StarCraft2 - Betan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jag såg att man inte behöver en nyckel för att spela StarCraft 2 betan, det är najs. Ända nackdelen är att man då bara kan spela SinglePlayer mot datorn (nyckel behövs för multiplayer).

Jag testade spelet och det var skitkul Ska absolut köpa retail-versionen sen.

Datorn är dock inte så skicklig. Men det är ju gött ifall man vill kunna se replays eller bara kolla alla units osv.

Btw, blizzards ranking-system är ju helt random. Jag spelar i silver, min kompis kör inte ens i någon 1v1 liga och vi tillsammans kom till platina-ligan i 2v2. Vi vann 4 av 5 matcher i rankingmatcherna mot väldigt dåliga spelare. Vad hände där? Nu kommer vi i princip få stryk alla matcher tills vi droppat ner minst 2 ligor...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Datorn är dock inte så skicklig. Men det är ju gött ifall man vill kunna se replays eller bara kolla alla units osv.

Datorn jag kör mot kan man ställa in svårighetsgrad för. Ställer man in svåraste, då är den svår att besegra (jag blev rå-ägd av den dem första gångerna jag spelade).

Fast det är inte Blizzards officiella AI tror jag.. det är en AI modd man kan ladda ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Datorn jag kör mot kan man ställa in svårighetsgrad för. Ställer man in svåraste, då är den svår att besegra (jag blev rå-ägd av den dem första gångerna jag spelade).

Fast det är inte Blizzards officiella AI tror jag.. det är en AI modd man kan ladda ner.

Ok, för den som är med i betan från början inte så bra. Finns bara "very easy".

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Har en fråga: Hur fungerar ladder-systemet? Är man bland de 8 högsta så blir man uppflyttad elelr vadå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Har en fråga: Hur fungerar ladder-systemet? Är man bland de 8 högsta så blir man uppflyttad elelr vadå?

Det skulle ju inte funka, när dom 8 första blir uppflyttade så skulle ju 8 nya hamna först och därmed bli uppflyttade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Datorn är dock inte så skicklig. Men det är ju gött ifall man vill kunna se replays eller bara kolla alla units osv.

Btw, blizzards ranking-system är ju helt random. Jag spelar i silver, min kompis kör inte ens i någon 1v1 liga och vi tillsammans kom till platina-ligan i 2v2. Vi vann 4 av 5 matcher i rankingmatcherna mot väldigt dåliga spelare. Vad hände där? Nu kommer vi i princip få stryk alla matcher tills vi droppat ner minst 2 ligor...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Har en fråga: Hur fungerar ladder-systemet? Är man bland de 8 högsta så blir man uppflyttad elelr vadå?

Så gick det för mig och en polare också, jag är i silver league och han har börjat spela för ca 1 vecka sen. Vi vann våra 5 placement matcher och hamnade i Platinum Så nu ligger vi i botten på platinum league och min gissning är att vi just och just vinner tillräckligt med matcher för att hålla oss kvar

Angående laddern så har blizzard inte gått ut med riktigt all info ännu. Men i princip funkar det så att lyckas du ta dig till toppen av din division så kommer du då och då att få möta spelare som spelar i en league över dig och vinner du tillräckligt många såna matcher så anser b.net att du är kvalificerad att flytta upp. Samma sak gäller ju neråt då förståss.

Man behöver inte vara bland de top 8 spelarna för att bli förflyttad, jag låg runt rank 14-15 i bronze league då jag blev uppflyttad till silver både före och efter reset.

Permalänk
Musikälskare

Någon som har ett 5870 som inte blir "auto detected" i grafik options?

Står att "recomended" är medium som verkar MYCKET märkligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Någon som har ett 5870 som inte blir "auto detected" i grafik options?

Står att "recomended" är medium som verkar MYCKET märkligt

Kanske för att 5870 är ett okänt grafikkort för SC 2 ännu och då tar den bara medium.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xale89
Kanske för att 5870 är ett okänt grafikkort för SC 2 ännu och då tar den bara medium.

Aha så det blir mer "optimerat" senare, sweetness :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Helt fel att buffa turrets/cannons, problemet med spelet är inte att "static" defense är underpowered det är att du inte vinner något på att försöka försvara vid en ramp eftersom de enheter nedanför fortfarande skjuter lika bra som de ovanför rampen. Buffa tornen för mycket och allt det leder till är cannonpushes och sånna saker. Skulle de bara göra så du har 40% miss chance om du befinner dig nedanför fienden så skulle problemet vara löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Helt fel att buffa turrets/cannons, problemet med spelet är inte att "static" defense är underpowered det är att du inte vinner något på att försöka försvara vid en ramp eftersom de enheter nedanför fortfarande skjuter lika bra som de ovanför rampen. Buffa tornen för mycket och allt det leder till är cannonpushes och sånna saker. Skulle de bara göra så du har 40% miss chance om du befinner dig nedanför fienden så skulle problemet vara löst.

Fyfan kunde inte hålla med dig mer! Vill fan gifta mig med dig för att du kommer med det troligtvis bästa förslaget i hela tråden.

Kan inte förstå varför de inte har missrate från SC1 kvar, det är ett sjukt viktigt element i starcraft, eller strategi över huvud taget IMO. Står man uppe på en klippa ska man ha övertaget ifall motståndaren väljer att ta striden där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Det skulle ju inte funka, när dom 8 första blir uppflyttade så skulle ju 8 nya hamna först och därmed bli uppflyttade

Jo men jag tänker mer att de som ligger först/sist i slutet av månaden blir upp/nedflyttade, precis som i ligorna i fotboll

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crom
Så gick det för mig och en polare också, jag är i silver league och han har börjat spela för ca 1 vecka sen. Vi vann våra 5 placement matcher och hamnade i Platinum Så nu ligger vi i botten på platinum league och min gissning är att vi just och just vinner tillräckligt med matcher för att hålla oss kvar

Angående laddern så har blizzard inte gått ut med riktigt all info ännu. Men i princip funkar det så att lyckas du ta dig till toppen av din division så kommer du då och då att få möta spelare som spelar i en league över dig och vinner du tillräckligt många såna matcher så anser b.net att du är kvalificerad att flytta upp. Samma sak gäller ju neråt då förståss.

Man behöver inte vara bland de top 8 spelarna för att bli förflyttad, jag låg runt rank 14-15 i bronze league då jag blev uppflyttad till silver både före och efter reset.

Okay tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Helt fel att buffa turrets/cannons, problemet med spelet är inte att "static" defense är underpowered det är att du inte vinner något på att försöka försvara vid en ramp eftersom de enheter nedanför fortfarande skjuter lika bra som de ovanför rampen. Buffa tornen för mycket och allt det leder till är cannonpushes och sånna saker. Skulle de bara göra så du har 40% miss chance om du befinner dig nedanför fienden så skulle problemet vara löst.

Håller helt med om att man inte ska buffa tornen "för mycket" men tidigare var de helt värdelösa och nu är dom iaf användbara.

att föra in en miss chance för units nedanför ramper håller jag också helt med om att borde göras men det hade inte löst problemet med tornen eftersom alla baser inte är uppe på en ramp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Ok, för den som är med i betan från början inte så bra. Finns bara "very easy".

Aha, det suger.. men men vad kan man begära av en beta? Man får helt enkelt hålla sig till moddar tills det riktiga spelet kommer ut.

För att vara Third-Party AI modd så är den väldigt smart faktiskt.. t.ex om du kommer med en armé som är mycket mäktigare än datorns armé, så flyr datorn med sin armé. Datorn anfaller bara när den räknat ut att den har en chans.

Sen anfaller bara datorn dem viktigaste målen först, om datorn t.ex anfaller med flygplan, så skjuter datorn sönder alla dina anti-air enheter först.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Delas det ut betanycklar till höger och vänster nu eller? Annars kanske nån vill ha min beta, om man kan byta email dvs

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Delas det ut betanycklar till höger och vänster nu eller? Annars kanske nån vill ha min beta, om man kan byta email dvs

Jag skulle vara intresserad av en beta nyckel
Som det är nu så kan jag bara spela SingePlayer.. skulle vilja testa Multiplayer också.

Permalänk

Jag kan ge kärlek!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jag skulle vara intresserad av en beta nyckel
Som det är nu så kan jag bara spela SingePlayer.. skulle vilja testa Multiplayer också.

hmm hur gör man för att spela singleplayer utan nån betanyckel?

Är förresten också intressard utav en beta nyckel, om någon nu råkar ha en över

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Delas det ut betanycklar till höger och vänster nu eller? Annars kanske nån vill ha min beta, om man kan byta email dvs

JAG VILL OCKSÅ HA

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyle83
hmm hur gör man för att spela singleplayer utan nån betanyckel?

Först ladda ner StarCraft 2 beta client, från t.ex här: http://news.bigdownload.com/2010/02/19/download-starcraft-ii-...

Sen laddar du ner en AI modd och en Launcher, från t.ex Darkblizz.org eller Brothersoft.com, eller sök på Google.

Permalänk
Medlem

Ledsen grabz, jag var först på denna. Tack som fan än en gång Printscreen! Det här är stort som fan!!

Ni som redan har betan adda mig gärna på id Aesop.rock

Pz!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ikke
Ledsen grabz, jag var först på denna. Tack som fan än en gång Printscreen! Det här är stort som fan!!

Ni som redan har betan adda mig gärna på id Aesop.rock

Pz!

Konstigt, jag var först med att svara Printscreen här (min post är under hans).

Men grattis hur som helst Må du klå upp många koreaner!

Permalänk
Medlem

jag såg att jag hade fått min beta idag genom att jag kollade igenom mina games på mitt battlenet account finns det nå sett att kolla om man har fått ny friend key?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
jag såg att jag hade fått min beta idag genom att jag kollade igenom mina games på mitt battlenet account finns det nå sett att kolla om man har fått ny friend key?

Det funkar inte det är ett april skämt samma hände för mig ;S

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

konstigt för jag har spelat en match redan

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Konstigt, jag var först med att svara Printscreen här (min post är under hans).

Men grattis hur som helst Må du klå upp många koreaner!

Han skickade faktiskt ett PM innan du skrev posten, helt ärligt

Njut av SC2 Ikke, jävlar vad folk är duktiga på bnet!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Han skickade faktiskt ett PM innan du skrev posten, helt ärligt

Jag misstänkte att det var nått sånt.

Förresten, en sak som är lite sugigt i StarCraft 2 betan är att spelet inte verkar ha Anti-Aliasing. Som det är nu så är grafiken lite kantig utan den.. är Anti-Aliasing en effekt som Blizzard kommer lägga till i den riktiga versionen sen?

Permalänk
Medlem

nån som testat SC2 voice chat? jag fick mitt nya headset idag och det första jag gjorde var att testa voice chatten men blev ganska besviken då det var helt tyst bara

har testat micen i andra program också så jag vet att det inte e micen det e fel på. Har också läst på b.net forumet att jag inte e ensam om att ha problem med just voice chat men tänkte ändå höra ifall det faktiskt finns nån som fått den att funka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jag misstänkte att det var nått sånt.

Förresten, en sak som är lite sugigt i StarCraft 2 betan är att spelet inte verkar ha Anti-Aliasing. Som det är nu så är grafiken lite kantig utan den.. är Anti-Aliasing en effekt som Blizzard kommer lägga till i den riktiga versionen sen?

Det hoppas jag verkligen att dem gör. För det är ju ingen konsol port direkt så jag förstår faktiskt inte varför det ej finns i betan?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Blizz har sagt att AA kommer :=)

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se