1 eller 2 6-pinnare till graffekortet?

Permalänk
Medlem

1 eller 2 6-pinnare till graffekortet?

Sitter på ett XFX Radeon HD 5750 och har gjort det ett tag nu, har två 4-pins ström kablar till det med adaptrar (ska byta till bättre nätagg imorrn) men undrar en sak nu; på kortet sitter ju 2 uttag till 6-pinnare men på paketet står det såhär: "450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express power connectors recommended
(600 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossfireX technology in dual mode)

Så har jag 1 kontakt för mycket i eller nåt??

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk

Nehej då, de menar att du behöver ett nätagg med 2 st PCI-E 6-pin ifall du vill köra CF(CrossFireX), dvs 2 kort (dock kan man ha ännu fler, men beskrivningen säger dual mode)

Så kör på du

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Jag tror knappast det skadar att koppla in båda sladdarna om den nu har dubbla kontakter för 6-pins PCIe-strömkablar.
Den lär ju inte dra mer ström än den behöver.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Det sitter ju bara en 6pins på 5750?!
Samma med 5770, det är inte ett 5850 kort du har?

Permalänk
Medlem

Tar detta på grövsta noobspråk, är väl antagligen jag som missuppfattat något men kollade just inne i chassit och såg följande; på kortet sitter ett uttag till vilket det går 5 sladdar som i sin tur går till 2 separata vita grejer som det går 4 samt 8 sladdar till.

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Har kortet 2st 6pin så sätter du 2st 6pin, har den bara en så sätter man bara en.
Man behöver inte göra det svårare än det är.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D