Permalänk
Hedersmedlem

cir0w, jag tycker att du bör släppa tänket på när hörlurarna lanserats. Du verkar ha hakat upp dig lite där. Om du går efter vad tillverkare säger om ny teknik så kan du hitta nya tekniska fryspåsar eller diskborstar om du vill. Tandkräm blir inte heller bättre för att tillverkare kallar den teknisk på sin hemsida. Självfallet pratar tillverkare om ny teknik då det låter bra.

Men får se lite på viken bransch och produkt man granskar. Hörlurar är en bransch som står ganska stilla i utvecklingen och framförallt om man jämför med andra datorkomponenter och kringutrustning. Istället säljer man hörlurar med hjälp av design och ord ungefär som man säljer rakhyvlar som inte heller utvecklats så mycket. Ändå låter det så jävla häftigt med mach 5 och ändå kunde man få en precis lika slätrakad hud av rakknivar för 300 år sedan.

Det som hänt på senare år med hörlurar är att vi fått ett mycket bredare utbud av just headsets. Även volymknapp på sladden har gjort entré på bred front det senaste decenniet. Sedan har ljudbilden anpassats en del på en grupp headsets till just spelare där man prioriterat diskant för att kunna höra subtila detaljer som exemplet med fotsteg. Dessutom har man ofta lagt till lite extra bas på dessa. Förmodligen på grund av att många som spelar även gillar dunka dunka och mycket bas. Men det är ju bara en gissning.

Att lurar kallas Gamer headset o.dyl behöver inte vara bra i sig då det innebär att man får mer diskant och bas men mindre mellanregister vilket ger en obalanserad ljudbild. Det gäller kanske på alla gamerlurar dock.

Har man ett balanserat ljud är det behagligt att lyssna på och de fungerar bra för musik såväl som för spel. Dessa lurar är dock ganska dyra i allmänhet, men det beror återigen inte på ny teknik utan på materialval och tillverkningsprecision. Hur man framställer kvalitetsljud har varit känt ganska många år. Du kommer exempelvis inte att få samma ljudkvalité i ditt kommande headset som i ett par 20 år gamla studiohörlurar av hög kvalité.

Vill dock förtydliga att det finns en hel del bra spellurar ute idag också. Kanske framstår det som att jag är emot gamer headsets i helhet men det var inte riktigt så jag menade.

Well, det är så jag ser på saken iaf. Det var inga direkta förslag på lurar här men jag tänkte att du kanske kunde behöva lite info i hur det egentligen ligger till så du inte går på så mycket marknadsföringsskit. Sunt förnuft kan man sällan ha för mycket av va?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
cir0w, jag tycker att du bör släppa tänket på när hörlurarna lanserats. Du verkar ha hakat upp dig lite där. Om du går efter vad tillverkare säger om ny teknik så kan du hitta nya tekniska fryspåsar eller diskborstar om du vill. Tandkräm blir inte heller bättre för att tillverkare kallar den teknisk på sin hemsida. Självfallet pratar tillverkare om ny teknik då det låter bra.

Men får se lite på viken bransch och produkt man granskar. Hörlurar är en bransch som står ganska stilla i utvecklingen och framförallt om man jämför med andra datorkomponenter och kringutrustning. Istället säljer man hörlurar med hjälp av design och ord ungefär som man säljer rakhyvlar som inte heller utvecklats så mycket. Ändå låter det så jävla häftigt med mach 5 och ändå kunde man få en precis lika slätrakad hud av rakknivar för 300 år sedan.

Det som hänt på senare år med hörlurar är att vi fått ett mycket bredare utbud av just headsets. Även volymknapp på sladden har gjort entré på bred front det senaste decenniet. Sedan har ljudbilden anpassats en del på en grupp headsets till just spelare där man prioriterat diskant för att kunna höra subtila detaljer som exemplet med fotsteg. Dessutom har man ofta lagt till lite extra bas på dessa. Förmodligen på grund av att många som spelar även gillar dunka dunka och mycket bas. Men det är ju bara en gissning.

Att lurar kallas Gamer headset o.dyl behöver inte vara bra i sig då det innebär att man får mer diskant och bas men mindre mellanregister vilket ger en obalanserad ljudbild. Det gäller kanske på alla gamerlurar dock.

Har man ett balanserat ljud är det behagligt att lyssna på och de fungerar bra för musik såväl som för spel. Dessa lurar är dock ganska dyra i allmänhet, men det beror återigen inte på ny teknik utan på materialval och tillverkningsprecision. Hur man framställer kvalitetsljud har varit känt ganska många år. Du kommer exempelvis inte att få samma ljudkvalité i ditt kommande headset som i ett par 20 år gamla studiohörlurar av hög kvalité.

Vill dock förtydliga att det finns en hel del bra spellurar ute idag också. Kanske framstår det som att jag är emot gamer headsets i helhet men det var inte riktigt så jag menade.

Well, det är så jag ser på saken iaf. Det var inga direkta förslag på lurar här men jag tänkte att du kanske kunde behöva lite info i hur det egentligen ligger till så du inte går på så mycket marknadsföringsskit. Sunt förnuft kan man sällan ha för mycket av va?

Kunde inte sagt det bättre själv. "Gaming" märket på hörlurarna är sällan en fördel.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Jag kör med Razer baracuda HP-1 Gaming
samt ljudkortet som är gjort för headsetet.
det är nog det bästa köp jag har gjort till min dator, ljudet är gudomligt bra!, kontrollern är skit bra! man kan höja/sänka "center" "rear" "front" "bass", och sen en master. om man tar av muffarna så ser man 3 högtalare så det blir verkligen 5.1 surround i headsetet!

jag säger bara köp!

länk: http://www.razerzone.com/razer-barracuda-ias

jag köpte den ju inte ifrån razerzone.com, det var bara om ni ville se hur den såg ut samt extra info

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Lite offtopic, men om vi säger att du pratar i skype så kan du gå på toa och fortfarande prata i skype? Brutalt galet lol.

Ja om hörlurarna är trådlösa och har mic, har själv ett trådlöst headset som räcker runt 100m så jag kan hämta posten och lyssna på musik

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Ja om hörlurarna är trådlösa och har mic, har själv ett trådlöst headset som räcker runt 100m så jag kan hämta posten och lyssna på musik

Fan, kanske blir ett sådant till datorn sedan
Fan vad ballt, nä ska gå och göra en macka men vi kan ju alltid prata lite HoN-taktiker

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Varför tror du jag köpte V2? Varför tror du jag lämnade tillbaka det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Kan säga till er att Siberia V2 passar bara på vissa huvuden, absolut inte på mitt och halvbra på min kompis huvud.

Du svarade precis på din egen fråga.

Så att det inte var bra för dig var säkerligen ett mycket sällsynt fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Du svarade precis på din egen fråga.

Så att det inte var bra för dig var säkerligen ett mycket sällsynt fall.

Passade inte bra på min kompis heller.
Sen så är båda vi överens om att ljudet är trevligare i V1 samt att dom är skönare. Dessutom så har han en tendens att prata vääldigt högt när han har sitt headset på, antagligen för att det är slutet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Keeper of Traditions

Det här med headsets är en mycket klurig fråga, i alla fall... Ingen verkar tycka likadant.

Sitter och funderar vart i stan man kan tänkas kunna få prova olika modeller, men kan inte komma på något ställe.

Inet på torp har vi, men de hade endast creatives fatality headset ute på golvet, och någon annanstans vet jag inte om...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Söderbäck, tack, nu fick jag lite större insikt i hur utvecklingen är på hörlur-marknaden. Dock står jag fast vid att små finesser som evu läder (på nya siberia v2) kanske är bättre än v1s tyg. Men samtidigt kan det bara vara en sak de lagt till för att ha något att säga. Fast jag måste säga att det känns "fel" att inhandla en äldre modell som kom ut 2005, än att ta en ny modell från 08-10. Men det kanske är fel tänk? Rätta mig i så fall.

Sen angående att gaminglurar lätt får en överdriven bas, diskant och så tar istället mellanregistret stryk, känns inte bra. Jag är väldigt kräsen när det gäller ljudkvalité. Eftersom jag lätt hör om det låter konstigt. Dock har jag redan ett par lurar till att lyssna musik med, så därför prioriterar jag att de kommande lurarna ska mestadels passa till spelande (såsom cs, cod). Samtidigt som man känner att när man köper ett par lurar för kring 1000spänn, så ska de också kunna levera ett tillräckligt bra ljud till musik?

Ska börja kolla mer ingående på headseten som nämnts nu och sammanställa mina tankar ikväll här i tråden så va redo att komma med synpunkter då

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Steel Series 5H V2 med usb-kortet och det är ett klart och fint ljud, men basen är väldigt svag. Förstår inte alla som säger att det är bra bas i dessa lurar för det stämmer inte, men helt kasst är det ju inte. Jag har dom när jag spelar på grund av komforten, grymt sköna och luftiga, sedan när det är detaljrikt lysnande som gäller byter jag till mina Sennheiser HD25 som jag har till DJ-riggen.

Permalänk
Medlem

Har redan hunnit kolla lite och tänkte återge några tankar redan nu.

Hd555: Naturligt och bra ljud, men ingen kraftfull bas. Läcker väldigt mycket ljud. Ingen mick.

Razer Charcharias: Läcker ljud enligt FZ:s recension. Dålig till cs-spelande enligt Brutal.cs:s recension (basen är boven).

G35: Finns inte så många recensioner från hemsidor. Dock säger privatpersoner att surroundet är kanon. Men det är olika åsikter angående basen - mesig, bra.

Siberia v2: Många gillar detta headset. Känns som att det är mycket för pengarna (jämfört med G35, där man verkligen betalar för det man får). Dock säger några att det är inte bästa headsetet att lyssna på musik med. Men åt andra sidan är jag ju inte riktigt ute efter det.

Så min känsla är nu att, Hd555 har raserat i mitt tycke. Razern verkar tyvärr nästan vara utesluten nu, efter ha läst vad recensioner sagt. G35 känns dyr och på olika håll har jag hört att den krånglat, även kanske en svag bas (och olika åsikter om surroundet hjälper vid att veta var fotstegen kommer ifrån). Siberia v2, inga direkta klagomål när det gäller ljudet vid spelande, därför känns denna som mitt första alternativ i dagsläget.

ps, läs också mitt senaste inlägg ovan detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Det stämmer tyvärr att HD555 har ganska klent ljud. De behöver mer kraft för att låta bra. Om du hade provlyssnat dom kopplade till en stereo eller via en hörlursförstärkare så hade du varit imponerad, det kan jag lova! Dock så hör det inte hemma i diskussionen, eftersom det är utanför din budget.

Jag tror att du kommer bli nöjd med ett par Siberia. För ren gaming tycker jag dock att 5Hv2 är bättre. 5H saknar bas helt enligt mig, men om högsta prio är att höra fotsteg i CS är de riktigt bra.

Permalänk
Hedersmedlem

För övrigt är tråden felplacerad.
TS hänvisas till http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

*tråd flyttad*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cir0w
Har redan hunnit kolla lite och tänkte återge några tankar redan nu.

Hd555: Naturligt och bra ljud, men ingen kraftfull bas. Läcker väldigt mycket ljud. Ingen mick.

Razer Charcharias: Läcker ljud enligt FZ:s recension. Dålig till cs-spelande enligt Brutal.cs:s recension (basen är boven).

G35: Finns inte så många recensioner från hemsidor. Dock säger privatpersoner att surroundet är kanon. Men det är olika åsikter angående basen - mesig, bra.

Siberia v2: Många gillar detta headset. Känns som att det är mycket för pengarna (jämfört med G35, där man verkligen betalar för det man får). Dock säger några att det är inte bästa headsetet att lyssna på musik med. Men åt andra sidan är jag ju inte riktigt ute efter det.

Så min känsla är nu att, Hd555 har raserat i mitt tycke. Razern verkar tyvärr nästan vara utesluten nu, efter ha läst vad recensioner sagt. G35 känns dyr och på olika håll har jag hört att den krånglat, även kanske en svag bas (och olika åsikter om surroundet hjälper vid att veta var fotstegen kommer ifrån). Siberia v2, inga direkta klagomål när det gäller ljudet vid spelande, därför känns denna som mitt första alternativ i dagsläget.

ps, läs också mitt senaste inlägg ovan detta.

Kopplade till rätt källa har HD555 bättre bas än siberia hörlurarna. Kräver dock ett ganska bra ljudkort / förstärkare.

G35 må kosta ~200kr mer än Siberia men som vi har sagt tidigare så händer inte mycket på headset fronten och det är därför bäst att slå till på det man vill ha från början. Att uppgradera senare kostar mer än att köpa rätt från början

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Det känns som att det är mellan Siberia v2 och G35 som mitt val står nu. Därför får ni gärna ge mig den avgörande kommentaren!

1. Hur fungerar det här med 7.1 surround? Krävs det något speciellt av datorn för att få det fungera (jag har en kraftig speldator, dock vet jag inte hur den är på ljudfronten)?

2. Läste också en kommentar där någon/några sa att G35 gav ifrån sig ett pipljud från ena luren. Kan hörlurarna orsaka hörselskador/tinnitus? Har läst att visa headsets har justerats till att ha sånna överdrivna t.ex diskanter för att man ska höra fotsteg, att det är skadligt för örat. Jag har redan tinnitus och tror att det kanske kan komma från att jag har använt mitt gamla headset (dock har jag aldrig på för hög volym). Vet någon något mer om detta?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara rekommendera det headset som jag använder Creative HS-1000, det är helt perfekt till spel. Du Kan hur lätt som helst höra fotsteg. Basen i dem är i min åsikt helt perfekt, de väger lite och täcker öronen så det är väldigt komfortabla. Micken är perfekt och ger kristallklart ljud med den medföljande mjukvaran. Du har även valet att ta av mikrofonen eller att stänga av den. Har använt det för att spela i ungefär ett halvår nu och har inte ångrat mig!

PS. Lycka till med köpet

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cir0w
Det känns som att det är mellan Siberia v2 och G35 som mitt val står nu. Därför får ni gärna ge mig den avgörande kommentaren!

1. Hur fungerar det här med 7.1 surround? Krävs det något speciellt av datorn för att få det fungera (jag har en kraftig speldator, dock vet jag inte hur den är på ljudfronten)?

2. Läste också en kommentar där någon/några sa att G35 gav ifrån sig ett pipljud från ena luren. Kan hörlurarna orsaka hörselskador/tinnitus? Har läst att visa headsets har justerats till att ha sånna överdrivna t.ex diskanter för att man ska höra fotsteg, att det är skadligt för örat. Jag har redan tinnitus och tror att det kanske kan komma från att jag har använt mitt gamla headset (dock har jag aldrig på för hög volym). Vet någon något mer om detta?

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cir0w
Det känns som att det är mellan Siberia v2 och G35 som mitt val står nu. Därför får ni gärna ge mig den avgörande kommentaren!

1. Hur fungerar det här med 7.1 surround? Krävs det något speciellt av datorn för att få det fungera (jag har en kraftig speldator, dock vet jag inte hur den är på ljudfronten)?

2. Läste också en kommentar där någon/några sa att G35 gav ifrån sig ett pipljud från ena luren. Kan hörlurarna orsaka hörselskador/tinnitus? Har läst att visa headsets har justerats till att ha sånna överdrivna t.ex diskanter för att man ska höra fotsteg, att det är skadligt för örat. Jag har redan tinnitus och tror att det kanske kan komma från att jag har använt mitt gamla headset (dock har jag aldrig på för hög volym). Vet någon något mer om detta?

1. Hörlurarna har redan ett ljudkort i sig, därför de är USB drivna. Vad som krävs av din dator är att du har drivrutinerna/programvaran installerat, dock kan jag säga att inte alla spel stödjer 7.1 ljudet. Jag anser dessa lurar att nästan vara för bra i MW2, nästan så jag tycker att jag fuskar när jag inte pratar i skype och kan fokusera på spelet med surroundet, hör vart alla är hela tiden

2. Enligt vad jag hört angående pipet är de ifrån måndags-ex och skall gå att få nya ifall du råkar ut för ett sådant. Alla hörlurar kan nog orsaka tinnitus, ifall du är smart nog att dra på för högt ljud Dock går de flesta sönder innan de kan uppnå en sådan ljudnivå. Jag har flera gånger hört sådan diskant att det typ darrar till i öronen, men jag har inte tinnitus för det, så jag vet inte vad du blev utsatt för som gav dig det men jag tvivlar starkt på att det var hörlurarna.

Ps. Miccen på dessa lurar fångar upp en flugas fjärt från köket! (överdrivet, men den fångar verkligen upp allt, behöver inte gapa för att folk ska höra bra, samt att ljudet är kristallklart. Jag är sjukt nöjd med ljudet i dessa, och de har bra bas!!!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Shinjed, det avgjorde typ saken det får nog bli ett par G35

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
1. Hörlurarna har redan ett ljudkort i sig, därför de är USB drivna. Vad som krävs av din dator är att du har drivrutinerna/programvaran installerat, dock kan jag säga att inte alla spel stödjer 7.1 ljudet. Jag anser dessa lurar att nästan vara för bra i MW2, nästan så jag tycker att jag fuskar när jag inte pratar i skype och kan fokusera på spelet med surroundet, hör vart alla är hela tiden

2. Enligt vad jag hört angående pipet är de ifrån måndags-ex och skall gå att få nya ifall du råkar ut för ett sådant. Alla hörlurar kan nog orsaka tinnitus, ifall du är smart nog att dra på för högt ljud Dock går de flesta sönder innan de kan uppnå en sådan ljudnivå. Jag har flera gånger hört sådan diskant att det typ darrar till i öronen, men jag har inte tinnitus för det, så jag vet inte vad du blev utsatt för som gav dig det men jag tvivlar starkt på att det var hörlurarna.

Ps. Miccen på dessa lurar fångar upp en flugas fjärt från köket! (överdrivet, men den fångar verkligen upp allt, behöver inte gapa för att folk ska höra bra, samt att ljudet är kristallklart. Jag är sjukt nöjd med ljudet i dessa, och de har bra bas!!!

1. Positioneringsljudet är knappt hörbar skillnad jämfört med ett stereoheadset som använder sig av simulerat surround såsom CMSS. Personligen kan jag avgöra exakt vart fotsteg kommer ifrån med ett vanligt bra stereoheadset.

2. Följande har jag hört om problemet: Pipet förekommer på alla G35 som är tillverkade under en viss tid. Bara det att vissa personer kan höra det medans andra inte har den förmågan. (Ligger på en hög frekvens som endast uppfattas av vissa) Hunden kommer troligen inte gilla ljudet ;-D Har inget att göra med om man får måndags ex eller inte.

Har du oturen att få ett headset som piper och där du dessutom hör pipet får du det utbytt gratis av logitech.

G35 kommer du säkert bli jättenöjd med om du endast skall spela med det. (Och det verkar ju som att du ska). Troligen mitt förstahandsval om jag skulle välja ett headset som endast skulle användas till CS och COD. Det är ingen vidare musikupplevelse dock.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Okok, tänker lite till på det men det blir troligen den

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom duger gott och väl till musik, fint att man kan reglera basen osv, ska man ha bättre måste man skaffa enbart musik hörlurar eller ett par bra högtalare

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Keeper of Traditions

http://www.bit-tech.net/hardware/peripherals/2010/01/03/the-b...

Där har Bit-tech gjort en mycket bra recension av 6 st "gaming" hörlurar, G35 bland andra.

Där förklarar dom också det pipande ljudet ni har pratat om.

Enligt dem ska Razer Carcharias vara ett bättre val än G35. Razers hörlurar tycker jag ju är mycket snyggare också.

EDIT: Såg nu att Inet kör en kampanj på Koss SB45 headsetet:
http://www.inet.se/artikel/6303180/

Dom verkar inte helt fel och till ett mycket bra pris + fraktfritt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ok, men det pipande ljudet verkar vara löst. Eftersom det var de äldre modellerna som hade detta problem. Dock om jag skulle ha oturen att få ett sådant exemplar, så kommer jag bara reklamera den och köpa ett par andra istället.

Står nog fast vid G35. Carcharias har enligt den stora communityn Brutal.cs förvrängt cs ljud. Medans bit-tech, har testat i andra spel såsom cod4. Samtidigt fick G35 lågt betyg pga dess passform på huvudet, vilket är väldigt individuellt. Sen var ju frågan om jag skulle välja Siberia v2 eller G35. Men jag kände att jag vill ha det där lilla extra, som G35 har. Så därför blir det den jag köper. Och jag tror att jag kommer bli mycket nöjd med det köpet nu snackar vi ju trots allt om de regerande headseten som finns ute på marknaden. Så de kan inte vara allt för stor skillnad mellan dem. Snarare om man köper ett headset för 250kr och ett för 1000spänn - då hör man en stor skillnad.

Edit: har läst alla "recensioner" som dom gjorde på headseten. Och jag måste säga att de kunde inte göra annat än bara säga negativa saker om alla headsets, förutom den sista. Det tyder på att de är dåliga på att recensera. De måste kunna ge konstruktiv kritik.

Permalänk
Medlem

skulle säga att alla headset jag testat är mer eller mindra skit, iallafall när det gäller kvalite på ljudet och passform. Dock praktiska med mic som går att rikta lite hur man vill och volym dosa. Skulle dock rekomendera typ HD555 eller AKG K530 plus en Zalman mic för ca 50:- även om dessa saknar inbygg mic och 5.1 ljud så har de riktigt bra ljudkvalite och man kan höra vart personer är i spelen ändå. Passformen är helt enkelt underbar också, och overall kvalite där ingen punkt i kontruktionen är bräcklig.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1374 699:-
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=528 1199:-

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cir0w
Det tyder på att de är dåliga på att recensera. De måste kunna ge konstruktiv kritik.

Skulle inte tro det du. De säger som det är, inget mer, och bara för att det inte faller alla i smaken så är de inte dåliga på att recensera. Bit-tech är en toppensida. Carcharias klagade de inte på, de gav väldans massa beröm till just carcharias. SS Siberia fick också mycket beröm, så jag vet inte vad du tänker på när du säger att dem bara nämner dåliga saker.

"Förvrängt cs ljud"... det var det dummaste jag hört nån gång, då måste man vara en tvättäkta p12'a om man tror att Cs skulle ha något specialdesignat ljud som inte andra spel har och som skulle kunna "förvrängas"...

Och vad är det för extra som G35 har gentemot SS siberia v2?

Och häng inte upp dig så på priset, ibland är budgetsaker bättre än lyxprylar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
skulle säga att alla headset jag testat är mer eller mindra skit, iallafall när det gäller kvalite på ljudet och passform. Dock praktiska med mic som går att rikta lite hur man vill och volym dosa. Skulle dock rekomendera typ HD555 eller AKG K530 plus en Zalman mic för ca 50:- även om dessa saknar inbygg mic och 5.1 ljud så har de riktigt bra ljudkvalite och man kan höra vart personer är i spelen ändå. Passformen är helt enkelt underbar också, och overall kvalite där ingen punkt i kontruktionen är bräcklig.

HD555 har jag hört att det inte är någon ide att köpa om man inte har en förstärkare att koppla in den i, då ett 3.5 uttag från datorn inte kan ge den tillräckligt med kraft för att kunna drivas fullt ut. Så detta är kanske inte nåt att satsa på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har beställt G35 nu så jag vill tacka alla för alla tips/åsikter ni gett mig