Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Använder tecknade filmer motionblur?

Ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Svarade tidigare och förklarade orsaker till varför man eventuellt kan se skillnader på över 40 FPS. _ojämnheter_ i processorn är exempel på orsak.
ett öga klarar däremot inte och se skillnader om bilderna är jämnt fördelade

Se och uppleva är två helt olika saker. Du kan inte se blixten från en kamera (1/1000fps-1/200fps) men du kan uppleva den som ett starkt sken.
Om du bara kunde se 40fps så skulle du inte kunna se eller uppleva en blixt från en kamera som bara varar mellan 1/200-1/1000 sekund, det är 5-20 gånger mindre än 1 frame i 40fps.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Om du ser en biofilm, tycker du då den hackar?

Alla filmer teckande som otecknade har motion blur. 3D filmer renderas med motion blur för att bli trevligare för ögat att se. Allt mellan 10-60 instancer vid 3D rendering för att få en så smidig bild som möjligt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Alla filmer teckande som otecknade har motion blur. 3D filmer renderas med motion blur för att bli trevligare för ögat att se. Allt mellan 10-60 instancer vid 3D rendering för att få en så smidig bild som möjligt.

Nej alla tecknade filmer använder det inte, men de som använder det gör det på grund av en helt annan anledning än att filmen skulle upplevas som hackig.

Vanligt att datorspel lägger till det med av samma anledning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Nej alla tecknade filmer använder det inte, men de som använder det gör det på grund av en helt annan anledning än att filmen skulle upplevas som hackig.

Vanligt att datorspel lägger till det med av samma anledning

Alla datoranvändare använder inte transistorbaserade datorer.

Motion blur i spel är inte så vanligt. Enda jag kommer på är Crysis. Men det förändrar inte det faktum att Crysis har en väldigt billig motion blur och inte alls i samma kvalitet som i filmer och 3D renderingar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

motion blur i tecknat och spel används för att få djup i bilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
motion blur i tecknat och spel används för att få djup i bilden

Nej det är inte motion blur.

Det här är motion blur:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Lond...

Det här är vad du tror är motion blur men det är egentligen Depth of Field:
http://www.seemsartless.com/guides/camera-dof-cars-fast-360.j...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
i7 har inte 8 fysiska kärnor, den har 4. I vissa program kan hyperthreading ge en boost men i andra kan de försämra prestanda. Generellt så ger hyperthreading en försämring i dagens program.

.NET program går väldigt snabbt och kompilera, där är inte kompileringstid ett problem. Förstår inte varför du behöver kompilera om wix?
Vad är det som tar 10 minuter för dig och kompilera? Det måste vara något helt gigantiskt om det är .NET

Uppfattar inte att du är seriös i din argumentation då du drar upp fakta som inte stämmer eller använder argument som inte är verklighetsbaserade

Alla utvecklar inte i .NET språk.

För att vända på steken; hur många stora projekt tar inte absolut minst 10 minuter att kompilera?

Jag vet att vi snackade om Visual Studio här, men... vad sägs som 15 till 20 minuter med gcc och distcc över tre dual-socket Xeon X5550 maskiner (i.e. likvärdigt med 6 st Core i7 920-s på stockhastigheter)?

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Alla utvecklar inte i .NET språk.

Gör de inte? oj, det trodde jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det här är vad du tror är motion blur men det är egentligen Depth of Field:
http://www.seemsartless.com/guides/camera-dof-cars-fast-360.j...

Korrekt, det var det jag menade och jag antog att du också menade det eftersom du pratade om tecknat som lägger till det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Korrekt, det var det jag menade och jag antog att du också menade det eftersom du pratade om tecknat som lägger till det

Se det från den ljusa sidan. Idag har du lärt dig vad motion blur är.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Korrekt, det var det jag menade och jag antog att du också menade det eftersom du pratade om tecknat som lägger till det

Många av oss väntar också på att du skall reda ut det här med ögats begränsning till 40 fps. Håll oss inte på halster.