Permalänk
Medlem

Speldata intel eller amd

Hej skall beställa ett paket vet dock inte vilket blir bäst för mitt syfte, skall ha det för spel och mest fokuserat på WOW. tacksam för all hjälp o svar.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk

Ta i5 istället, kommer bli betydligt biligare och knappt någon prestanada skillnad när du ska ha den till spel. Speciellt när det bara gäller WoW.

Ta inget ace agg, brukar inte vara av någon större kvalite. ta corsair istället.

Permalänk
Medlem

i7 920 är väl ett litet "rötägg" ger inte så bra prestanda för pengarna. Bättre att ta de nyare i5 och i7:orna

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

Ska du ha en Phenom II ska du ta en 945/955/965 inte en 905 kostar i strort sett lika mycket.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
http://pici.se/pictures/xJpKkIhQq.png

Jag sitter själv och knåpar ihop en dator mycket lik den du postade.
Hur lägger man till "fraktfritt sweclockers" i kundvagnen?

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z0rux
Hur lägger man till "fraktfritt sweclockers" i kundvagnen?

https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
https://www.inet.se/artikel/6101343/

Tack så mycket!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Ska du ha en Phenom II ska du ta en 945/955/965 inte en 905 kostar i strort sett lika mycket.

Sant men vad jag sett så har 905an mindre värme än dom andra fast såklart så har dom andra högre klock.

Samtidigt det som jag tog från Dustin har allt i lager så det e bara o hämta istället för att vänta från inet, några fler förslag tack, och tack för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av an0m
Sant men vad jag sett så har 905an mindre värme än dom andra fast såklart så har dom andra högre klock.

Samtidigt det som jag tog från Dustin har allt i lager så det e bara o hämta istället för att vänta från inet, några fler förslag tack, och tack för all hjälp.

945:an är också en "e" variant

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

En är på 2mb 95w och andra som jag ser är på 6mb 125w sen den på 2 är för 2325kr och inte inne i lager heller. Finns det en annan så e jag blind säkert. Men fortfarande lite överpris imo.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Du kommer nog garanterat bli mer nöjd med en i5 över en 905 AMD

5850 och en i5'a ger grym spelprestanda och riktigt bra flyt i vanliga program oxå

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Du kommer nog garanterat bli mer nöjd med en i5 över en 905 AMD

5850 och en i5'a ger grym spelprestanda och riktigt bra flyt i vanliga program oxå

Ok hur ser en I5a ut för framtiden tänker speciellt på moderkortet , kommer det flera cpu'n eller är det 1366 som gäller där?? Tack igen för snabba svar.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av an0m
Ok hur ser en I5a ut för framtiden tänker speciellt på moderkortet , kommer det flera cpu'n eller är det 1366 som gäller där?? Tack igen för snabba svar.

Ganska säker att det kommer fler processorer till 1136, till 1366 vet vi redan att det kommer fler men kan inte tänka mig att Intel skulle överge en socket så här tidigt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Så vilket av dom jag har från början är bäst i sig ifall man skall välja eftersom vill redan ordna ett imorrn eller denna vecka så man har något o pilla med i helgen. O ja jag byter nätagg ifall det handlar om amd inga problem, ifall jag skulle ta 2x 4870 skulle det vara en hands down chooise då på I7:an ??

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk

i7 är onödigt dyr, du lär aldrig märka av den extra effekt som den kan ge vid spelande. i7 är inte optimerad för spelprestanda, det är en serverprocessor i första hand

Permalänk
Medlem

Men vilket av dom 2 paketerna då vet att alla vill att jag skall välja en i5 men tycker en i7 för framtiden och om ca 1-2 månader så kör jag CF på den

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk

Är det framtiden du tänker på så skall du fokusera på hur lätt det är och uppgradera dem (moderkort och minne). Processorerna är så lika att det där inte spelar någon roll.

Det som är lurigt är att Intel har två olika socklar vilket indikerar att det eventuellt inte kommer gå och få monsterprestanda på 1136. AMD har däremot bara en sockel som de lär ösa på allt vad de kan för

Crossfire så kan det vara ide och tänka på att köra de i x16 hastighet, det går inte med i5

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Det som är lurigt är att Intel har två olika socklar vilket indikerar att det eventuellt inte kommer gå och få monsterprestanda på 1136. AMD har däremot bara en sockel som de lär ösa på allt vad de kan för

Man kan väl i och för sig misstänka att intel inte har några planer på att hålla tillbaka sina egna produkter så mycket att amd får fritt spelrum (ens i budgetsegmenten)?

Permalänk
Medlem

Så som det ser ut så en i7 med CF vore bättre än AMD paketet plus för framtida behov ??

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av an0m
Så som det ser ut så en i7 med CF vore bättre än AMD paketet plus för framtida behov ??

Ja men du för betala för det med och det och skillnaden är så liten att du aldrig lär märka den. Både AMD och Intel kommer komma med nya processorer som har fler kärnor än fyra. Crossfire är de likvärdiga på. Spelar ingen roll där.

De som suttit vid en i7'a och plötsligt får pröva på en Phenom kommer märka "oj, den är ju lika snabb"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Man kan väl i och för sig misstänka att intel inte har några planer på att hålla tillbaka sina egna produkter så mycket att amd får fritt spelrum (ens i budgetsegmenten)?

nej men så länge de ligger på marknadsandelar på runt 80% så får du ge ett högre pris. konkurrensen fungerar inte på processormarknaden med en så dominerande aktör

Permalänk
Medlem

Ok well då i så fall så drar jag en AMD då, har iofs haft amd i så många år men har oxå sett att Intel dragit förbi dom med hästlängder, men iofs ifall skillnande är så liten plus att amd är billigare så drar jag ett sådant så kan man köra CF lite snabbare eftersom det blir pengar över. Ser paketet ut bra dock eller är något fel på det kanske minnen eller annat nätagg ?? Tack igen för all hjälp verkligen fått mycket hjälp här.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tyckte du om i5 då?

Permalänk
Medlem

Ta ett bättre nätagg.. Ace nätagg är inte att lita på!!! http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6122...

Visa signatur

I'll give them the most spectacular heroics anyone's ever seen. And when I'm old and I've had my fun, I'll sell my inventions so that everyone can be superheroes. Everyone can be super. And when everyone's super, no one will be.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av an0m
Ok well då i så fall så drar jag en AMD då, har iofs haft amd i så många år men har oxå sett att Intel dragit förbi dom med hästlängder, men iofs ifall skillnande är så liten plus att amd är billigare så drar jag ett sådant så kan man köra CF lite snabbare eftersom det blir pengar över.

Visa en enda person som kan avgöra om det sitter i i7'a eller Phenom 965 i en dator där den från början inte vet. Skillnad på att titta på tester och verklighet. Tester använder även sig av test som skall visa så stor skillnad som möjligt för att det skall synas något. Det är inte lika intressant och se lika långa staplar.

Permalänk
Medlem

Har inget emot i5 på det sättet men ifall vi pratar om framtids uppgraderingar så kör jag hellre en i7 , men nu med massa som säger att spel skillnanden är inte så stor mellan intel o amd fast jag sett att Intel är riktigt stark i alla tester så blir det säkert en amd imorrn.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
Visa en enda person som kan avgöra om det sitter i i7'a eller Phenom 965 i en dator där den från början inte vet. Skillnad på att titta på tester och verklighet. Tester använder även sig av test som skall visa så stor skillnad som möjligt för att det skall synas något. Det är inte lika intressant och se lika långa staplar.

Skulle tro folk som sitter med tunga videoredigeringsprogram och liknande skulle märka stor skillnad när det tar 20-40% längre tid o komprimera o dekomprimera filer

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ok men sådant skall jag inte alls hålla på men enbart för spel, såklart för tillfället är det bara wow, men som sagt man vill ju testa på lite annat när man har en go burk.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk

Jag ser du har sagt att det blir AMD system, men på den prisnivån får du ett 1156 i5 system som ger bättre prestanda allround och skulle det senare visa sig att du behöver ännu mer kraft har du faktiskt möjligheten att enkelt byta upp processor'n till en i7.

Enda orsaken att köpa AMD system idag är om man tittar på riktiga budgetburkar och det gör ju inte du. Jag tycker du bör köra på tuppel's paket ovan, evnt. med ett UD3 eller UD4 moderkort beroende på behov och om det spelar någon roll för dig att det han länkat är mATX eller inte.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]