Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Märkte nyss att man kan klicka på namnet på någon i sin squad och sen välja "add to friendslist". Det var ju ganska så fiffigt

Jo, men hur kickar man folk ur squaden? Verkar inte finnas nån funktion för det.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Trist att höra att inte nya catalyst gör nått för FPS'en, börjar luta åt nytt mobo/cpu/minne, men käns samtidigt dumt att uppgradera bara för att ETT spel inte rullar på tillfredställande .... men det är ju jävligt kul ;-D !

Permalänk
Medlem

Var kan jag vända mig för att kräva pengarna tillbaka? EA supporten svarar inte och DICE verkar ju inte bry sig ett dugg om att datorer fryser världen över.

För jag ska ha mina pengar tillbaka och jag kräver en ursäkt!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Är ganska konfunderad..jag lirar på en Q9400 2.66GHZ, 2gig ram och ett 9800GT 512mb.
Har en quadcore men ändå jättedålig fps, är min CPU för klen?:O
För jag prövar sätta allt på det Low och sämsta upplösningen, men ändå ser jag ingen skillnad i FPSen (kanske vinner 5fps lr nått).
Jag får alltså mellan 20-30 fps när det är strider och saker sprängs m.m.
Jag vill kunna lira spelet laggfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Var kan jag vända mig för att kräva pengarna tillbaka? EA supporten svarar inte och DICE verkar ju inte bry sig ett dugg om att datorer fryser världen över.

Snälla...

Spelet har varit ute mindre än en vecka, Dice jobbar på en lösning, men det går inte att lösa problem på 2-3 dagar... Man måste hitta problemet, komma på en lösning, utföra lösningen, vilket tar tid.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Snälla...

Spelet har varit ute mindre än en vecka, Dice jobbar på en lösning, men det går inte att lösa problem på 2-3 dagar... Man måste hitta problemet, komma på en lösning, utföra lösningen, vilket tar tid.

Dem kan väll åtminstone skriva att de arbetar på problemet, eller/och göra en officiell ursäkt? Just nu så babblar dem endast på om att det ska fixas med "connection problems", men ingenting om frysningarna.

Jag vet inte ens om dem arbetar på problemet, det står ingenstans vad jag kan se, just nu vågar jag knappt starta spelet för att stänga av strömmen till datorn konstant lär inte vara bra för den.

EDIT: Gillar att BC2 är det enda spelet som har detta problem för mig. Känns stabilt på något vis...

Visa signatur

[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judoman
Är ganska konfunderad..jag lirar på en Q9400 2.66GHZ, 2gig ram och ett 9800GT 512mb.
Har en quadcore men ändå jättedålig fps, är min CPU för klen?:O
För jag prövar sätta allt på det Low och sämsta upplösningen, men ändå ser jag ingen skillnad i FPSen (kanske vinner 5fps lr nått).
Jag får alltså mellan 20-30 fps när det är strider och saker sprängs m.m.
Jag vill kunna lira spelet laggfritt

Klocka CPUn.
Updatera drivers.

modda settings.ini

stäng av bloom osv i den får du lite mer fps, samt renderaheadlimit till 0.

testa också att stänga av VOIP ingame.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Dem kan väll åtminstone skriva att de arbetar på problemet, eller/och göra en officiell ursäkt? Just nu så babblar dem endast på om att det ska fixas med "connection problems", men ingenting om frysningarna.

Jag vet inte ens om dem arbetar på problemet, det står ingenstans vad jag kan se, just nu vågar jag knappt starta spelet för att stänga av strömmen till datorn konstant lär inte vara bra för den.

EDIT: Gillar att BC2 är det enda spelet som har detta problem för mig. Känns stabilt på något vis...

Jo, men tror knappast att dom slänger i allt dom arbetar på i den scrollen i spelet.
Du är den enda som jag har hört som har frysningar iaf.

Säker på att det ens är spelets fel?
Kan ju vara någonting annat.

Det finns säkert sjukt många små problem osv, dom satsar ju på de buggar som flest personer drabbas av först, i detta fallet, connection problems.

Du får helt enkelt sitta lugnt i väntan på patch eller felsöka din dator, updatera drivers osv.

Edit: Klent nätagg? Kom och tänka på det, sen jag hade samma problem förut när jag bytte grafikkort.
Att det frös i tyngre spel dårå.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad då fryser, jag jhar hur många polare som helst ink mig som lirar och våra datorer fryser inte, har du kollat så att det inte är någon med din hårdvara? T.ex om du sitter med ATi´s 5*** Serie dom har ju haft lite otur med frysningar...

MVH

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag ställer en dum fråga. Men vart kan man se sin fps?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kratzio

Kära nån, vi lever på 2000 talet och folk vet ännu inte vad google är. Suck.
http://lmgtfy.com/?q=how+to+show+fps

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ladda hem FRAPS så ser du den

Permalänk
Medlem
Citat:

Fraps.

Permalänk
Medlem

Det är inte min hårdvara, http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/795/380660.page

Där har ni en 56sidor lång tråd om problemet, jag är knappast ensam, jag har gjort allt jag kan göra, jag kan inte lösa detta problem själv, DICE måste patcha eller ge mig pengarna tillbaka åtminstone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur räknas bronze , silve & gold-star

dvs vad krävs det för att få det per grej.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

För övrigt, någon som vet varför endast 6 servrar går att ha bland favoriter? Och varför är pingen ingame alltid runt 150-200 när det står typ 47 när man ska joina? Verkar inte finnas några servrar förutom Gotland som har en ping under 100.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

fan vad sur man blir på sketna limited edition. Använde koden, och den accepterades men fick inget alls. Kanon!

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
fan vad sur man blir på sketna limited edition. Använde koden, och den accepterades men fick inget alls. Kanon!

Spela nån match, logga ut och logga in igen. Det ser ut som att man inte får nåt, jag vet. Men du får nåt. Fick mitt efter nån minut, blev lite orolig först. Men sedan var allt skoj skoj.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hur räknas bronze , silve & gold-star

dvs vad krävs det för att få det per grej.

typ kills. om du går in på weapons and equipnets eller något så kan du trycka på details på ett vapen och sen står det ungefär "kills to next star" typ. fast jag tror man bara kan se det på dom som man redan har bronz, silver eller guld på fast inte säker.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
typ kills. om du går in på weapons and equipnets eller något så kan du trycka på details på ett vapen och sen står det ungefär "kills to next star" typ. fast jag tror man bara kan se det på dom som man redan har bronz, silver eller guld på fast inte säker.

Kalas! det stämde.
tusen tack.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är inte min hårdvara, http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/795/380660.page

Där har ni en 56sidor lång tråd om problemet, jag är knappast ensam, jag har gjort allt jag kan göra, jag kan inte lösa detta problem själv, DICE måste patcha eller ge mig pengarna tillbaka åtminstone.

Du kan ju inte säga att han måste för han måste ju egentligen ingenting..

pengarna tebax kan du nog glömma redan nu, då du har fått nyckeln av dom, så det sket sig där, men en PATCH jobbar dom nog på för fullt, då det är många som har problem och även många som inte har problem...

Mitt BFBC2 funkar klockrent nu, har inget att klaga på, var lite förbannad förut över att servrarna var så sketna men det har ju löst sig nu...

MVH

Permalänk
Medlem

happ där försvann servarna igen.
Nu finns det bara 3 gotland servar som fungerar.....

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Dom jobbar ju på en patch *sigh*....

Bara för att ditt problem inte nämns, betyder inte att det inte kommer att fixas, ATi kommer med drivers, det kanske hjälper, kan ju rentav vara atis drivers som är orsaken, stämma ATi? Visst go ahead.

Vill inte låta sur, men finner detta lustigt.

Var bara tålamodig och vänta på en patch/driver.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
För övrigt, någon som vet varför endast 6 servrar går att ha bland favoriter? Och varför är pingen ingame alltid runt 150-200 när det står typ 47 när man ska joina? Verkar inte finnas några servrar förutom Gotland som har en ping under 100.

Var glad att du ser ping och kan lägga till några servers i favoriter åtminstonde.

Själv ser jag ingen ping vare sig det är ingame eller i brows och kan heller inte lägga till en enda server i favoriter och när jag söker på gotland så får jag inte heller upp några av dessa gotland servers.

Permalänk
Medlem

Bara en snabb fråga... Några problem med att köra Vista 64bitars?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Hur ser ni ping ingame?

Jag har då inte hittat nån =( .. sen är ju "players/score-listan" helt FUBAR också, överlappande text osv, kanske därunder den gömmer sig?

Hoppas Dice har en patch på G snart, så många tramsiga buggar atm.

Permalänk

Vad var det man gjorde får att få mer prestanda? :S typ olika kommandon ect.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

tråkigt att 90%av alla ska sitt och antingen campa i ett hus eller med en sniper ...
nån annan son har samma problem att nät jag spawnar så ibland går gubben framåt själv eller bakåt? :S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyngas
tråkigt att 90%av alla ska sitt och antingen campa i ett hus eller med en sniper ...
nån annan son har samma problem att nät jag spawnar så ibland går gubben framåt själv eller bakåt? :S

Ja, stickey keys är ett känt problem.
Snipers är också ett känt problem

Permalänk

fattar inte varför så många här försvarar EA och Dice, det är inget jävla mmo spel dom har släppt, men det har fan mer buggar och nertid än ett. i skrivande stund verkar servrarna vara nere igen (för mig iaf)
men visst förstår jag att det mestadels är EAs fel med deadlines, sketna servers och sketen support. det är otroligt kul att försöka live chatta med EA supporten, vänta 30min för att bli disconnectad när man har tagit sig genom hela kön (testat 3 ggr vid olika tillfällen)