Permalänk
Medlem

Virituellt minne, 1024 MB DDR RAM

Jag har precis tryckt i ett extra 512 minne (tot 1024 MB minne nu) men hur mycket ska jag ställa in växlingsstroleken (storlekarna det går la o ställa in för de andra HDsen åxå verkar det som D: är iof en partition ihop med C: och F: är en ny HD som jag tryckte i tillsammans med minnet) till?

Förnuvarande så står det så här när man går in i virituellt minne inställningar på mitt win2k:

Växlingsfilens storlek för markerad enhet

Enhet C [lokal disk]
Tillgängligt utrymme: 1691 MB

Ursprunglig storlek (MB): 768
Maximal storlek (MB): 1536

Totlaväxlingsfil storlek för alla enheter:

Minstatilllåtna (MB): 2
Rekomenderad (MB): 1534
Aktuell (MB): 768

Registerstorlek:

Aktuell registerstorlek: 26 MB
Maximal register stolek (MB): 54

och de andra enheterna D: och F: står det inget ifyllt på, vad ska det stå i dessa rutor osovidare.

jag har en AMD xp 1800+, 1024 MB ddr, C: 4GB, D: 53GB, F: 115GB, Geforce4 440 MX, moderkort: VIA KT333 ultra. Det var la bara det som kan vara av intresse för dej/er som kan något om min fråga annars så får du/ni fråga mig så svarar jag.

Jo föressten när jag inte gör något säskillt krävande med datorn så suger den ganska mycket minne, iaf ca: 230MB o det är ju ganska mycket tycker jag, de processer som är igång blir ju en del o skriva här men om det kan vara något suspect med dem så fråga mig så ska jag skriva vilka som rullar.

behöver lite expertis hjälp med det här känns det som, så tack på förhand alla haxxors kloxxors som pallar svara

/bakis o skakis

Visa signatur

I have tryed sniffing coke, but the icecubes just keept stucking up my nose :(

Permalänk
Medlem

m$ rekommenderar visst 2 eller 3 ggr så stor swap som du har fysiskt minne, men jag vet inte vad jag ska tro. Själv har jag 1024MB RAM och kör med en swap på 128 MB i w2k. Den har hittills aldrig klagat på för lite virtuellt minne, och då sitter jag med mycket minnestunga applikationer.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

haha..ja ställde in min swap på 32 mb

Permalänk
Medlem

Ställ ner den så lite som det går, har man 768mb+ så är PF helt onödigt.
Hur är det med SP3 till W2k, kan man slå av helt nu lr finns fortfarande 20mb gränsen?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

oki men hur e det med mina andra diskar ska jag ställ in nått på dem med eller ska de vara tomma?

vad e det för skillnad mellan att ha mycket fysikt minne och ha lite virituellt minne, och mycket fysiskt minne och mycket virituellt minne? (jag kan väl påstå att jag har mycket fysikt minne när jag har 1024 MB DDR)

vad gör dom så att säga ?

Visa signatur

I have tryed sniffing coke, but the icecubes just keept stucking up my nose :(