Permalänk
Medlem

Problem vid boot svart skärm

Hej

Har en lite äldre burk som jag tog bort sata driven och kopplade in en Ide drive.
Kortet är Asus A8V-deluxe , saken är att efter bootscreen så står den och tickar i 30sekunder i svart skärm sen kommer windows logo upp och sen kommer jag in i windows. Hade inte detta problem när jag körde på sata disk utan fick det när jag koppla in Ide driven.Så det jag har gjort är att jag bytte plats på Ide och sata så att den boota från Ide istället för sata för att jag var tvungen att rensa den. Har testat hdd i annan burk funkar utanproblem där även kört en test i dos för att kolla att det inte är fel på den men samma sak där inga problem. Mina inställningar som jag har just nu i bios eftersom jag tror det är där problemet ligger är.

OnChip SATA BOOTROM = Enabled
Onboard Promise Controller = Enabled
Operating Mode = Raid Mode

Finns också Ide operating mode only men då funkar inte min sata i andra hand när jag bootar alls. Tacksam för all hjälp och förslag. Har även resetat biosen men samma resultat.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Ingen som har en aning här ??

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Vore nice med ett svar iaf.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Avstängd

Ta bort RAID?

Satt SATAn som boot device 1?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Har Ide som första boot.

Visa signatur

Crack the world.....