Neverwinter Nigts 2 - Nån som har lust att spela?

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nigts 2 - Nån som har lust att spela?

Fick för mig idag att jag ville spela igenom detta spel, nån mer som är sugen?

Jag har orginalet, mask of the betrayer samt storm of zephyr.

Tänkte börja om på en helt ny karaktär och köra igenom ifrån start då jag aldrig kommit hela vägen nångång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vara på, fick med spelet när jag köpte ett grafikkort. Aldrig lirat det dock, är det bra? Isåfall är jag nog på och köra med dig

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Re: Neverwinter Nights 2 - Nån som har lust att spela?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Fick för mig idag att jag ville spela igenom detta spel, nån mer som är sugen?

Jag har orginalet, mask of the betrayer samt storm of zephyr.

Tänkte börja om på en helt ny karaktär och köra igenom ifrån start då jag aldrig kommit hela vägen nångång

Har kört igenom originalet tre gånger. Ett tips är att googla redan på lite recept och levla dina kamrater så att de blir duktiga på att crafta (olika saker). Det är rätt kul sen på slutet när man har typ Strength+6, en AC på 40 och lite annat lull lull.

Har inte kört någon expansion dock, är de bra? Vilken är bäst? Hur långa är dom?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Re: Re: Neverwinter Nights 2 - Nån som har lust att spela?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Jag skulle nog vara på, fick med spelet när jag köpte ett grafikkort. Aldrig lirat det dock, är det bra? Isåfall är jag nog på och köra med dig

Gillar man RPG:n är det ett kul spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Har kört igenom originalet tre gånger. Ett tips är att googla redan på lite recept och levla dina kamrater så att de blir duktiga på att crafta (olika saker). Det är rätt kul sen på slutet när man har typ Strength+6, en AC på 40 och lite annat lull lull.

Har inte kört någon expansion dock, är de bra? Vilken är bäst? Hur långa är dom?

Tack för tipset

Jag har faktiskt inte ens provat expansionerna... Skäms lite för det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite ledsen i ögat för att inte fler nappade... Får spela själv då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kanske är intresserad. Har spelat ytterst lite Neverwinter Nights och ytterst lite Baldurs Gate. För kanske 5-6 år sedan

Men måste bara få tag på spelet först Måste man ha CD-Key och sådant tjafs?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag kanske är intresserad. Har spelat ytterst lite Neverwinter Nights och ytterst lite Baldurs Gate. För kanske 5-6 år sedan

Men måste bara få tag på spelet först Måste man ha CD-Key och sådant tjafs?

Jag har köpt spelet, ingen aning hurvida det fungerar utan cd-key eller inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jag har köpt spelet, ingen aning hurvida det fungerar utan cd-key eller inte.

Okej, trodde det här var det gamla Neverwinter Nights ^^
Det här har jag inte spelat, och ser ut som att jag inte kommer göra det. Finns det något "pack" att köpa?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Okej, trodde det här var det gamla Neverwinter Nights ^^
Det här har jag inte spelat, och ser ut som att jag inte kommer göra det. Finns det något "pack" att köpa?

Nu orkar jag inte googla åt dig men jag skulle tro att det går att köpa detta för 99 spänn eller ett pack med expansioner också för typ 199. Det är MÅÅÅÅNGA speltimmar för en liten peng. Om man tar ett vanligt SP-spel idag så är det ofta 10-15h gameplay. Då är du klar med kapitel I i detta. Och då är kapitel III det längsta kapitlet. Sen har du expansionerna på det. Och sen kan du spela om allt med en annan klass och som ond istället för god och få delvis ett annat spel. Prisvärt!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nu orkar jag inte googla åt dig men jag skulle tro att det går att köpa detta för 99 spänn eller ett pack med expansioner också för typ 199. Det är MÅÅÅÅNGA speltimmar för en liten peng. Om man tar ett vanligt SP-spel idag så är det ofta 10-15h gameplay. Då är du klar med kapitel I i detta. Och då är kapitel III det längsta kapitlet. Sen har du expansionerna på det. Och sen kan du spela om allt med en annan klass och som ond istället för god och få delvis ett annat spel. Prisvärt!

Okej, ska leta lite

Edit:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s42894882
159
99
179

Detta från 2 olika affärer. Sen ska man lägga på frakt också. Nä, köper hellre nya fläktar + fläktkontroller istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Okej, ska leta lite

Edit:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s42894882
159
99
179

Detta från 2 olika affärer. Sen ska man lägga på frakt också. Nä, köper hellre nya fläktar + fläktkontroller istället.

Kollar du högst upp i tråden så ser du att jag redan har lagt dit varorna med bästa pris från prisjakt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är absolut på men det beror på mellan vilka tider vi tänkte spela och så. Kommer hem strax efter 18 tiden på kvällarna. Sen måste jag köpa spelen med

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag är absolut på men det beror på mellan vilka tider vi tänkte spela och så. Kommer hem strax efter 18 tiden på kvällarna. Sen måste jag köpa spelen med

Underbart Kommer själv hem vid 16:30 tiden och då ska det ätas så efter 18 låter toppen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan rekommendera klassen Cleric om man aldrig kört förut. Kombinerar viss magi (ta "Sun-domain") som är lämplig mot odöda med nästan samma skills som en fighter har. Välj bara till "Martial weapons" som proficiency så är den som en fighter, men roligare. Kan hända att man måsta välja tower shields också. Är lätt värt det att ha en gubbe som är mångsidig med vapen och rustningar då det är större chans att man kan använda något bra item som man hittar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Kan rekommendera klassen Cleric om man aldrig kört förut. Kombinerar viss magi (ta "Sun-domain") som är lämplig mot odöda med nästan samma skills som en fighter har. Välj bara till "Martial weapons" som proficiency så är den som en fighter, men roligare. Kan hända att man måsta välja tower shields också. Är lätt värt det att ha en gubbe som är mångsidig med vapen och rustningar då det är större chans att man kan använda något bra item som man hittar.

Jag skulle inte satsa på sun domain. Skulle istället ta något med aktiv skill för bossarna.
Sedan kan man skippa matrial weapons och allt vad det nu finns för den där extra 0-2 extra skada ev x1 crit är inte värt en extra feat point. Huvudskadan som cleric kommer från cleric buffs.

On-topic
Jag hade gärna varit med och spela men patchande och skit funkade dåligt för mig senast så jag gav upp på spelet. Har spelat igenom NWN 2 men inte Mask of Betrayer expansionen som ska vara guld värt.
Dock kan jag inte spela på tisdagar och torsdagar och ev. födelsedagar osv

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jag skulle inte satsa på sun domain. Skulle istället ta något med aktiv skill för bossarna.
Sedan kan man skippa matrial weapons och allt vad det nu finns för den där extra 0-2 extra skada ev x1 crit är inte värt en extra feat point. Huvudskadan som cleric kommer från cleric buffs.

On-topic
Jag hade gärna varit med och spela men patchande och skit funkade dåligt för mig senast så jag gav upp på spelet. Har spelat igenom NWN 2 men inte Mask of Betrayer expansionen som ska vara guld värt.
Dock kan jag inte spela på tisdagar och torsdagar och ev. födelsedagar osv

Patchandandet var inget problem för mig nu senast iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Kan rekommendera klassen Cleric om man aldrig kört förut. Kombinerar viss magi (ta "Sun-domain") som är lämplig mot odöda med nästan samma skills som en fighter har. Välj bara till "Martial weapons" som proficiency så är den som en fighter, men roligare. Kan hända att man måsta välja tower shields också. Är lätt värt det att ha en gubbe som är mångsidig med vapen och rustningar då det är större chans att man kan använda något bra item som man hittar.

Jag älskade att köra Cleric i första spelet. Kom inte ihåg vilken domain men jag hade nån slags skugga med mig som Pet. Samt kunde jag kasta upp ett skelett ngt annat på det. Hade typ konstant 2-3 pets som rensade det mest åt mig. Var galet kul.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Dom som vill vara med får gärna dra hem Mumble 1.1.8 och komma in på bjorklin.thruhere.net

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är det att köra multiplayer? Måste alla vara med varje gång man spelar? Är kanske intresserad om man inte måste offra typ 3 timmar varje dag...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jag skulle inte satsa på sun domain. Skulle istället ta något med aktiv skill för bossarna.
Sedan kan man skippa matrial weapons och allt vad det nu finns för den där extra 0-2 extra skada ev x1 crit är inte värt en extra feat point. Huvudskadan som cleric kommer från cleric buffs.

On-topic
Jag hade gärna varit med och spela men patchande och skit funkade dåligt för mig senast så jag gav upp på spelet. Har spelat igenom NWN 2 men inte Mask of Betrayer expansionen som ska vara guld värt.
Dock kan jag inte spela på tisdagar och torsdagar och ev. födelsedagar osv

Njae, det kan jag hålla med om. Men min tanke var att låte en "noob" (förlåt uttrycket) använda så många som möjligt av de vapen man hittar längs vägen. Tipset med Cleric var mer för att man som relativt ovan ska kunna köra igenom spelet någorlunda safe utan att bara köra en gammal träig fighter.

Vilka skills hade varit bra för bossar menar du? Tycker nog att slutbossen och en viss drake är de enda som är ett problem.

Har aldrig kört kampanjen multiplayer, har ingen koll på hur man gör.

Någon som vet hur det är med expansionerna? Till ettan så var första expansionen sådär men den andra (Heroes of Undrentide) var i princip lika stor som huvudspelet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Dom som vill vara med får gärna dra hem Mumble 1.1.8 och komma in på bjorklin.thruhere.net

Vad är det? Typ Hamachi?

Om man inte behöver cd-key så är jag på!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vad är det? Typ Hamachi?

Om man inte behöver cd-key så är jag på!

Nej det är ett voicechat program, a la ventrilo/teamspeak.

Förövrigt vore jag glad om du låter bli att få min tråd låst...

Var snäll och läs reglerna.

Speciellt § 7...

--------------------------------------------------------------------------------

Ser ut som om det kanske är några som vill spela trotts allt

Ska inte vara några problem att spela igenom campaign över nätet iaf

Tror dock bara att det är max 4 som gäller i campaign...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Njae, det kan jag hålla med om. Men min tanke var att låte en "noob" (förlåt uttrycket) använda så många som möjligt av de vapen man hittar längs vägen.

Charmen med spelet är att noobs gör en klass dom tycker ser och verkar rolig ut istället för bry sig om stats. Det var så jag fastnade för NWN när jag gjorde min första halfling rogue som var supersöt och grymt bra för gruppen med bra lockpicking osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Nej det är ett voicechat program, a la ventrilo/teamspeak.

Förövrigt vore jag glad om du låter bli att få min tråd låst...

Var snäll och läs reglerna.

Speciellt § 7...

--------------------------------------------------------------------------------

Ser ut som om det kanske är några som vill spela trotts allt

Ska inte vara några problem att spela igenom campaign över nätet iaf

Tror dock bara att det är max 4 som gäller i campaign...

Låter skoj.
Jag har börjat installera spelet igen. Har inte storm of zephyr expansionen men har dom andra.

Så vilka är det som vill spela och vilken klass har alla funderat på köra?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag är ju såklart med och jag funderar på Barbarian, Sorcerer, Spirit Shaman eller Warlock.
Har lite svårt att bestämma mig

Vad funderar du på att spela pimpim?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jag är ju såklart med och jag funderar på Barbarian, Sorcerer, Spirit Shaman eller Warlock.
Har lite svårt att bestämma mig

Vad funderar du på att spela pimpim?

Jag vet inte. Väljer helst något som gynnar gruppen mest.

Rogue gillar jag bäst då jag har så många skills som kan hjälpa gruppen.
Men jag blir beroende av att någon tankar för att kommer vara värdelös utan sneak attacks (attacker bakifrån eller stealth).

Men om någon vill spela rogue kan jag tänka mig ta rollen som en bard, paladin, druid, monk osv. Är inte så viktigt för mig bara vi får ett varierat party och inte slåss om allt som droppar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ok, hur många platser är det kvar? Och vilka tider är det som gäller? Och måste man vara med varje gång eller kan typ 3 spela ifall den 4:e är borta?

Är rätt sugen men kan kanske inte varje gång...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Ok, hur många platser är det kvar? Och vilka tider är det som gäller? Och måste man vara med varje gång eller kan typ 3 spela ifall den 4:e är borta?

Är rätt sugen men kan kanske inte varje gång...

Det är väl bara jag och pimpim som har bestämt oss så än finns det plats

Tid och dag blir helt enkelt när alla kan så det är inget problem

Förutsatt att du inte åker utomlands i 3 veckor från och med imorgon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då var spelen beställda från spelbutiken, hoppas bara de inte listar att de har dem i lager trots att de itne har de som många andra företag gör. Men nu är frågan har jag NWN2 orginalet sen tidigare, känns som jag har köpt det men kommer fan inte ihåg haha. Aja då kanske jag har 2.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

annars sitter jag på tre nycklar tror jag, skulle kunna låna ut en men vill inte att den läcker så får vara någon gammal forumräv jag känner igen isf...

btw, paladin(15) divine champion (5) med start stats ~ 14, 10, 14, 10, 14, 18 (eller om det blir 12 på con) är rätt nice (när man kommer upp runt 25 i chr och har lite roliga feats som divine shiled etc)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
annars sitter jag på tre nycklar tror jag, skulle kunna låna ut en men vill inte att den läcker så får vara någon gammal forumräv jag känner igen isf...

btw, paladin(15) divine champion (5) med start stats ~ 14, 10, 14, 10, 14, 18 (eller om det blir 12 på con) är rätt nice (när man kommer upp runt 25 i chr och har lite roliga feats som divine shiled etc)

Kör du 12 dex får du +1 AC och +1 reflex save i full plate.
Ju högre level du får ju bättre 2 dex är istället för 2 fortitude.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken