Permalänk
Medlem

Gött att se!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Glöm inte skriva 2 års garanti.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Hämtade datorn idag från servicen från ringön. Var jätteglad att få min nya dator, kommer hem och packar upp skiten. Ser sedan att jag inte har fått med några kablar alls som jag lämnade in, inte ens IO panelen eller strömkabeln. Ringde supporten och dom sa att dom hade glömt och vi kunde antingen åka ner och hämta det eller få det hem skickat. Farsan blev jävligt sur men körde ändå ner mig, vi kommer ner får sakerna men inte ens en ursäkt. Jag frågade om strömkabeln log där i nu, dom sa ja det ska den göra. Jag kollade inte för jag ville bara hem och jag visste att jag hade en strömkabel hemma ifall. Kommer hem så ser man att strömkabeln har dom ju glömt, för andra gången. Det kändes ju sådär.. Detta var inget bra första intryck av eran service, kanske borde ta och byta ut människorna på service avdelningen till några som kan tänka åtminstonde.

Dock så får dom ett litet plus för att dom byte ut två fläktar som var för små till ett par som passande samt ringde och fråga hur man ville ha fläktarna.

Inet ringde idag och bad om ursäkt samt gav mig 140mm fläkt. Inte många affärer som gör så. Det är vad som gör inet till en bra affär

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Nu kan vi äntligen presentera Asus i grafikkortssortimetet, vi börjar med en mindre line-up med fokus i det lite högre prestandasegmentet!

http://www.inet.se/kampanj/asus-grafikkort/

Mvh
Inet

Skönt att ni tog åt er den kritiken ni fick och fixade det Dock så är ni ca 200kr dyrare på ASUS 6870 än era konkurenter. Kanske något att titta på?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Avstängd

Inet jag är nyfiken på hur ni testar hårddiskar som ni fått en felanmälan på. Fick tillbaka mina två hårddiskar idag och det HÖRS att dem inte mår bra. Det kommer ett tickande ljud från båda diskarna och datorn hittar bara den ena. Ska filma diskarna i morgon så man verkligen får höra att man inte behöver vara ett geni för att förstå att det inte står rätt till med dom.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

kom å tänka på en sak, nu när ni har robotar som packar, blir det inga fler pinvinstänger då? eller ökar chansen att man får en?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

FINNALLY! Nu steg ni i mina ögon Inet! Har handlat sammanlagt 4 gånger från er under 1 års tid nu, och det har vart 110% perfektion hela tiden...förutom det här med Asus. Nu vart det grymt! Kanske låter lite sentimental, men vad f*n! ! Nästan så en liten tår fälls från mina ögon
Keep up the good work!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet har beställt två produkter av er som ligger och väntar på att varor ska komma in tänkte fråga om ni kan ge ett bättre datum om när dessa saker kommer att trilla in?

Varorna jag pratar om är:
https://www.inet.se/artikel/6101762/logitech-k360-wireless-ke...
https://www.inet.se/artikel/5321445/scythe-120mm-gentle-typho...

Tackar!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

detta är ingen klagan utan mer en liten fråga.
HDD har alltid kommit i lådor med dämpande material i skum, ifrån er, dustin osv.
Idag fick jag min HDD i ett platt stort "paket".

Första jag tänkte är hur i helsike kan detta vara bra att skicka i, känns ju som upplagt för skador och misslyckande.
Varför har ni börjat skicka i sådana här lustiga paket nu?

Edit: Notera det 17 år gammla påslakansettet som är så gudomligt skönt jämfört med allt som finns idag
(säkert någon som kommer påpeka det så lika bra att få det ur världen )

Permalänk

Hej, beställde för första gången delar från Inet.
Bör säga att jag har snabb leverans som ett högt prio, valde då er (inet) då ni ska skicka packetet samma dag om man skickar före klockan 5.

Beställde på söndagen och hoppades då att delarna skulle vara framme på tisdagen.
Kollade runt klockan 12:00 på måndag och stog då att alla delar förutom moderkortet hade reserverats och tänkte då att det också troligen skulle bli gjort samma dag. (Bör tillägga att alla delar fanns hos inet när jag beställde.)

Tiden går och på tisdag kollar jag på hemsidan och står fortfarande att moderkortet inte har reserverat.
Skickar ett mail till supporten och frågar angående detta och att jag vill lägga till 1 fläkt.
Han säger att dom har det jäktigt och att han har lagt till fläkten. Samma dag blir fläkten reserverad.

Får på torsdag morgon följande SMS: " Din order (xxxxxxx) håller nu på att plockas. Inga ändringar kan längre göras på orden."
Tänker då att det borde skickas idag och att jag borde få det på fredag, på fredag morgon får jag ett E-mail om att packet har skickats.

Tycker det är riktigt dåligt utav er att ni säger att ni skickar det samma dag om man beställer före klockan 5.
Kommer nu få sitta på min skruttiga laptop under hela helgen.

Jag ger Inet ett betyg på 6/10 då priserna är motsvarande priserna på komplett och då supporten var vänlig.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en fruktansvärd röra vad gällande "Kortplater" här https://www.inet.se/artikel/1902049/gigabyte-ga-990fxa-ud3 jämnfört med hur det är upplagt här https://www.inet.se/artikel/1902048/gigabyte-ga-990fxa-ud5

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Nu kan vi äntligen presentera Asus i grafikkortssortimetet, vi börjar med en mindre line-up med fokus i det lite högre prestandasegmentet!

http://www.inet.se/kampanj/asus-grafikkort/

Mvh
Inet

\o/

Permalänk
Medlem

När får ni in XFX 550 och 650? Varit slut ganska ofta nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inet FTW!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krogge123:

Hej, beställde för första gången delar från Inet.
Bör säga att jag har snabb leverans som ett högt prio, valde då er (inet) då ni ska skicka packetet samma dag om man skickar före klockan 5.

Beställde på söndagen och hoppades då att delarna skulle vara framme på tisdagen.
Kollade runt klockan 12:00 på måndag och stog då att alla delar förutom moderkortet hade reserverats och tänkte då att det också troligen skulle bli gjort samma dag. (Bör tillägga att alla delar fanns hos inet när jag beställde.)

Tiden går och på tisdag kollar jag på hemsidan och står fortfarande att moderkortet inte har reserverat.
Skickar ett mail till supporten och frågar angående detta och att jag vill lägga till 1 fläkt.
Han säger att dom har det jäktigt och att han har lagt till fläkten. Samma dag blir fläkten reserverad.

Får på torsdag morgon följande SMS: " Din order (xxxxxxx) håller nu på att plockas. Inga ändringar kan längre göras på orden."
Tänker då att det borde skickas idag och att jag borde få det på fredag, på fredag morgon får jag ett E-mail om att packet har skickats.

Tycker det är riktigt dåligt utav er att ni säger att ni skickar det samma dag om man beställer före klockan 5.
Kommer nu få sitta på min skruttiga laptop under hela helgen.

Jag ger Inet ett betyg på 6/10 då priserna är motsvarande priserna på komplett och då supporten var vänlig.

jag hoppas du vet att dom håller på med en stor lagerflytt va? därav förseningar o att leveranserna tar tid just nu..inet brukar annars skicka mkt snabbare..men just som sagt har dom lite stressigt med allt..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

jag hoppas du vet att dom håller på med en stor lagerflytt va? därav förseningar o att leveranserna tar tid just nu..inet brukar annars skicka mkt snabbare..men just som sagt har dom lite stressigt med allt..

Jag hoppas att du vet att de är klara med den stora lagerflytten va?

Nu är är vi äntligen ikapp med både in- och utleveranser ortsättningsvis ska vi inte ha några störningar med leveranserna!

Vi ber så mycket om ursäkt att vi det senaste inte kunnat leverera samtliga beställningar på utsatt tid, lagerflytten ställde till mer oreda än vi hade räknat med men vi står nu rustade för att kunna erbjuda ännu bättre tillgång och snabbare leveranser i höst!

Tack till de kunder som fortsatt handla hos oss och hoppas de som drabbats har visst överseende med det inträffade

22 augusti.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

Inet, hur går det med hemsidan? Den är fortfarande riktigt seg och fungerar oftast inte speciellt bra - några framsteg?

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Jag hoppas att du vet att de är klara med den stora lagerflytten va?

Nu är är vi äntligen ikapp med både in- och utleveranser ortsättningsvis ska vi inte ha några störningar med leveranserna!

Vi ber så mycket om ursäkt att vi det senaste inte kunnat leverera samtliga beställningar på utsatt tid, lagerflytten ställde till mer oreda än vi hade räknat med men vi står nu rustade för att kunna erbjuda ännu bättre tillgång och snabbare leveranser i höst!

Tack till de kunder som fortsatt handla hos oss och hoppas de som drabbats har visst överseende med det inträffade

22 augusti.

opsi^^ fail från min sida.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har för mig att när jag sist beställde på en fredag kväll så skickade dem varorna måndag morgon runt 8 tiden och jag fick grejerna samma dag, är i samma sits igen men är fotfarande väldigt osäker på att de gjorde så eller om det bara var en våt dröm om inet. Nån som vet?:)

Permalänk
Medlem

Ni borde se över erat reserveringssystem för eran hemsida! Det är fruktansvärt segt på att uppdatera lagerstatus och reservera produkter, pga detta så får jag nu vänta i 2 veckor!! för att få dels den varan som blev restad och fanns i lager när ja beställde "och ett antal timmar efter" och dessutom få restrerande varor jag beställde!
Valde er eftersom jag handlat många gånger utav er utan några bekymmer, men nu verkar det som man gått på en nit.
http://www.inet.se/artikel/5305526/corsair-8gb-kit-ddr3-so-di...
Hoppas verkligen att ni kommer få in mina minnen snabbare än 2v alt får ni ta det som finns i butikslager!

//Irriterad kund

Visa signatur

AMD Ryzen™ 7 3800XT | Corsair H-100 | Corsair 32GB | Asus PRIME X370-PRO | Asus Geforce GTX 1070 TI ROG Strix | Samsung 970 1TB | Corsair RM750x PSU | Asus Strix SOAR | Win10 Pro x64

Permalänk
Medlem

tackar för en snabb leverans när allt blev reserverat, hade inget emot med att vänta 1,5vecka

@wolfe86 skriv inte här om dina support ärenden maila dom ist, detta har dom påpekat flera gånger

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Tjena
Väldigt trevligt utav er att ta in Razer Onza, men först stog det beställningsvara, och nu obekräftad.

Planerat att komma in under den närmsta tiden? Vill ju lägga en beställning snart

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ta gärna bort amds grafikort från filtret när man är inne på nvidia och vice versa.
För de kan ändå inte visa några kort från amd när man är inne på nvidia.

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för galet snabb leverans av min antec kühler och tacka för den extra pingvinstången

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

Beställde fredag, fick tisdag. Underbara Inet.
Dock skickades en extern hårddisk i ett platt "kuvert".
Känns inte lika säkert som de luftbubblefyllda kartongerna.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1902085/msi-gf615m-p33-v2

Ska den verkligen ligga under AM3+ ?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

om jag lägger en order med vissa delar som inte finns i lager, kommer de så småningom till posten?

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O

Permalänk

Hej inet!

Kommer Sennheiser HD 558 att sjunka i pris hos er?
Ni är ca 275kr dyrare än tex CDON.
http://www.inet.se/artikel/6309101/sennheiser-hd-558-west
Och varför kallas er modell "west" ?

Lista på prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934
Tacksam för svar!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Tjena Inet,

En fråga ang återköp/ångerrät som jag inte hittar svar på er hemsida.
Kan ni köpa tillbaks en vara som är köpt på Internet i en av era fysiska butiker till dess fulla värde?
Produkten är ouppackad i originalemballage och jag har inte haft den mer än ett par dagar.

Det hade nämligen varit smidigare för mig att åka till en av era butiker.

Tack!