väl köpa 2 st 160gb och köra i raid 0.? :D:D