Permalänk
Avstängd

Ipod Touch 8/32 ?

Hej Swec!

Nu har jag bestämt att jag ska köpa en iPod Touch!
Men... Jag vet inte vilken. Jag har funderat på:

  • iPod Touch 8 GB 3G

  • iPod Touch 32 GB 3G

Jag skulle lätt klara mig på 8 GB,
men eftersom bara tredje generationen finns i 32 och 64 GB så...

Vilken tycker ni jag ska köpa?
8 GB versionen är ju den "gamla" iPoden med OS 3.1
Vilken lär betyda att man inte kommer kunna köra alla spel på den.

TACK PÅ FÖRHAND!

Visa signatur
Permalänk

Jag köpte nyligen än 32GB 3gen. Är mycket nöjd med den. Hade inte köpt en 8 då processorn på 32/64 är 50%(?) snabbare.
Ångrar nästan lite att jag inte köpte en 64GB, man fyller 32 löjligt snabbt. Men känner att man får snåla lite nu.

Permalänk
Avstängd

Hm, det känns ju dock dummt att betala extra för något jag inte behöver.
Men det är klart att man vill ju gärna ha en 3G iPod.

Kanske vänta lite tills priserna går ner eller vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk

Vad är det som gör att du vill ha just en iPod Touch? För min del blev det den just för att den har mycket minne, stor skärm och applikationer. Om man ska ha roligt med detta bör man "imo" se till att ha en del musik, film och spel etc på den.
Och då räcker inte 8GB långt. 32GB gjorde jag slut på på några dagar och då lade jag bara in musiken jag verkligen gillar och 0 filmer!

Vad jag försöker komma fram till är att om du bara behöver 8GB så är det kanske framförallt musik du tänker ha den till? I sådana fall bör väl iPod Nano uppfylla dina behov? Den är billigare, mindre och kan dessutom filma.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Vad är det som gör att du vill ha just en iPod Touch?

Jag vill ha en iPod Touch för alla apps och safari som fungerar på nästa alla sidor. (har testat en kompis touch.)

Citat:

Vad jag försöker komma fram till är att om du bara behöver 8GB så är det kanske framförallt musik du tänker ha den till?

Alltså, jag har typ 1GB musik, 100 MB bilder och 6-7 GB film.

Visa signatur