Ny Dator - Fryser efter ett tag och startar inte

Permalänk
Medlem

Ny Dator - Fryser efter ett tag och startar inte

hej alla sweclockare

min förra AMD burk med ca 6år på nacken bestämde sig för att lämna in i förrgår

så jag var och köpte nytt moderkort + CPU+minne+nätagg igår och monterade i allt i mitt gamla Antec Sonata II chassi tillsammans med mitt Geforce 7800GT och 2st western digital IDE hårddiskar.

Datorn startade upp fint direkt och läste in min gamla windows XP installation på hårddisken, gött tänkte jag och började installera Chipset drivers till nya moderkortet, efter nån minut så låste sig datorn och mus + tangetbord la av

gick inte att stänga av datorn med powerknappen eller reset utan fick stänga av den på nätagget.

drog igång strömmen igen men då spinner alla fläktar utom CPU fläkten igång i 2sekunder för att sen stanna i nån sekund sen försöker datorn starta igen med samma resultat..kommer alltså ingenstans

lät den stå i 1 timme och då starta den upp igen så jag började göra ny XP installation och det gick bra nån minut för att sen frysa och bara göra samma start loop om och om igen.

jag har testat olika minnen utan grafikkort utan hårddiskar osv men samma sak..kommer den igång så är det bara nån minut för att sen frysa och inte vilja starta.

testade att bara ha ström till moderkortet+CPU men inte ens då går det.

när den väl har frysit bilden så funkar iaf ut och inmatning av CD i läsaren.

vad kan vara fel ??

moderkort: Gigabyte GA-EP45-UD3LR, P45, Socket-775
Minne: 2gig sticka A-data DDR2 PC6400
CPU: Intel core2duo på 2.95ghz
nätagg: Deltaco 650w
grafikkort:Geforce 7800GT

Permalänk
Inaktiv

Räckte det inte med en tråd? :S