Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Saknar verkligen SVT play och TV4 Play från min Iphone.

Titta direkt i browsern är kasst.

Öppna jag upp de i media spelarn så är bilden dålig och ljud och bild är osyncat....

/Desire

Permalänk
Medlem

En shysst mediaspelare som är klart värd att ha är Meridian Player.
Använde den flitigt med min Hero, och nu med Desire.
Upplever att filmer flyter bättre och märkte att man kunde spela flac-filer
Finns även lite Widgets till den.

Permalänk
Medlem

Orkar inte gå igenom hela listan så jag listar mina favoriter:

Astro - Filhanterare
Astrid - Kalender med ordentliga påminnelsefunktioner
Advanced Task Manager - Som Advanced Task Killer typ
TrueCaller - Se vem det är som ringer även om du inte har dem i din telefonbok
Notes - Gör inköpslistor eller whatever
AndFTP - FTP-program, vem kan klara sig utan?
Android Roulette - Dryckesspel
3D Level - Vattenpass
Uninstaller - Avinstallera installerade appar utan att behöva gå in i menyer osv
eBuddy - MSN/ICQ/Whatever

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Ja, tyvärr är det så, såtillvida att man inte rootat sin lur och på så vis skapat tillgång till betalmarknaden.

Kan man se alla appar? Eller bara de som är gratis?

Permalänk
Medlem

Gör en lista då jag med

APNdroid - Avaktivera/aktivera all datatrafik via mobilnätet med ett knapptryck, väldigt smidigt om man inte har dataabb (som jag )
Advanced Task Killer - döda program som körs i bakgrunden, sjukt användbart!
Astro File Manager - Filhanterare
Dolphin Browser - Webbläsare, mkt bättre än den inbyggda
Handcent SMS - iPhone-liknande SMS-app
Prisjakt - självförklarande
HTC_IME - Tangentbord, saknar åäö, men enligt mig MYCKET lättare att skriva på
Telenor Kontant - Bra app för oss som har Telenor kontantkort, uppdaterar saldot med ett tryck på widgeten
Uninstaller - Avinstallerar program snabbt och enkelt, behöver inte ladda alla apps som den inbyggda behöver
Wikidroid - Wikipedia
Wallpaper Set & Save - kanske inte livsviktig men iaf. Byt wallpaper utan att förlora all kvalité, stor skillnad mot långklick -> byt bakgrundsbild!!
tv.nu - återigen inte livsviktig, men skönt att ha.

Spel:
Abduction!
Air Control
Gem Miner
Jewels
Wrath of the Fungi
Plox tower defense
Paper Toss
ThrottleCopter

Hade jag orkat hade jag lagt till länkar till cyrket/androlib också, men är sjuk och orkar inte ett piss just nu :/

MVH
Adyzz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Kan man se alla appar? Eller bara de som är gratis?

Om man rootat? Då ska man se alla appar.

Permalänk
Medlem

Mina favoriter so far:

Google skymap - underbart program, seriöst det coolaste jag har just nu.

Prisjakt - coolt att skanna sträckkoder och se billigaste pris osv.

3G watchdog - bra om man som jag har x antal MB man får tanka per månad på sitt surf abbonemang.

handycalc - väldigt bra grafritande räknare med många bra funktioner.

shazam - typ som trackID på SE. lyssnar till musiken och säger artist och låt osv

Spotify - spotify

Where's my droid- ganska cool app, om man skickar ett sms med ett förinställt meddelande får man mobilens position via GPS, ett annat förinställt sms-meddelande gör att mobilen låter högt - bra om man tappat bort den och den är på ljudlös.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Finns de någon remote control app för ps3 än?

Visa signatur

Rasmus Josefsson

Permalänk
Skrivet av Jojje_c1:

Förstår inte hur ni inte kan har rekommenderat Handcent SMS än.
Jättesmidigt sms client som gör att man kan läsa och skriva sms i mer chat aktig stil.(Precis som iphone)

HelixLauncher - Mycket snyggare än launchern som kommer med 2.1, flyter på bra och är väldigt kompakt. (sök på market)

Home++ tkr jag är nästan dubbelt så "smooth"

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Rss-läsare: NewsRob, synkar mot google reader vilket måste anses som guld. Väldigt bra läsare i allmänhet.

Juicedefender - stänger av datatrafik i intervall och sparar kräm med nackdelen att du inte är uppkopplad i fickan.

Reseplaneraren - sök avgångar asbra på västtrafik

Wavesecure - stöldskydd delyx, spåra telefonen, lås den, wipa remote etc etc

Lockbot pro - byt låsskärm mot en snyggare med massa olika varianter

Pure calendar - snyggare och vettigare kalenderwidget

Pure messenger - baka ihop alla mail/sms/facebook/twitter etc etc i en widget

Locale - ändra inställningar beroende på plats, tid, wifi, usb, batter etc etc... grymt bra att utöka funktionalitet med!

För att få betalapps utan att roota kan man köra med utländskt simkort, finns att få tag på i sverige på droidstuff.se

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^bot:

Rss-läsare: NewsRob, synkar mot google reader vilket måste anses som guld. Väldigt bra läsare i allmänhet.

Juicedefender - stänger av datatrafik i intervall och sparar kräm med nackdelen att du inte är uppkopplad i fickan.

Reseplaneraren - sök avgångar asbra på västtrafik

Wavesecure - stöldskydd delyx, spåra telefonen, lås den, wipa remote etc etc

Lockbot pro - byt låsskärm mot en snyggare med massa olika varianter

Pure calendar - snyggare och vettigare kalenderwidget

Pure messenger - baka ihop alla mail/sms/facebook/twitter etc etc i en widget

Locale - ändra inställningar beroende på plats, tid, wifi, usb, batter etc etc... grymt bra att utöka funktionalitet med!

För att få betalapps utan att roota kan man köra med utländskt simkort, finns att få tag på i sverige på droidstuff.se

man kan också göra det genom att emulera en android med SDK på datorn och sen lägga över det slipper man roota eller köpa nåt annat. finns guide här:

tthe.se Paid apps i emulator

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Netcounter fungerar inte

Har börjat leka med min nyinköpta Samsung Spica och allt fungerar perfekt, utom några apps som jag avinstallerat och ersatt med andra liknande.

Men Netcounter är viktig eftersom jag är begränsad till totalt 5gb på mitt mobila bredbands-abonnemang (kör medföljande telefonkortet i Spican) fungerar inte. Det är 0 på alla mätare hela tiden fast den är rätt installerad.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Spican har Android 2.1 update1.

Permalänk
Medlem

Testa 3g Watchdog

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Inte för att låta allt för negativ, men tråden heter ju Android-apps du inte klarar dig utan.
Skummade igenom lite vad för apps folk nämnde, och jag måste fråga Bluray exempelvis: Hur kan du INTE klara dig utan den periodiska tabellen? Eller Metal detector? Är du manisk på att hitta metallföremål? Eller TV-tablåerna, styr TVn vardagen?
Igen, inte menat att låta allt för negativ. Var något jag kom att tänka på bara.

Trodde tråden handlade om de apps som folk verkligen använder, inte "alla apps du installerat".

Just periodiskt system skulle jag personligen säga att jag nog inte klarar mig utan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

köpte precis

raging thunder 2
abduction! world attack
Radiant
SpeedX 3D
PicSay Pro

via en emulator tthe.se Paid apps i emulator
och kan säga att alla spel och programmet var väl spenderade pengar förmodligen några av de bättre spelen och nöjes apparna som finns på android market idag

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Hej hopp! Detta kan med stor sannolikhet vara fel tråd, men det får ni ta..

Jag har funderat ett tag på att skaffa en Hero, men undrar om det finns någon annan liknande modell i samma prisklass?
Vill helst inte gå över ~3.7k då det är smärtgränsen (jävlig budget).

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Hej hopp! Detta kan med stor sannolikhet vara fel tråd, men det får ni ta..

Jag har funderat ett tag på att skaffa en Hero, men undrar om det finns någon annan liknande modell i samma prisklass?
Vill helst inte gå över ~3.7k då det är smärtgränsen (jävlig budget).

Jag tycker gott du kan lägga 400 till och köpa en legend istället, vidareutvecklingen av Hero.
Finns med rätt ok abonnemangsform att få också, min polare skaffade en för en kort tid sen, kommer dock inte ihåg vad hon har för abonnemang just nu.

Permalänk
Medlem

Måste lägga min röst på Acer Liquid, Snapdragon (underklockad men iaf, för batteriets skull) och 800x480skärm. Går knappast att hitta någon annan telefon till bättre pris.

Acer Liquid (EU, Vit, Wi-fi, GPS), #XP.H480Q.001 - eXpansys Sverige

Ännu mer budget:
Galaxy Spica, kör med en just nu, sjukt nöjd för de priset jag betalade (3k), kunde fått en Liquid men ljudkvalitén ska enligt många vara "burkig" i högtalare. Galaxy spica finns på phonehouse för 2000:- med Comviq, 2200:- med telia/halebop.

MVH
Adyzz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Ja, tyvärr är det så, såtillvida att man inte rootat sin lur och på så vis skapat tillgång till betalmarknaden.

Du har både rätt och fel där. Du kan inte köpa genom Market, men det finns fortfarande andra butiker samt möjligheten att köpta direkt från utvecklaren.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooe:

Du har både rätt och fel där. Du kan inte köpa genom Market, men det finns fortfarande andra butiker samt möjligheten att köpta direkt från utvecklaren.

Hur menar du nu egentligen?

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om Gmote. Helt underbar app om man har trådlöst nätverk hemma och datorn i annat rum än tv.

Man installerar Gmote på datorn. Sen kan du spela upp all din film/musik osv från telefonen (antingen i telefonen eller pcn)

Fungerar klockrent. Har kollat igenom halva säsongen pacific med denna app.

Permalänk
Skrivet av Wooe:

Du har både rätt och fel där. Du kan inte köpa genom Market, men det finns fortfarande andra butiker samt möjligheten att köpta direkt från utvecklaren.

Du kan handla genom market om du har rootat och har marketenabler på din telefon. Du kan även stoppa in ett giltligt simkort och handla på market. Du kan installera en emulator på din dator och installera appsen den vägen. Alla dessa sätt är genom market....

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Du kan handla genom market om du har rootat och har marketenabler på din telefon. Du kan även stoppa in ett giltligt simkort och handla på market. Du kan installera en emulator på din dator och installera appsen den vägen. Alla dessa sätt är genom market....

Ja, men du kan inte köpa direkt från en svensk mobil utan att göra något av de där sakerna. Var det jag menade.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Köp & sälj - Kan handla på tradera.com mycket smidigt.
10001 Cocktails - Helt enkelt tips på drinkar, kan vara kul.
Robo Defense - Towerdefense, riktigt beroendeframkallande!

Har en del fler favoriter, men det mesta har nämnts.

Söker en bra kamera-app. Har Fxcamera och originalkameran för tillfället.

Permalänk

Dessa är oumbärliga för mig...

AK Notepad (för anteckningar)
APNdroid (garanterar att inge internetanslutning sker automatiskt när jag är utomlands)
Dolphin Browser (web läsare)
SR Player
(lyssna på radio)
Calendar Pad (kalender som synkas mot Outlook i datorn)
WeekNow (visar veckonummer)
Aftonbladet Supernytt (något att läsa på tunnelbanan)
Darkfall Status (kollar om servern är online)
MediaByPath (filhanterare för minneskortet)
SLinfo (reseplanering)
Battery Widget (koll på energin)
Advanced Task Killer (stänger ner appar på ett smidigt sätt)
QuickUninstaller (avinstallerare)
Spare Parts (inställningar)

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooe:

Ja, men du kan inte köpa direkt från en svensk mobil utan att göra något av de där sakerna. Var det jag menade.

Men jag påstod väl inget annat?

Permalänk
Medlem

Tipsar om LauncherPro beta nu. Helt klart snabbaste och mest "smooth" launchern jag testat. Lite HTC sense-look på den. Bl.a pinch-to-zoom (har iofs inte testat eftersom jag har en spica = ingen MT). Senaste versionen 0.2 har även ett Nexus One liknande hus längst ner i programlistan, jag tycker bara det är irriterande, så har "fuskat" lite med en apk

Vet att tråden heter "apps du inte klarar dig utan", klarar mig utan denna app. Tycker dock det är riktigt irriterande när homescreens inte flyter på bra, så det är på håret. App jag inte klarar mig utan är däremot Opera mini 5 beta. HATAR den inbyggda webbläsaren!

Permalänk
Medlem

Tjennare,

En polare har en Iphone och har hittat en app som heter Sleep Cycle Alarm. Det jag funderar över är om det finns någon liknande app till Android?

Mvh

EDIT: Hade glömt att kolla google. Hittade bara Smart Alarm Clock dock ska den tydligen inte funka på nyare telefoner (funkade inte på min desire).

Permalänk
Skrivet av NorteX:

Tjennare,

En polare har en Iphone och har hittat en app som heter Sleep Cycle Alarm. Det jag funderar över är om det finns någon liknande app till Android?

Mvh

EDIT: Hade glömt att kolla google. Hittade bara Smart Alarm Clock dock ska den tydligen inte funka på nyare telefoner (funkade inte på min desire).

Jag använder Gentle Alarm. Istället för att känna av rörelser spelar den en lägre signal ~30 min innan alarmtiden (tid, volym, fade-in etc går att ställa in). Tanken är att om man blir väckt under lätt sömn blir man piggare, även om man fått sova en halvtimme mindre. Sover man djupt så vaknar man inte av den första signalen och en halvtimme senare, när den riktiga signalen kommer, är man troligtvis i en mer lättväckt fas.

Det är en enkel princip och den funkar jättebra för mig. Jag vet att det inte var exakt vad du letar efter, men jag rekommenderar dig att prova.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, det var precis vad jag letade efter!
Vet du om den funkar till desire?