StarCraft2 - Betan

Permalänk
Medlem

En polare som är rätt bra på Starcraft II fick en friendinvite för ett tag sedan, som han förtjänat, den är inte oförtjänt liksom, men sen idag får han en till betainvite på ett konto med bara 10-dagars trial? Seriöst, kan dom inte ens kolla om folk som har några spel på skiten får? Det är ju bara helt jävla stört.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
En polare som är rätt bra på Starcraft II fick en friendinvite för ett tag sedan, som han förtjänat, den är inte oförtjänt liksom, men sen idag får han en till betainvite på ett konto med bara 10-dagars trial? Seriöst, kan dom inte ens kolla om folk som har några spel på skiten får? Det är ju bara helt jävla stört.

Varför är det stört? Så du menar bara för att en kille har gladiator titlen på sitt wow acc tex ska han få förtur för betan? Eller om någon gammal SC / WC3 pro? Och blizzard har denna betan för att kunna optimera spelet på många olika dator komponenter så det är snarare det dem baserar invites på. Inte ''skill''

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Varför är det stört? Så du menar bara för att en kille har gladiator titlen på sitt wow acc tex ska han få för tur för betan? Eller om någon gammal SC / WC3 pro?. Och blizzard har denna betan för att kunna optimera spelet på många olika dator komponenter så det är snarare det dem baserar invites på. Inte ''skill''

Nej, jag menar att folk som har köpt lite spel från Blizzard borde ha större chans att få än dom som gör 5-6 accounts med 10-dagars wow-trial på, vilket jag antar du gjorde för att få en.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det så måste man ha ett battlenet konto för att kunna skriva upp sig på betan. Jag lirade world of warcraft för några år sedan, men la sedan av. Numera tror jag wow-kontot är knutet till battlenet, mend et var det inte då, så jag verkar inte kunna skriva upp mig på betan. Är det någon som har en lösning? SNÄLLA!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

@Bejje; Leta upp ett Blizzard spel (vilket som) och regga det på ditt b.net konto, eller hoppas på att du kommer in på en WoW-trial som dom nämnde här uppe. Inte mkt annat att göra.

Jag är glad att jag fick Printscreen's beta konto. För jag har fortfarande inte fått någon beta på mitt konto, och jag vet att jag aldrig kommer få det heller fastän att dom verkar pissa ut invites till höger och vänster nu.

Går ganska bra för mig, bara en förlust än så länge. Men då har jag mest spelat customs och en FFA omgång. Om någon vill gänga upp på lite 2v2 så adda mitt id Aesop.rock. Spelar bara för skojs skull så ingen press på skicklighet.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter någon som har lust att dela sin Starcraft 2 beta med mig, ditt battle.net account asså eftersom jag är så jävla sugen på att spela ^_^

Jag kommer såklart inte spela när du vill spela så adda mig på msn eller nått så kan vi snacka om du är intresserad.

Jag har kört beta-opt in men har inte haft någon tur än så länge T_T

jag kan också tänka mig att byta mitt battle.net account emot ditt med betan.

Jag har wow med 3 80s och WC3 med expansion och allt funkar online ^_^

Skulle vara schyst om någon hade lust att göra det :"3

// Walle

oh lol btw, min email är rasmus_plura@hotmail.com XD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Nej, jag menar att folk som har köpt lite spel från Blizzard borde ha större chans att få än dom som gör 5-6 accounts med 10-dagars wow-trial på, vilket jag antar du gjorde för att få en.

Citat:

Leta upp ett Blizzard spel (vilket som) och regga det på ditt b.net konto, eller hoppas på att du kommer in på en WoW-trial som dom nämnde här uppe. Inte mkt annat att göra.

"In order for a Battle.net account to be able to opt in to upcoming beta tests, you must have at least one Blizzard Entertainment game that you own attached to the account. Please note that the World of Warcraft trial edition does not count toward this requirement." - http://www.starcraft2.com/beta-faq.xml

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av libertyaa
"In order for a Battle.net account to be able to opt in to upcoming beta tests, you must have at least one Blizzard Entertainment game that you own attached to the account. Please note that the World of Warcraft trial edition does not count toward this requirement." - http://www.starcraft2.com/beta-faq.xml

Konstigt att dom skriver det då min kompis bara hade trialen och fick betainvite ändå

Visa signatur

mjau

Permalänk

Jupp verkar pissa ut invites nu till alla som inte vill ha det så mycket men reggade ändå. Känner två personer som fick betan och spelade två-tre matcher och sket i det sen... such a waste.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanity92
Jupp verkar pissa ut invites nu till alla som inte vill ha det så mycket men reggade ändå. Känner två personer som fick betan och spelade två-tre matcher och sket i det sen... such a waste.

Sånt känns i hjärtat!

Permalänk
Medlem

Ingen som har en invite till mig?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ingen som har en invite till mig?

Jag vill också ha Kan skicka Aion trial koder senare.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Från att ha legat kring 5000-6000 i början på veckan så är det nu uppe i över 12300 online, så de har nog spottat ut rätt många invites nu på sistone.

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av libertyaa
"In order for a Battle.net account to be able to opt in to upcoming beta tests, you must have at least one Blizzard Entertainment game that you own attached to the account. Please note that the World of Warcraft trial edition does not count toward this requirement." - http://www.starcraft2.com/beta-faq.xml

Jag fick min på ett WoW 10-day trial jag spelade på i våras iaf Spelar dock BETYDLIGT med sc2 beta än jag någonsin spelat WoW.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Min kusin och lillebror fick det trots att dom bara hade wow trialen, jag hade åtminstone köpt SC1 + BW en vecka innan jag fick betan

(Har spelat en hel del BW med polare på Lan innan)

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Det står i klartext att det inte är relevant hur länge du haft ditt bnet account, hur många spel du har och det spelar inte någon roll vilken hårdvara heller i princip.

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen man är.

De borde ju ge en nyckel till alla som förhandsköper spelet.

Skulle utan tvekan förhandsköpa spelet då. Även om det innebar att jag måste förhandsbetala alla delarna/kampanjerna.

Permalänk
Medlem

Sitter och lirar själv nu, någons om är sugen på lite 2v2?

Permalänk
Medlem

Är jag en talang på stacraft eller? Spelade 2 st kvalmatcher som terran. Vann båda.

Därefter har jag vunnit 6 matcher på raken och hamnat i platinum league? Är terran sjukt imba eller är jag bara grym?

Har för övrigt mött duktiga spelare med olika taktiker, känns dock som att allt går att countra rätt enkelt..

Har säkert bara mött naabs. Skall köras ordentligt imorn!

Permalänk

Nu har jag äntligen lyckats få tillgång till betan! Stort tack till Haziza för inbjudan.

Tycker om det riktigt mycket hittills, jag suger dock. Hamnade i Bronze League.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deadrex
Är jag en talang på stacraft eller? Spelade 2 st kvalmatcher som terran. Vann båda.

Därefter har jag vunnit 6 matcher på raken och hamnat i platinum league? Är terran sjukt imba eller är jag bara grym?

Har för övrigt mött duktiga spelare med olika taktiker, känns dock som att allt går att countra rätt enkelt..

Har säkert bara mött naabs. Skall köras ordentligt imorn!

Då är du förmodligen riktigt duktig

Antar du läst på en hel del på teamliquid eller nåt?

Permalänk
Medlem

Njaaa, körde en hel del 1an. Kollade typ en 10 proffsreplays om SC2 innan jag började så har typ 2-3 grymma taktiker. Sjukt att så mycket skall hänga på buildorder osv. Känns som det är mkt mindre micro än i SC1 faktiskt

Permalänk

Blev nyss spöad av en protoss som började bygga precis vid min bas.
Var för seg o märka hans pylon och då den var klar så börja han pumpa ut cannons..Helt omöjligt för några ynkliga zerglings att mosa sönder.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deadrex
Njaaa, körde en hel del 1an. Kollade typ en 10 proffsreplays om SC2 innan jag började så har typ 2-3 grymma taktiker. Sjukt att så mycket skall hänga på buildorder osv. Känns som det är mkt mindre micro än i SC1 faktiskt

I 2:an är typ allting a-click och mest buildorder ja.

ang cannon rush så allt du ska göra är att lägga upp lite egna "torn" så han inte kan avancera. Få inte panik. Ta några lings om du har offra för att döda proben.

Permalänk

Har ännu inte hunnit spela så mycket så visste inte direkt hur jag skulle kontra det

Men en liten fråga om APM.
Hur mycket APM snittar ni i era games och vad för league spelar ni i?
Kollade mitt senaste replay mot en annan protoss spelare och jag hade då ca 34APM i snitt
<- Silver league, Zerg

Permalänk
Medlem

jag har fått en beta nyckel från battelnet men jag har sett att folk har fått friend invite varför får bara vissa det eller får man det senare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillsiva
jag har fått en beta nyckel från battelnet men jag har sett att folk har fått friend invite varför får bara vissa det eller får man det senare?

Friend invitesen kommer i vågor och hittills har det varit två vågor - en av dessa för aktiva spelare, den andra för de som svarat på båda surveys som Blizzard hade lagt upp.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

beta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillsiva
jag har fått en beta nyckel från battelnet men jag har sett att folk har fått friend invite varför får bara vissa det eller får man det senare?

btw om någon har en inv över skicka den till sony_ekblom6@hotmail.com

tusen tack till dig isf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holydwarf
Har ännu inte hunnit spela så mycket så visste inte direkt hur jag skulle kontra det

Men en liten fråga om APM.
Hur mycket APM snittar ni i era games och vad för league spelar ni i?
Kollade mitt senaste replay mot en annan protoss spelare och jag hade då ca 34APM i snitt
<- Silver league, Zerg

Beror helt på men minst 50 lär man ha i snitt.
De som håller på och "dampar" och bara klickar för att få hög har c:a 100 snitt men av det jag sett på replays har inga av de bästa över 100 effektiv i snitt inte ens i närheten. Det kan bero på att det helt enkelt inte behövs, så mkt är automatiserat i sc2 och man har multiple building selection osv. däremot är det bra att vara snabb när det behövs, man ska kunna gå upp över 150 om man spelar T iafalla och har massa tanks. Annars är det mest a-click i sc2 som det är nu, speciellt för protoss, det är verkligen easymode.