Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Du skojar med mig? I cs 1.6 är det mycker mer skill än exempelvis COD4. Och jag gratulerar att du legat 1:a på en public server det är verkligen jätte svårt. Och ja givetvis gäller PC men då inte betan finns än till PC så är det svårt att veta det. Det är just därför jag frågar dem som testat PS3 betan vad dem tycker om saken.

Gascogne: Jag tackar för svarat men om vi jämför med exempel vis med cs 1.6 eller cod4 (om du har kört demma spelen) Vilket lutar det mest åt då?

Ej testat bc2 betan. Men har erfarenhet utav bc och battlefield 1943 och cod 5 till xbox 360. Och kan säga att battlefield spelen är ganska mycket svårare att träffa i än cod. Men det är rätt ointressant då pc versionen förhoppningsvis inte har samma hitbox som till konsolerna.
Men det är ju inte direkt likt 1,6.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Men alltid kul när man lyckas få in head-shot med stridsvagn.

Ha lite barmhärtighet du

Få se hur min dator klarar av spelet. LÄNGTAR!!!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Ha lite barmhärtighet du

Få se hur min dator klarar av spelet. LÄNGTAR!!!

Din dator kommer klara BC2 på höga inställningar utan problem

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Jag undrar vad jag kommer få för fps i 1920x1080.
Men men min dator bör klara det med 60+ fps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Jag undrar vad jag kommer få för fps i 1920x1080.
Men men min dator bör klara det med 60+ fps.

Det är rekomenderat med GTX 260.

Jag kör med 5770 och jag tror inte det kommer vara några problem.

Har kört Dirt 2 på max och har runt 60-70 fps där med mitt 5770, så BC2 lär ju funka. 5850 är ju kraftigt.

Någon som vet vad frakten är om jag beställer från Webhallen och om dom skickar spelet så jag får det innan eller senast på releasedagen?

Min töntiga hemsida http://dezpite.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90

Någon som vet vad frakten är om jag beställer från Webhallen och om dom skickar spelet så jag får det innan eller senast på releasedagen?

29kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
29kr

Vet du om dom skickar så det kommer innan releasedagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Vet du om dom skickar så det kommer innan releasedagen?

Har varit så innan iallafall. Du kommer med all säkerhet få det senast på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Tror ni att jag kommer kunna spela det på högsta med 5770, E8400, 4GB ?'
Såg att quad core var rekomenderat :S

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dskjono
Tror ni att jag kommer kunna spela det på högsta med 5770, E8400, 4GB ?'
Såg att quad core var rekomenderat :S

Finns ingen som kan säga det än... du kommer med all sannolikhet kunna köra spelet väldigt väl, men än så länge kan ingen säga något mer specifikt. Betan kommer ju tydligen ut i slutet av månaden så det är bara att hålla sig tills dess.

Permalänk
Medlem

Jag ska köra det på i5 och 5770! Fick mitt XFX 5770 kort i onsdags från komplett. Stördaste defekten ever på de... Jag kunde inte öppna spel som hade DX11 inklusive DX11 benchmark osv.. Så har skickat tillbaka det. Får hoppas jag får det innan betan kommer!

Beställde kortet just för Bad company 2 och Flight simulator X

Permalänk
Medlem

e det någon som vet om man måste ha förhandsbokat föratt få ta del av betan eller om nycklar kommer lottas ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kLoks
e det någon som vet om man måste ha förhandsbokat föratt få ta del av betan eller om nycklar kommer lottas ut?

Jag har inte sett något på svenska sidor om att få beta när man förhandsbokat. Men jag vet att game.co.uk och Gamestop har beta till dom som bokar.

Permalänk
Medlem

Jag tolkar "open beta" som öppen för alla? Alltså inga keys eller liknande.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Jag tolkar "open beta" som öppen för alla? Alltså inga keys eller liknande.

Om man följer Dice på Twitter så ser man att det är mer eller mindre sagt att det blir en closed beta liknande den på PS3. Även det att GameStop ger ut keys till betan i USA ger vibbar om att det blir en closed beta.

Antagligen blir det löjligt många keys dock... till PS3 betan var det inga problem alls att få en key. Gamespot hade till exempel 65,000 nycklar, plus då alla de slängde ut till gaming sidor, fansites, twitter, etc. etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Antagligen blir det löjligt många keys dock... till PS3 betan var det inga problem alls att få en key. Gamespot hade till exempel 65,000 nycklar, plus då alla de slängde ut till gaming sidor, fansites, twitter, etc. etc.

Jag tror det är bra om det är "closed" fast lätt att få keys. Då blir det inte massa kids som lirar bara för det är gratis. Man får anstränga sig lite får att få en key

Permalänk

Någon som har tröttnat på PS3 betan Battlefield Bad Company 2 som vill ge key till mej ?

PM:a

Mvh

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Någon som har tröttnat på PS3 betan Battlefield Bad Company 2 som vill ge key till mej ?

PM:a

Mvh

Tror Betan har slutat till ps3

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att Game.se har nu ett erbjudande att man får ett nytt vapen när man bokar - AKS-74U

http://www.game.se/acatalog/Battlefield_Bad_Company_2_Limited...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Kan lägga till att Game.se har nu ett erbjudande att man får ett nytt vapen när man bokar - AKS-74U

http://www.game.se/acatalog/Battlefield_Bad_Company_2_Limited...

Webhallen har samma erbjudande.

Permalänk
Medlem

Jag mailade och fråga game om man kanske får beta invite om man bokar och då svarade han såhär

"Det ser inte ut som om detta är någonting som kommer erbjudas i Norden tyvärr. Men skulle vi få ny information från leverantören EA så kommer vi lägga upp den på hemsidan så fort vi kan. Idag får man ett in-game vapen om man bokar"

Permalänk
Medlem

ALL Beta info har nu kommit!

As promised here is the PC Blog on the Beta & a few other things, yes some people, places, and things may have leaked a little something, but we are here to clarify everything and make it all official since we can now commit to the listed dates!

BETA Details:

Beta Begins/Ends Jan 28th/Feb 25th

Map Name Port Valdez

Players 32

Game Mode Rush

Environment Snow

Theme Vehicle and Infantry

Back Story

The battle for Port Valdez is fought alongside the waterline towards a great oil industrial landscape in the Alaskan mountains. Using basically everything they've got the Russian forces are launching an airborne assault to knock out the oil industries in the area. In their arsenal there are Main Battle Tanks as well as fast-moving Quad Bikes and mobile armored AA. It's a vehicle focused battle, but with plenty of infantry combat.

How to Download: Check back to the Battlefield Bad Company 2 Beta Page closer to beta launch date for download instructions.

How To Get Access: Reserve Battlefield Bad Company 2 is the most sure fire way and right now we are still finalizing which Retailers & e-Tailers will participate (it's up to them). If you're eager to ensure you get in confirmed distributors to Pre-Order consumers are the EA Store and at GameStop.com. We'll have another Blog to update new retailers & e-Tailers that have teamed up with us as well as alternate channels to obtain a Closed Beta Key.

Misc. Details

Steam Beta: Yes there was a leaked image of a Package file we propped on Steam. People with illegal accounts can see games in this environment, but this is not a Beta in the term of Public Test Beta, but a real development Beta installer client for the Steam version of the full game. We are however working with Steam to have the Public PC Beta available on Steam, but can't confirm this quite yet so cross your fingers Steam users.

Anti Cheat: We're going with PunkBuster supporting the same options BF2 and BF2142 had to run unranked without PunkBuster.

Mod Tools: There will not be mod tools for BFBC2. However a majority of the the games logic is controlled by the server and there will be Serverside control options for the dedicated servers.

Public Server Files: We will not distribute these publicly. There are many factors for why we have decided this with the biggest factor being security & integrity of our game & Dedicated Servers.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
ALL Beta info har nu kommit!

As promised here is the PC Blog on the Beta & a few other things, yes some people, places, and things may have leaked a little something, but we are here to clarify everything and make it all official since we can now commit to the listed dates!

BETA Details:

Beta Begins/Ends

Jan 28th/Feb 25th

Map Name

Port Valdez

Players

32

Game Mode

Rush

Environment

Snow

Theme

Vehicle and Infantry

Back Story

The battle for Port Valdez is fought alongside the waterline towards a great oil industrial landscape in the Alaskan mountains. Using basically everything they've got the Russian forces are launching an airborne assault to knock out the oil industries in the area. In their arsenal there are Main Battle Tanks as well as fast-moving Quad Bikes and mobile armored AA. It's a vehicle focused battle, but with plenty of infantry combat.

How to Download: Check back to the Battlefield Bad Company 2 Beta Page closer to beta launch date for download instructions.

How To Get Access: Reserve Battlefield Bad Company 2 is the most sure fire way and right now we are still finalizing which Retailers & e-Tailers will participate (it's up to them). If you're eager to ensure you get in confirmed distributors to Pre-Order consumers are the EA Store and at GameStop.com. We'll have another Blog to update new retailers & e-Tailers that have teamed up with us as well as alternate channels to obtain a Closed Beta Key.

Misc. Details

Steam Beta: Yes there was a leaked image of a Package file we propped on Steam. People with illegal accounts can see games in this environment, but this is not a Beta in the term of Public Test Beta, but a real development Beta installer client for the Steam version of the full game. We are however working with Steam to have the Public PC Beta available on Steam, but can't confirm this quite yet so cross your fingers Steam users.

Anti Cheat: We're going with PunkBuster supporting the same options BF2 and BF2142 had to run unranked without PunkBuster.

Mod Tools: There will not be mod tools for BFBC2. However a majority of the the games logic is controlled by the server and there will be Serverside control options for the dedicated servers.

Public Server Files: We will not distribute these publicly. There are many factors for why we have decided this with the biggest factor being security & integrity of our game & Dedicated Servers.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Värdelöst med icke modtools ;s detta kommer förmodligen göra så att BC2 aldrig kommer ha en chans i esporten då det kommer vara grymt obalanserat ;S fan också =/

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Värdelöst med icke modtools ;s detta kommer förmodligen göra så att BC2 aldrig kommer ha en chans i esporten då det kommer vara grymt obalanserat ;S fan också =/

Ja, Tycker också det verkar lite skumt då dom har "skrattat" åt hur Infinity ward skötte Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

till och med infinity ward kommer troligen släppa mod tools till mw2, då kommer nog även Dedi servrar eftersom då har stora massan redan inhandlat spelet!

Sen tycker jag personligen cs har förlorat sin charm, spelade det för första gången för ca~10 år sedan då det var alpha.. idag vill man ha realism och då är det i princip 1shot 1 kill... det har cod. Annars kan man nästan lika gärna köra Unreal Tournament!

BF:BC2 tror jag personligen med sin fysik att spränga allt i luften är super.. saknar det.. typ bara red faction som har haft det.

Over and out!

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Ja, Tycker också det verkar lite skumt då dom har "skrattat" åt hur Infinity ward skötte Modern Warfare 2

Exakt! Läste nu något om Squad rush det låter iofs lovande få se hur bra det blir!

http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=161328

Och Talarion IW kommer ALDRIG bry sig om PC spelarna. Så nej det kommer aldrig komma några dedikerade servrar / modtools.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Hard rain is gonn'a fall

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Inget nytt med modtoolsen, Dice har hela tiden sagt att det inte kommer finnas modtools vid launch. De har sagt att det kanske kommer senare... vilket man visserligen kan tolka som "antagligen inte" men lite hopp finns iaf.

Ska bli intressant och se hur mycket som kan ändras via servern iaf. Förhoppningsvis går det att tweaka lite hur hardcore mode fungerar etc. Skulle inte förvåna om det kommer nån mer tävlingsinriktad server mod.

Skoj att se att dom prövar spelet med Nvidia 3D Vision (bilden på bloggen) förresten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Inget nytt med modtoolsen, Dice har hela tiden sagt att det inte kommer finnas modtools vid launch. De har sagt att det kanske kommer senare... vilket man visserligen kan tolka som "antagligen inte" men lite hopp finns iaf.

Ska bli intressant och se hur mycket som kan ändras via servern iaf. Förhoppningsvis går det att tweaka lite hur hardcore mode fungerar etc. Skulle inte förvåna om det kommer nån mer tävlingsinriktad server mod.

Skoj att se att dom prövar spelet med Nvidia 3D Vision (bilden på bloggen) förresten.

Få hoppas på det... För jag är trött på cs nu.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Hur tror ni det fungerar om man spelar på en dator med:

Intel C2 Duo 2.8 GHz
Nvidia Geforce 9600 GT 1GB
3,2 GB Ram
Windows XP.

Kommer jag kunna få en acceptabel framerate (30+ fps) med 1680x1050? Jag funderar på att uppgradera mitt grafikkort till ett Radeon HD 5850, skulle det vara nödvändigt?