Datorbygge som krånglar
Hejsan, tänkte göra ett försök att bygga ihop en dator igen men har inte gjort de på drygt 4 år så känner mig lite rostig. Jag har nu satt ihop datorn men har diverse saker som inte fungerar.
Mitt System
Processor: Intel i5 750
Moderkort: Asus p7p55d Evo
Minnen 2x2 Corsair DOMINATOR GT 1600mhz 7-7-7-20
HDD: 1x 1TB Western Digital Caviar Black SATA II
1x 500GB Western Digital Caviar Black SATA II
Grafikkort: 2x XFX GeForce GTX 275 896MB XXX
NätAgg: Corsair HX 750W 80+
DVD: Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA, OEM
För de första så syns bara 2gb av minnen när man kollar i BIOS, jag har då satt minnena i de ljusblå slotsen. De andra problemet jag har är att bios inte vill hitta någon av hårdiskarna jag har de sitter i sata1 och 2 uttagen, dock så lyckas 1tb hårddisken hittas under uppstarten och även när jag försöker installera win7. Jag kommer in i installationen till steget expanding files och där stannar den på 0% för att tillslut få ett felmedelande om att "Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available and restart installation"g har testat med 2 olika versioner och skivor så jag tror inte de har med mjukvaran att göra. Jag har även kollat så att både sata och strömmen sitter i ordentligt och de verkar de som att de gör. Vad kan problemet vara, är de nått som är trasigt eller är de nått jag behöver ställa in i BIOS eller är de nått annat som jag inte tänkt på. Nån med liknande problem som lyckats ta sig förbi ?
All hjälp är hjärligt välkommen