Ge mig 2 min av er tid

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Tönt...

Nu har jag också fyllt i.

Varför är han en tönt ?

Du kanske är lite avis på honom ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Räcker med ens IP-adressen, tro mig. Jag har blivit scammad några gånger via min IP men som tur är har jag aldrig varit dum nog å betalat!

Nej, det räcker inte med IP-adressen för att nån ska "scamma" dig. Då skulle ju varenda webbplats du går in på och varenda spelserver du joinar kunna "scamma" dig? Jag vet inte, du kanske har din dator som DMZ, det har iaf inte jag.

Vet ej heller vad du menar med scamma. Tvekar på att nån får tag på ditt kontokortsnr genom IP-adressen? Du kan ju inte spåra nån på IP-adressen längre än till ISP'n, om du inte ringer ISPn och låtsas vara polisen då.

Har du någorlunda säkerhet på ditt nätverk så finns det absolut ingen anledning att oroa sig över att nån får tag på din IP-adress. Men du kan ju sluta besöka websidor, spela onlinespel, skicka saker via MSN och liknande och sluta använda internet överhuvudtaget, då är du nog säker!

Ontopic:
Jag gör quizen om du fixar så att jag kan

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
...

Men det lilla livet har ju endå en poäng. Så fort din dator är ansluten till internet så är det ju osäkrare än om den inte vore det

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Men det lilla livet har ju endå en poäng. Så fort din dator är ansluten till internet så är det ju osäkrare än om den inte vore det

Japp, men jag blir lite irriterad på människor som tror att IP-adressen är nyckeln till datorn och om någon annan får tag på den så är man körd. Vill man inte att nån annan ska få veta ens IP så får man hålla sig borta från Internet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Hej igen och tack än en gång för svaren!

Jag lovade att presentera min resultat av enkätundersökningen. Jag tänker inte göra en lång presentation men jag kan säga att vi totalt fick in strax under 200 svar som gick att använda.

Vi hade följande hypoteser:

H1: There is a general negative view towards micro payment financed games.

H2: Casual gamers have a less negative view towards micro payment financed games than competitive gamers.

H3: The negative view on micro payment financed games is built on how virtual artefacts influences game play.

H4: The negative view on micro payment financed games is not built on the payment system itself.

H5: The negative view on micro payment financed games is partly built from a history of poorly designed games within this area.

Av dessa hypoteser fann vi stöd för H1 och H3. Och svagt stöd för H4.

Jag kommer strax posta en ny enkät som handlar om affärsmodeller för videospel. Hoppas att ni har ork att svara på den också

Permalänk

Tack LazyDroog!

Visa signatur

MVH
/Pro