Olycka med macbook pro

Permalänk
Medlem

Olycka med macbook pro

Hej, som rubriken säger så har jag varit med om en olycka med min macbook pro. Så dum som jag var så drack jag julmust vid datorn och rätt som det var så var julmusten på tangentbordet skärmen samt paden. Torkat så gott jag kunde fast känt nu att paden reagerar långsammare samt att det är en massa klet på skärmen. Går detta på garantin eller är det något jag får leva med? Köpte den på applestore, kan man gå in med den till ex en appleaffär eller skicka den till apple?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är självförvållat så kan ju knappast apple ta på sig detta, utan du får hoppas på att någon försäkring täcker det!

Permalänk

Re: Olycka med macbook pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pönig
Går detta på garantin eller är det något jag får leva med? Köpte den på applestore, kan man gå in med den till ex en appleaffär eller skicka den till apple?

Sådant går aldrig på garantin. Det är du som haft sönder maskinen och inte ett fel som tillverkaren åstadkommit. Har du drulleförsäkring täcker den det troligtvis. Lämnar du in den till Apple eller någon annan verkstad så kommer du att få betala för att fixa den. Det är möjligt att hemförsäkringen kan ta en del av det så kolla upp det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Allriskförsäkring om du har det. Applecare täcker inte självförvållade skador på hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni att det kommer att gå på om dem skall byta ut hela paden. Om man lämnar in den till någon datorsupport/datoraffär?

Permalänk
Medlem

Tusenlappar.

Permalänk
Medlem

Ofasen, är det inte lika bra att kvadda hela datorn så får man en ny på garanti =)?

Permalänk
Medlem

Dom kommer fortfarande hitta spår av fuktskador och neka garanti.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Ta det via hemfösäkringen, dock förlorar du 1500 kr i självrik på det.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pönig
Ofasen, är det inte lika bra att kvadda hela datorn så får man en ny på garanti =)?

Om Du kvaddar datorn går det inte på garantin. Så fort det rör sig om någon yttra kraft som haft sönder datorn medan den var i din ägo så är det ditt problem. Läs på vad garanti är för något..

Visa signatur