Citat:
Ursprungligen inskrivet av 511
Du lär ju bli verbalt våldtagen av ett antal personer, inte för att det är mac, eller, kanske av vissa. Men mer för att alla kommer med gnäll om "min hörna" gallerier.
Visst, det är ju inte lika skoj som en dator när man ser mer osv. Men det är bättre än inget.
Om någon visar insidan så hyllar jag personen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av akka
U go girl!
Eftersom som att man endast får lägga upp bilder som är 256 kB eller mindre på sweclockers galleri (och jag orkade inte skala om alla bilderna en gång till för att få ner dem till den lilla storleken) så postar jag mina bilder rakt i tråden istället. Bilder ifrån insidan finns i alla fall
Översiktsbild. Man kan skymta min filserver (Zaphod) längst bort i högra hörnet och bakom den vänsta högtalaren och skärmen syns en liten (svart) del utav min externa hårddisk. Kan väll även tillägga att min vänstra skärm har en tendens att dra åt det blåa-hållet (kommer och går) så den är inget vidare nej. Kabelhärvan som går bakom skärmarna och iPhonen har jag tänkt att dra under skrivbordet med hjälp utav "Cablox", men först när jag flyttat.
Framsidan utav min Mac Pro, relativt nyligen blev den upphängd under skrivbordet. Förhoppningen är väll att mindre damm ska sugas in i maskinen (var dock väääldigt dammigt där såg jag idag ).
Baksidan utav min Mac Pro. Sladdar och kablar, usch bort med dem...
...(nästan) borta. Vi tar oss en titt inuti istället, där är det förhoppningsvis lite färre kablar.
Ja, så där ser väll själva "business end" delen i en Mac Pro ut och knappt några kablar/sladdar.
Annan vinkel på expansionsutrymmet samt på de tre installerade hårddiskarna. I övre vänstra hörnet syns utrymmet för de optiska enheterna (har en "super"drive).
SATA bakplan är fina grejer
10 GB DDR2 FB-DIMM (ECC) minne @ 800 MHz, mmmmm mumma!
Min hatade UPS. Fanns inte alls drivrutiner till Mac vilket jag fick uppfattningen att det skulle finnas då jag köpte den. Missade även att ta bort dammet längst nere i högra hörnet.. :/
Min MacBook är jag inte så sugen på att öppna upp (mer än möjligen att ta bort batteriet).
Vad ni ser på bilderna är:
IKEA lampa, skrivbord och tillhörande är en även en IKEA stol (en av de där man kan ställa in det mesta, dock inte tillräckligt mycket) men den finns ej med på bilderna. Min säng och filserver skymtas även på första översiktsbilden (bortre högra hörnet).
MacBook (Late 2007) aka. Marvin:
* Core 2 Duo @ 2 GHz
* 2 st 2 GB DDR2 SDRAM @ 667 MHz
* 120 GB hårddisk
* Mac OS X 10.6
Mac Pro (Early 2008) aka. Zarquon:
* Core-Quad XEON @ 2.8 GHz
* 2 st 1 GB DDR2 FB-DIMM (ECC) @ 800 MHz
* 4 st 2 GB DDR2 FB-DIMM (ECC) @ 800 MHz (dvs. totalt 10 GB)
* ATI Radeon HD 2600 XT (256 MB)
* 2 st 320 GB hårddiskar
* 1 st 250 GB hårddisk
* Mac OS X 10.6, 10.5 och Windows Vista x64
Övriga tillbehör:
* Acer 19" ws skärm som tenderar att premiera blåa-toner, även där det inte skall vara blått
* EIZO 24" ws (tn) skärm
* Extern 500 GB fw hårddisk för Time Machine backuper
* Kass UPS som inte finns drivrutiner till Mac för..
* Något gammalt kasst högtalaresystem ifrån någon hem-pc
* Apples alu-tangentbord
* Evoluent Vertical Mouse 2
* Sennheiser HD555 hörlurar
* iPhone 3G (16GB, vit) i sin iPhone 3G docka