Bli av med Norton?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Jag syftade på din fråga då du till trots avinstallerat norton så är programmet inte helt ute ur systemet.

Visst kanske min kommerntar inte bidrog någe vidare till tråden, ett oseriöst inlägg av mig. Dock nämner jag att Nortons egna support inte kan svara på hur man får bort programmet helt från datorn vilket visar på hur seriöst företaget är i frågan.

Avinstallerar du och/eller kör deras program så är det ju borta ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
Nej nu är det för rörigt
Jag vet i allafall att nis 2010 har satsat mycket på att göra det smidigt att installera/avinstallera och dom har absolut lyckats , man behöver inte ens starta om datorn (med windows 7) efter installation

Vad är det röriga ?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av tcntad
[B]Avinstallerar du och/eller kör deras program så är det ju borta ?

detta skedde för drygt ett år sedan, avinstallerade via program->norton->avinstallera norton... Inte via kontrollpanelen.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Antzo
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Avinstallerar du och/eller kör deras program så är det ju borta ?

detta skedde för drygt ett år sedan, avinstallerade via program->norton->avinstallera norton... Inte via kontrollpanelen.

Det är ju samma sak som att avinstallera via kontrollpanelen.

Det är tyvär rätt känt att flertal program lämnar kvar filer eller mappar efter avinstallation, inte bara NIS gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är tyvär rätt känt att flertal program lämnar kvar filer eller mappar efter avinstallation, inte bara NIS gör det.

Kaspersky gör inte det, tack o lov. ESET har gjort en lista på olika program som tar bort alla filerna från ens dator. Ni hittar den här.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Kaspersky gör inte det, tack o lov. ESET har gjort en lista på olika program som tar bort alla filerna från ens dator. Ni hittar den här.

Jadu edgren, jag skrev inte att Kaspersky lämnar kvar filer.. skrev att det tyvär är känt att program lämnar kvar filer men tack för infon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jadu edgren, jag skrev inte att Kaspersky lämnar kvar filer.. skrev att det tyvär är känt att program lämnar kvar filer men tack för infon.

Japp, I know. Ville bara skriva det där med Kaspersky för att "skryta" lite

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ja vet det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Man kan tro att du jobbar på Kaspersky

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
Man kan tro att du jobbar på Kaspersky

Hehe, jag önskar att jag gjorde det ^^

Visa signatur