Ändra AVI. filer till DVD och bränn

Permalänk
Medlem

Ändra AVI. filer till DVD och bränn

Hej !

Söker ett program som kan ändra AVI filer till DVD filer så att det går att bränna ut med Nero eller dylikt, och det ska även fungera med Windows 7.

Har tidigare använt mig av WinAVI video converter men vette fan om den är kompatibel med win 7 och orkar inte chansa.

Snabbt svar tack

MVH

Permalänk
Medlem

Nero har ett program för det här också, "Vison" heter det. Bara lägga in avi'n och så bränner den av sig självt. Typ.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera DVD Flick
http://www.dvdflick.net/

Funkar hur bra som helst och stöder en massa format utöver AVI och sköter hela bränning till DVD
Finns många inställningar för undertexter, menyer osv. också.

Permalänk
Medlem

går det fort att göra det också och problemfritt ? är mest ute efter funktionen att göra om avi till iso eller dvd filer så att säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
går det fort att göra det också och problemfritt ? är mest ute efter funktionen att göra om avi till iso eller dvd filer så att säga

Ja du kan välja att skapa en iso-fil eller att bränna direkt till DVD-skiva.
Problemfritt skulle jag säga att det är då man är insatt i vad man sysslar med Du ska helt enkelt läsa på om hur programmet funkar innan du sätter igång. Snabbt däremot är det inte alltid, programmet måste koda om avi-filerna innan de kan brännas till ISO eller DVD-skiva så det tar lite tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
går det fort att göra det också och problemfritt ? är mest ute efter funktionen att göra om avi till iso eller dvd filer så att säga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Jag kan varmt rekommendera DVD Flick
http://www.dvdflick.net/

Funkar hur bra som helst och stöder en massa format utöver AVI och sköter hela bränning till DVD
Finns många inställningar för undertexter, menyer osv. också.

Jag kan bara instämma i att DVD Flick är det enklaste och smidigaste sättet, jag har använt det flera gånger, och den klarar definitivt .avi (divx, xvid eller vad .avi:n innehåller).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Convertxtodvd då?

Kostar liten slant men mkt trevligt och enkelt.

Har jag också använt och det funkar oerhört bra. Finns också avancerade inställningar för att skapa egna menyer, ställa in stil på undertexter osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Jag kan varmt rekommendera DVD Flick
http://www.dvdflick.net/

Funkar hur bra som helst och stöder en massa format utöver AVI och sköter hela bränning till DVD
Finns många inställningar för undertexter, menyer osv. också.

Funkar det att bränna med undertexter med DVD Flick? Hade varit nice isåfall...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Funkar det att bränna med undertexter med DVD Flick? Hade varit nice isåfall...

Ja givetvis, om det ligger en undertext-fil i samma mapp som avi-filen så laddas den automatiskt
Om inte så kan man själv välja att ladda en fil.

Permalänk
Medlem

Håller med _simis_ ConvertXToDVD är ett självklart val, använt det i något år nu, mycket nöjd.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.