Skrivet av xigmatek asgard:
skriver detta igen eftersom det inte bliv besvarat första gången
sen när/om copyswedes avgifter slår igenom, har ni funderat på att lägga upp en bundle med en intern hdd+kabinett till lite reducerat pris? men att den ändå ligger vid externa så att man hittar den lätt
Skrivet av Broken-arrow:
ahhahahahaha:) den är bara the best!!!!!!!!! (jo, jag vet att det är inget skämt, men tycker det är lite kul).
Skrivet av bourne94:
kollade denna, men jag kunde lägga till den i kundvagn för 100 kr utan hårddisk?:)
Tänkte ha den till en hårddisk jag äger idag:P
EDIT: menar karbinetten för 100 kr:)
Skrivet av Piece of Cake:
Jag antar att din order kommer att bli makulerad om du inte lägger in en hårddisk.
Samma sak händer när man lägger fraktfritt i kundvagnen om man inte köper för över 500kr.
Skrivet av bourne94:
Okej, var bara tvungen att fråga för säkerhets skull:)
Kan tillägga att jag inte beställt:)
Eftersom vi går igenom alla ordrar manuellt ser vi detta och kommer maila ut information om att priset endast gäller vid köp av hårddisk och sen makulera ordern. Vi har i dagsläget ingen sätt att "tvinga" två artiklar på det här sättet då detta är lite av ett specialfall.
Priset är nu justerat! Låg dessvärre lite väl lågt i butiken.
Har tyvärr utgått! Vi har denna istället t ex http://www.inet.se/artikel/4303590/500gb-samsung-spinpoint-f3-hd502hj
Skrivet av spider__spider:
Har inet möjlighet att testa varor i butiken?
Har ett moderkort,nätagg och en processor,
1 eller alla är sönder och jag har inte möjlighet att testa dom själva.
Varorna är 5 dagar gamla
Ja, vi har servicetekniker i alla våra butiker!
Skrivet av wasidop:
Hej! Tänkte bara kolla med er om priset på http://www.inet.se/artikel/5321750/arctic-cooling-accelero-xt... kommer vara kvar så eller om den kommer sänkas, vill minnas att gången innan när jag kollade på den så kostade den något mindre, men det är mycket möjligt att mitt minne sviker mig. Ber om ursäkt om jag har helt fel, men det blir lite väl saftigt pris när man ska ha två sådanna.
Ingen större prissänkning är planerad i dagsläget. Dock så justeras priser dagligen så man vet aldrig..
Skrivet av Ozzix:
tja
undrar om ni har ngt datum på när denna trevliga pryl kommer in, är väldigt suger på e sådan nu när ni säljer den
Ska komma in mot slutet på nästa vecka förhoppningsvis!
Skrivet av Tobi the Dobi:
Skönt att ni tog åt er den kritiken ni fick och fixade det Dock så är ni ca 200kr dyrare på ASUS 6870 än era konkurenter. Kanske något att titta på?
Vi har just börjat med Asus och är medvetna om att vi ligger lite högt i pris och jobbar på att få ner dom!
Skrivet av Ozzix:
kom å tänka på en sak, nu när ni har robotar som packar, blir det inga fler pinvinstänger då? eller ökar chansen att man får en?
Det märker du nästa gång du beställer!
Skrivet av reader:
Inet jag är nyfiken på hur ni testar hårddiskar som ni fått en felanmälan på. Fick tillbaka mina två hårddiskar idag och det HÖRS att dem inte mår bra. Det kommer ett tickande ljud från båda diskarna och datorn hittar bara den ena. Ska filma diskarna i morgon så man verkligen får höra att man inte behöver vara ett geni för att förstå att det inte står rätt till med dom.
Det är väldigt viktigt att man i sin felbeskriving förklarar felmeddelandet så tydligt som möjligt. I det här fallet låter det märkligt att våra servicetekniker skulle missat det och vi rekommenderar dig att kontakta dom på service@inet.se eller 031 65 27 00 (val 3)
Fläkten finns i lager! Och tangentbordet ska komma om ca 3-4veckor som det ser ut nu.
Skrivet av Nivity:
detta är ingen klagan utan mer en liten fråga.
HDD har alltid kommit i lådor med dämpande material i skum, ifrån er, dustin osv.
Idag fick jag min HDD i ett platt stort "paket".
Första jag tänkte är hur i helsike kan detta vara bra att skicka i, känns ju som upplagt för skador och misslyckande.
Varför har ni börjat skicka i sådana här lustiga paket nu?
http://dl.dropbox.com/u/23009289/20110826.jpg
Edit: Notera det 17 år gammla påslakansettet som är så gudomligt skönt jämfört med allt som finns idag
(säkert någon som kommer påpeka det så lika bra att få det ur världen )
Skrivet av Markthegreat:
Beställde fredag, fick tisdag. Underbara Inet.
Dock skickades en extern hårddisk i ett platt "kuvert".
Känns inte lika säkert som de luftbubblefyllda kartongerna.
Vi använder av oss av nya emballage i och med nya centrallagret. En hårddisk i hårdplast, invirad i bubbelplast samt kartong med goda "stötriskzoner" tycker vi är fullt tillräckligt. Och vi har haft väldigt få, om ens några, fraktskador med detta nya emballaget ska tilläggas!
Men självklart, visar det sig att hårddiskar blir fraktskadade kommer vi se över detta.
Det är för att förtydliga att det är 4st fysiska x16-platser, men det är inte alla som kan köras i x16-hastighet. Det är dessvärre rörigt när det kommer till moderkort och det är den bästa sättet vi har kommit på för att beskriva det.
Om du har ett bättre förslag så hör vi det gärna!
Skrivet av saigon:
När får ni in XFX 550 och 650? Varit slut ganska ofta nu.
Vi har fått in 650w i lager nu! http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w
Skrivet av Hallonglass:
Inet, hur går det med hemsidan? Den är fortfarande riktigt seg och fungerar oftast inte speciellt bra - några framsteg?
Skrivet av Piece of Cake:
Vad händer med hemsidan? Flytten är väl över nu och fortfarande svarar inte sidan var och varannan gång jag klickar på nåt.
Vi är mycket väl medvetna om detta och vår programmerare samt IT-tekniker jobbar för fullt för att lokalisera problemet men än så länge vet vi inte exakt vad det är som gör att det blir segt tyvärr.
Skrivet av Wolfe86:
Ni borde se över erat reserveringssystem för eran hemsida! Det är fruktansvärt segt på att uppdatera lagerstatus och reservera produkter, pga detta så får jag nu vänta i 2 veckor!! för att få dels den varan som blev restad och fanns i lager när ja beställde "och ett antal timmar efter" och dessutom få restrerande varor jag beställde!
Valde er eftersom jag handlat många gånger utav er utan några bekymmer, men nu verkar det som man gått på en nit.
http://www.inet.se/artikel/5305526/corsair-8gb-kit-ddr3-so-di...
Hoppas verkligen att ni kommer få in mina minnen snabbare än 2v alt får ni ta det som finns i butikslager!
//Irriterad kund
Vi har infört ett nytt system där varor autoallokeras till inkommande ordrar så detta ska i teorin inte kunna hända. Sen har vi nu i och med flytten haft lite problem där vissa varor inte legat på rätt hyllplats och då "blockas" i systemet så dom inte allokeras iallafall.
Vi har svarat på ditt mail som du skickade in till oss och hoppas att din order löste sig!
Skrivet av LeafBox:
Tjena
Väldigt trevligt utav er att ta in Razer Onza, men först stog det beställningsvara, och nu obekräftad.
Planerat att komma in under den närmsta tiden? Vill ju lägga en beställning snart
Den ska landa i början på nästa vecka!
Skrivet av MrPe:
Ta gärna bort amds grafikort från filtret när man är inne på nvidia och vice versa.
För de kan ändå inte visa några kort från amd när man är inne på nvidia.
Vi ska se över hela vårt filtersystem nu i höst!
Finns i lager nu!
Fixat! Tack!
Skrivet av samizzlah:
om jag lägger en order med vissa delar som inte finns i lager, kommer de så småningom till posten?
Ja, men leveranstiden kan variera mycket från produkt till produkt. Så kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer ingående om just din order eller produkterna du tittat på!
Har justerat priset lite, kan dock inte göra bättre än så i dagsläget. Och vi har tagit bort West från produktnamnet.
Skrivet av Leandr:
Tjena Inet,
En fråga ang återköp/ångerrät som jag inte hittar svar på er hemsida.
Kan ni köpa tillbaks en vara som är köpt på Internet i en av era fysiska butiker till dess fulla värde?
Produkten är ouppackad i originalemballage och jag har inte haft den mer än ett par dagar.
Det hade nämligen varit smidigare för mig att åka till en av era butiker.
Tack!
Inga problem att lämna tillbaka till en av våra butiker!
Skrivet av xeno95:
Jag beställde ett 650 W Nätaggregat igår , men nu ser jag att den är slut...
Nästa leverans datum är 14 oktober!?
Kan man inte hämta nätagget i en butik?, finns 1 nätagg i Stockholm
Självklart kan du hämta upp det i butik, men då får du kontakta vår kundtjänst om att makulera din beställning först för vi har olika betalsystem i butik och på webben.
Skrivet av AtreX:
Hej Inet!
Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar
Det är nog dessvärre inget som vi kommer att göra. Vi har till exempel aldrig skrivit ut det för CD/DVD-skivor och ser ingen anledning till att göra det nu på externa hårddiskar/USB-minnen.
Skrivet av sorkin:
Fick hem MB, processor, kylpasta och minnen igår, funkar prima.
Han som lämnade ut paketet kom med en liten tub och frågade om den kunde ha ramlat ur mitt paket, det hade den, det var min kylpasta. Stor kartong med glipor i kanterna och liten tub kylpasta som ligger löst i är nog inget bra, rena turen att jag fick den.
Allt väl ändå men ville påpeka det.
Vi har som sagt nya emballage och detta är något som vi definitivt kommer att kolla på!
Skrivet av Robbe_A:
Har full förståelse att det är lite kaos på lagret efter flytten.
Men tycker ni ska anställa någon(fattig student?) som kan leta fram Mionix Propus 380 i centrallagret. Skulle verkligen uppskattas! Hälsa även Daniel Svensson som jobbar på supporten, mycket trevlig och hjälpsam.
Vi jobbar på det och har kontaktat ansvarige på lagret att ge oss ett svar så snart som möjligt. Annars får vi helt enkelt beställa hem nya.
Har hälsat honom!
Är beställda och på ingående, men har tyvärr inget datum från leverantören i dagsläget. Hemsidan uppdateras så fort vi får det!11:12 2011-09-01