Permalänk
Medlem

Mac-galleri

Hej!
Har en liten fundering! Blir man verbalt våldtagen om man laddar upp en Mac-relaterat galleri här på sweclockers? Annars borde det kanske kunna få hamna som en egen kategori? Alternativt finns det en tråd där man kan se andras "Lyor" med Macs osv.?

MVH!

Permalänk
Medlem

"Lyor" har vi ju minhembio.com till.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt bra med Macanvändare här (är ju bara att kolla i forumet eller i kommentarer på Macrelaterade nyheter) men visst kan det ju alltid slinka in någon "mac suger"-kommentar från någon p14-cs nörd, som tyvärr alltid skapar en lavin då alla människor plötsligt måste försvara sig själv och inte erkänna sin utrustning för x antal tusen kr som sämre än någon annans.

Om du lägger upp ditt galleri, kommer iaf jag kolla det.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Nej, finns dom som gillar Mac och dom som gillar Windows eller vad?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Ge mer Mac/galleri [t folket!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rowb
Word!

Men mindre Word!
Mer Pages!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det överlag saknas liknande trådar här på SweC, minst lika intresserad av folks skrivbord/layout på skärmen som jag är över att se ett snyggt planerat skrivbord i verkligheten.
Skulle ha postat en bild nu med, fast att se en MBP ligga i sängen känns inte så givade. Spelburken är av uppenbara skäl en vanlig PC.

Permalänk
Medlem

Mac galleri? Finns väl inte många sätt dom kan se ut på, då folk aldrig moddar dom. Så skulle det inte bara bli sämre produktbilder av Mac datorer?

Permalänk
Medlem

gör det, gör det, gör det, gör det!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Do it!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Kan slänga upp burken på skrivbordet när jag kommer hem och ta en bild, för just nu så känns det helt klart som att någon måste dra igång allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rowb
Word!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Jag bidrar gärna med min mac hörna, även fast den inte är så mkt mac mer än ett wireless tangentbord och en macbook pro som är av märket apple, men jag kommer defenetivt kolla in andras

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

När kommer det bilder? och var? man vill ju se hur ni har det, så man kan få inspiration när man flyttar ut i garaget!

Permalänk
Medlem

Du lär ju bli verbalt våldtagen av ett antal personer, inte för att det är mac, eller, kanske av vissa. Men mer för att alla kommer med gnäll om "min hörna" gallerier.

Visst, det är ju inte lika skoj som en dator när man ser mer osv. Men det är bättre än inget.

Om någon visar insidan så hyllar jag personen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Du lär ju bli verbalt våldtagen av ett antal personer, inte för att det är mac, eller, kanske av vissa. Men mer för att alla kommer med gnäll om "min hörna" gallerier.

Visst, det är ju inte lika skoj som en dator när man ser mer osv. Men det är bättre än inget.

Så fort jag får tillbaka batteriet till min kamera ska jag ta lite bilder på min hörna samt insidan av min Mac. Jag kommer att förvänta mig en hyllning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Så fort jag får tillbaka batteriet till min kamera ska jag ta lite bilder på min hörna samt insidan av min Mac. Jag kommer att förvänta mig en hyllning!

U go girl!

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Jag skulle gärna se fler Macgallerier här på swec

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
U go girl!

Eftersom som att man endast får lägga upp bilder som är 256 kB eller mindre på sweclockers galleri (och jag orkade inte skala om alla bilderna en gång till för att få ner dem till den lilla storleken) så postar jag mina bilder rakt i tråden istället. Bilder ifrån insidan finns i alla fall

Översiktsbild. Man kan skymta min filserver (Zaphod) längst bort i högra hörnet och bakom den vänsta högtalaren och skärmen syns en liten (svart) del utav min externa hårddisk. Kan väll även tillägga att min vänstra skärm har en tendens att dra åt det blåa-hållet (kommer och går) så den är inget vidare nej. Kabelhärvan som går bakom skärmarna och iPhonen har jag tänkt att dra under skrivbordet med hjälp utav "Cablox", men först när jag flyttat.

Framsidan utav min Mac Pro, relativt nyligen blev den upphängd under skrivbordet. Förhoppningen är väll att mindre damm ska sugas in i maskinen (var dock väääldigt dammigt där såg jag idag ).

Baksidan utav min Mac Pro. Sladdar och kablar, usch bort med dem...

...(nästan) borta. Vi tar oss en titt inuti istället, där är det förhoppningsvis lite färre kablar.

Ja, så där ser väll själva "business end" delen i en Mac Pro ut och knappt några kablar/sladdar.

Annan vinkel på expansionsutrymmet samt på de tre installerade hårddiskarna. I övre vänstra hörnet syns utrymmet för de optiska enheterna (har en "super"drive).

SATA bakplan är fina grejer

10 GB DDR2 FB-DIMM (ECC) minne @ 800 MHz, mmmmm mumma!

Min hatade UPS. Fanns inte alls drivrutiner till Mac vilket jag fick uppfattningen att det skulle finnas då jag köpte den. Missade även att ta bort dammet längst nere i högra hörnet.. :/

Min MacBook är jag inte så sugen på att öppna upp (mer än möjligen att ta bort batteriet).

Vad ni ser på bilderna är:
IKEA lampa, skrivbord och tillhörande är en även en IKEA stol (en av de där man kan ställa in det mesta, dock inte tillräckligt mycket) men den finns ej med på bilderna. Min säng och filserver skymtas även på första översiktsbilden (bortre högra hörnet).

MacBook (Late 2007) aka. Marvin:
* Core 2 Duo @ 2 GHz
* 2 st 2 GB DDR2 SDRAM @ 667 MHz
* 120 GB hårddisk
* Mac OS X 10.6

Mac Pro (Early 2008) aka. Zarquon:
* Core-Quad XEON @ 2.8 GHz
* 2 st 1 GB DDR2 FB-DIMM (ECC) @ 800 MHz
* 4 st 2 GB DDR2 FB-DIMM (ECC) @ 800 MHz (dvs. totalt 10 GB)
* ATI Radeon HD 2600 XT (256 MB)
* 2 st 320 GB hårddiskar
* 1 st 250 GB hårddisk
* Mac OS X 10.6, 10.5 och Windows Vista x64
Övriga tillbehör:
* Acer 19" ws skärm som tenderar att premiera blåa-toner, även där det inte skall vara blått
* EIZO 24" ws (tn) skärm
* Extern 500 GB fw hårddisk för Time Machine backuper
* Kass UPS som inte finns drivrutiner till Mac för..
* Något gammalt kasst högtalaresystem ifrån någon hem-pc
* Apples alu-tangentbord
* Evoluent Vertical Mouse 2
* Sennheiser HD555 hörlurar
* iPhone 3G (16GB, vit) i sin iPhone 3G docka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I salute you!

Är fan fina grejer även om jag själv står på PCsidan eftersom jag spelar och inte direkt har den stora ekonomin till att ha både en mac och en spelpc.

; )

Nästa steg är att någon ska posta insidan av en iMac!

Permalänk
Citat:

I salute you!

Är fan fina grejer även om jag själv står på PCsidan eftersom jag spelar och inte direkt har den stora ekonomin till att ha både en mac och en spelpc.

; )

Nästa steg är att någon ska posta insidan av en iMac!

Även jag kommer att ge en hyllning till den som postar bilder utav insidan på deras egna iMac!
Se så, spring iväg och köp er sugkoppar så ni kan lyfta bort glaset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt bärga mig tills min iMac kommer. Medans jag väntar på den så håller jag på att gå igenom filer och lägger över allt som jag vill ha kvar på en extern hdd med en bra mappstruktur så det är klart när datorn kommer.Nån som har förslag hur man ska mappsportera filer? Jag har svårt att få till en struktur som jag trivs med. Håller också på att kolla på ett nytt skrivbord. Nån som vet förresten var man kan få rätt så djupa skrivbord? (:

Permalänk
Medlem

Macmini 3,1 Intel Core 2 Duo 2 GHz
Bildskärm: hp f1904:
Skrivare: Samsung SCX-4500

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag slängt upp ett galleri på min Mac, inget spec. bara bilder på hur jag har den. En lite rolig grej är dock att min andra laptop (pc) som är rätt sunkig får mer poäng än min Mac. Känns som att man får straff poäng för att köra Mac Det som är gjort på PCn är en dekal och uppgraderat till mer minne..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanki
Nu har jag slängt upp ett galleri på min Mac, inget spec. bara bilder på hur jag har den. En lite rolig grej är dock att min andra laptop (pc) som är rätt sunkig får mer poäng än min Mac. Känns som att man får straff poäng för att köra Mac Det som är gjort på PCn är en dekal och uppgraderat till mer minne..

Länk yankis galleri: http://www.sweclockers.com/album/?id=4620

Och visst får man straff-poäng utav alla PC-zealots här på swec.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av /bin/sh
http://carloz.homeunix.com/mac.jpg

Har tagit bort bildtaggarna.
Förminska bilden om du vill visa den direkt i forumet.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

/bin/sh
Har du lackat t-bordet gult eller?

Visa signatur