Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Tänk att BF 1943 inte kommit till PC än.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Men då är det lika bra att ta bort frags så det inte finns några frag-whores som i BF2?
Och så kan de ta bort machineguns så att det inte finns några som har överlägsen eldkraft och plockar ett helt lag.
Ta bort tanks, flygplan, och jets också (de är för kraftfulla).
Till slut går alla runt och skjuter varandra med vattenpistol.

Fan kan vi byta samtalsämne? Jag blir så frustrerad över hur folk tänker om det här med prone.
Desto fler möjligheter ett spel har desto längre kommer spelet vara kul.
Ta bort alla fordon så förkortar du spelet livslängd med typ 2 år direkt.
Ta bort en stor variation av kartor så förkortas livslängden med 2 år.
Ta bort sniper så förkortas livslängden med 1/2 år.
Ta bort prone så förkortas livslängden med ett kvarts år.

Bara en så liten sak som att man kunde hoppa runt och lägga sig i luften så det såg roligt ut medan man väntade på att helikoptern skulle spawna t.ex. så hade man nåt att göra med lagmedlemmarna medan man väntade på att helikoptern spawnade.
Eller att i Dalian plant "blockera" flygfältet genom att stå framför en J-10 (för att försöka stoppa honom från att flyga iväg) och när han körde iväg så precis innan han kör över mig så lägger jag mig ner för att inte bli dödad.

Aja skriver bara vad jag tänker..

Håller helt med här. Men jag har insett att jag hoppar över detta, verkar vara en konsollifierad CS-version av BF, trånga stadskartor och 32 spelare.

Nja, BF2 får hålla ett tag till

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Vad är detta, de har inte de tre ställningarna?! Jag gillade verkligen att utnyttja alla tre ställningarna för alla klasserna för olika situationer. Vore löjligt och taktiskt inskränkande att inte ha med den liggande ställningen.

Jag har för visso oftast varit den aktiva sorten i BF liren så det är förmodligen mig till gagn om prone inte skulle finnas med men det känns helt fel att om den möjligheten är skipad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Vad är detta, de har inte de tre ställningarna?! Jag gillade verkligen att utnyttja alla tre ställningarna för alla klasserna för olika situationer. Vore löjligt och taktiskt inskränkande att inte ha med den liggande ställningen.

Jag har för visso oftast varit den aktiva sorten i BF liren så det är förmodligen mig till gagn om prone inte skulle finnas med men det känns helt fel att om den möjligheten är skipad.

+1

Tycker faktiskt att de borde införa fler rörelse möjligheter eller vad man nu ska kalla det: man borde kunna luta sig åt höger och vänster, så man kan kolla runt hushörn t.ex.

Permalänk
Medlem

Det verka som att PC betan kommer att starta den 28 januari källa finns här

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/355294.page;jsessionid...

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Det verka som att PC betan kommer att starta den 28 januari källa finns här

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/355294.page;jsessionid...

Fz har även gjort en nyhet om det http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36034. Och notera jag var före FZ det är inte dåligt pojkar

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
http://www.gametrailers.com/video/squad-based-battlefield-bad...

Ny film.

Det nya gamemodet verkar bli riktigt roligt!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Det nya gamemodet verkar bli riktigt roligt!

Det håller jag med om.

Och om dom kan släppa detta utan alla buggar som varit med i varenda battlefield spel i starten (iaf på pc sidan consol vet ja ej) blir det ett köp för mig inom den första veckan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad yrar du om? Flyg var ju askul i BF2 Perfekt enligt mig, rearm systemet var också perfekt.
Var kul att äga allt och alla med jets och helikoptrar, det var ju inte så kul att vara infantry tycker jag, så jag satt i jets/choppers i princip hela tiden.

Whooa, wait now.

Du spelade aldrig infantry för du slaktade allt och alla i flyg/heli

Kanske därför dom begränsar det? så du kan bidra med något annat än aldrig låta dom andra flyga?

Hoppas du blir skjuten då du helicampar ):

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Undra vad jag kommer klara spelet på Jag hoppas på high eller nått eftersom jag har en så pass stark processor men mitt grafikkort suger känns det som xD Men jag ska köpa ett HD 4890 det borde väll klara högsta inställningarna? OR?
(1680/1050) 22"

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Vad är detta, de har inte de tre ställningarna?! Jag gillade verkligen att utnyttja alla tre ställningarna för alla klasserna för olika situationer. Vore löjligt och taktiskt inskränkande att inte ha med den liggande ställningen.

Jag har för visso oftast varit den aktiva sorten i BF liren så det är förmodligen mig till gagn om prone inte skulle finnas med men det känns helt fel att om den möjligheten är skipad.

Orkar inte bläddre igenom hela bloggen eller om det va på någon utvecklares twitter men det gäller bara konsolerna.

PC kommer ha alla 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LFX
Orkar inte bläddre igenom hela bloggen eller om det va på någon utvecklares twitter men det gäller bara konsolerna.

PC kommer ha alla 3.

Jisses, har gått igenom det här redan... läs sidan 4 av den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hitters
Undra vad jag kommer klara spelet på Jag hoppas på high eller nått eftersom jag har en så pass stark processor men mitt grafikkort suger känns det som xD Men jag ska köpa ett HD 4890 det borde väll klara högsta inställningarna? OR?
(1680/1050) 22"

Spelet ska la innehålla dx11? Klarar du dig tillräckligt på ditt nuvarande så rekommenderar jag att du iaf sparar till ett hd 5850 eller Fermi. Ett 4890 är ett bra kort men aningen föråldrat. (då menar jag ej prestanda utan att det saknar eyefinyti dx11 osv.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Jisses, har gått igenom det här redan... läs sidan 4 av den här tråden.

kan inte påstå att jag läst allt annat it tråden
aja synd iaf :/

Permalänk
Medlem

tror ni jag kommer klara spela bc2 med hyfsade grafik inställningar med en AMD phenom 2 x4 955, 4gb ram och en hd4850 2gb ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av genii
tror ni jag kommer klara spela bc2 med hyfsade grafik inställningar med en AMD phenom 2 x4 955, 4gb ram och en hd4850 2gb ?

Ja.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Ja.

trevligt

Permalänk
Medlem

Får intrycket av att de som spelat betan på PS3 tycker spelet är mycket bra. Är det någon här som har något negativt att säga? Är väl inte direkt något man vill höra, men kan vara bra.

Har aldrig längtat så efter ett spel som nu. Hoppas verkligen jag kommer kunna spela betan, annars vet jag inte hur det ska gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Får intrycket av att de som spelat betan på PS3 tycker spelet är mycket bra. Är det någon här som har något negativt att säga? Är väl inte direkt något man vill höra, men kan vara bra.

Det finns inte så mycket negativt att säga om betan på Ps3 tycker jag, bara lite mindre saker som tex vad olika vapen etc gör för skada.

Saken som jag stör mig lite på är tungstens ammunitionen (sabot) till shotgun att den gör mindre skada än vanlig shotgun skott men har bättre räckvidd.
Tycker den borde göra lika mycket skada efter det är en solid projektil som man skjuter iväg och man måste sikta där man vill träffa.
Vanlig ammuntion till shotgun är det mycket lättare att träffa med för att den har breddare träffyta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har bokat spelet på Game.se 449:- Med frakt. Jag har också köpt mig i5 med 5770 så är taggad som fan

Har ställt upp min gamla dator AMD 3800+ 2gig ram i garderoben. Ska ha den som dedicated server. Har 100mbit ner och 20mbit upp Telia fiber, så det borde ju fungera?

Game skriver att dom skickar spelet så man får det innan releasedagen eller senast på release dagen.

Såg att Gamestop har ett erbjudande att ifall man bokar där så får man beta key till PC 28 Januari. Får ju hoppas att Game också gör så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Saken som jag stör mig lite på är tungstens ammunitionen (sabot) till shotgun att den gör mindre skada än vanlig shotgun skott men har bättre räckvidd.
Tycker den borde göra lika mycket skada efter det är en solid projektil som man skjuter iväg och man måste sikta där man vill träffa.
Vanlig ammuntion till shotgun är det mycket lättare att träffa med för att den har breddare träffyta.

Du sliter ju i regel upp mer tarmar och skit om du skjuter in 10 små kulor i kroppen än en ända projektil som bara skadar ett område i kroppen. Så det borde ju iaf kunna göra mer skada med Vanliga skotten
(vet ej om jag förstog dig rätt men hoppas det)

Hur är det med penetration i spelet? Kan man ex sitta bakom ett litet träbord och skydda sig mot en 50cal sniper eller går skotten igenom väggar osv?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur hitboxen är? Tänker på dem som kört PS3 betan. För hoppas det är såsom CS 1.6 att man behöver lite skill i aimet iallafall. För det är ju fullkomligt värdelöst om det är som Cod4 alltså spray 'n' prey.

Kossan90: Fina grejer du köpt ;D Och ja den andra datorn ska / kommer att fungera som server dator. Men skulle inte PC betan var öppen? Alltså tillgänglig för alla?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Du sliter ju i regel upp mer tarmar och skit om du skjuter in 10 små kulor i kroppen än en ända projektil som bara skadar ett område i kroppen. Så det borde ju iaf kunna göra mer skada med Vanliga skotten
(vet ej om jag förstog dig rätt men hoppas det)

Hur är det med penetration i spelet? Kan man ex sitta bakom ett litet träbord och skydda sig mot en 50cal sniper eller går skotten igenom väggar osv?

Sant att det är bara en projektil istället för många små men dock så borde den ändå gör lite mer skada eftersom det är en stor projektil.

Och penetrationen är hittills väldigt vettig i spelet tycker jag, saker och ting går att skjuta genom som de borde fungera.
Så en .50 skjuter genom det mesta och en stridsvagn skjuter sönder allt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hade tänkt förhandsboka spelet när det kommer något erbjudande i stil med "Köp spelet här och få en betakey". Om det inte kommer ett sånt erbjudande tar jag från det billigaste stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Hade tänkt förhandsboka spelet när det kommer något erbjudande i stil med "Köp spelet här och få en betakey". Om det inte kommer ett sånt erbjudande tar jag från det billigaste stället.

Någon sa att Gamestop har ett sådant

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Nån som vet hur hitboxen är? Tänker på dem som kört PS3 betan. För hoppas det är såsom CS 1.6 att man behöver lite skill i aimet iallafall. För det är ju fullkomligt värdelöst om det är som Cod4 alltså spray 'n' prey.

Kossan90: Fina grejer du köpt ;D Och ja den andra datorn ska / kommer att fungera som server dator. Men skulle inte PC betan var öppen? Alltså tillgänglig för alla?

Nån som kan svara på min fråga?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Nån som vet hur hitboxen är? Tänker på dem som kört PS3 betan. För hoppas det är såsom CS 1.6 att man behöver lite skill i aimet iallafall. För det är ju fullkomligt värdelöst om det är som Cod4 alltså spray 'n' prey.

Sikta måste man göra, tex som jag som kör med shotgun och tungstens slug måste verkligen sikta rätt för ens träffa fienden.
Men alltid kul när man lyckas få in head-shot med stridsvagn.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
För hoppas det är såsom CS 1.6 att man behöver lite skill i aimet iallafall.

Man behöver inga skills alls i CS, när jag testade CS för första gången i mitt liv så låg jag nästan alltid i toppen av resultatlistan, en 9 åring kan äga i CS.
CS suger röv btw.

Vem bryr sig om hur BC2 är med PS3? PC är det enda som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Man behöver inga skills alls i CS, när jag testade CS för första gången i mitt liv så låg jag nästan alltid i toppen av resultatlistan, en 9 åring kan äga i CS.
CS suger röv btw.

Vem bryr sig om hur BC2 är med PS3? PC är det enda som gäller.

Du skojar med mig? I cs 1.6 är det mycker mer skill än exempelvis COD4. Och jag gratulerar att du legat 1:a på en public server det är verkligen jätte svårt. Och ja givetvis gäller PC men då inte betan finns än till PC så är det svårt att veta det. Det är just därför jag frågar dem som testat PS3 betan vad dem tycker om saken.

Gascogne: Jag tackar för svarat men om vi jämför med exempel vis med cs 1.6 eller cod4 (om du har kört demma spelen) Vilket lutar det mest åt då?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |