Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var beredd på att det kan vara rätt segt innan du kommer till i alla fall Tier III tanks

En liten aning. Fast problemet är mest att jag inte har någon aning om hur kartorna ser ut och var folk gömmer sig. Eller var på tanken jag ska sikta för att skada, inte för att mina light tanks gör så mycket skada ändå. Kör igenom deras "tutorial" och grindar xp för att låsa uupp en t3tank just nu. Lill_Rutger är mitt användarnamn om det finns ingamegrejer och sånt förresten

Kom på en fråga. Om jag hoppar ur matchen när jag är förstörd, får jag fortfarande xp och sånt när den tar slut?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

En liten aning. Fast problemet är mest att jag inte har någon aning om hur kartorna ser ut och var folk gömmer sig. Eller var på tanken jag ska sikta för att skada, inte för att mina light tanks gör så mycket skada ändå. Kör igenom deras "tutorial" och grindar xp för att låsa uupp en t3tank just nu. Lill_Rutger är mitt användarnamn om det finns ingamegrejer och sånt förresten

Kom på en fråga. Om jag hoppar ur matchen när jag är förstörd, får jag fortfarande xp och sånt när den tar slut?

Det får du:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

WooHoo, där blev man färdig med tutorialen! Fick en premiumvagn också tydligen. Men täntke nog nöta sovjet så jag kan testa på en tung tank. Hur är T-46:an? Var den jag precis skaffade.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

WooHoo, där blev man färdig med tutorialen! Fick en premiumvagn också tydligen. Men täntke nog nöta sovjet så jag kan testa på en tung tank. Hur är T-46:an? Var den jag precis skaffade.

Jag la till dig i spelet nu så kan vi köra lite och du kan få lite tips.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Victory!
Battle: Lakeville den 11 maj 2012 00:54:17
Vehicle: T110E5
Experience received: 10 775 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 89 383
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Steel Wall, Sniper

en fin runda denna haha

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var beredd på att det kan vara rätt segt innan du kommer till i alla fall Tier III tanks

FT-17 Är grymt kul å köra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

har nyss börjat spela WOT nu, har kommit upp till Pz 38 nA men det är sjukt svårt att få nån kill när man möter heavy tanks med den.

Du är en scout med pz38NA, Du ska hitta fienden och visa den för dem större tanksen.
Speciellt om du har arty med i laget blir dem glada om du lever länge och visar många fiender för dem.

Btw kom ihåg en sak ni som börjar spela nu, Alla tanks är ganska crap i stock men blir bra sen när dem är fullt upgraderade.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

hade med en Ltraktor nu i min senaste match när jag körde med min t110. han skrev att han skulle döda alla med sin stora kanon var på han först kör in i mig och sen 10m ut på ett fält där en bat tar honom hahaha

stor i orden men liten i kanonen hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

hade med en Ltraktor nu i min senaste match när jag körde med min t110. han skrev att han skulle döda alla med sin stora kanon var på han först kör in i mig och sen 10m ut på ett fält där en bat tar honom hahaha

stor i orden men liten i kanonen hahaha

Du tror inte han var ironisk då ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tiger7925:

hade med en Ltraktor nu i min senaste match när jag körde med min t110. han skrev att han skulle döda alla med sin stora kanon var på han först kör in i mig och sen 10m ut på ett fält där en bat tar honom hahaha

stor i orden men liten i kanonen hahaha

t10 som platoonar med t1 borde bli bannad. inte nog med att MM funkar riktigt dåligt men sen så ska man lira 14 och ibland 13 vs 15 bara för att nån tror han är rolig när han kör med t1.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

t10 som platoonar med t1 borde bli bannad. inte nog med att MM funkar riktigt dåligt men sen så ska man lira 14 och ibland 13 vs 15 bara för att nån tror han är rolig när han kör med t1.

Håller helt med på det här...
Btw vad heter du i spelet? Så man vet om man skjuter på dig någon gång. ;D
Undrar också vad oggan heter i spelet.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Märkte inte att Type59 var bara tillgängligt till klockan 7 idag, trodde att det var hela dagen. Skulle köpa den runt 8:45.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

t10 som platoonar med t1 borde bli bannad. inte nog med att MM funkar riktigt dåligt men sen så ska man lira 14 och ibland 13 vs 15 bara för att nån tror han är rolig när han kör med t1.

I PTS brukar vi köra t110 countdown. 20 t110or är roligt att köra. De resterande tio spelarna tycker nog inte det. Vagnen i sig är förbannat rolig att köra. Löjlig avg dmg. Ligger på 3.5k eller något med den. Harr harr

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: DJBASIL heter jag!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saber:

Håller helt med på det här...
Btw vad heter du i spelet? Så man vet om man skjuter på dig någon gång. ;D
Undrar också vad oggan heter i spelet.

Badnews420, förhoppningsviss så blir det jag som skjuter på dig

Skrivet av oggan:

I PTS brukar vi köra t110 countdown. 20 t110or är roligt att köra. De resterande tio spelarna tycker nog inte det. Vagnen i sig är förbannat rolig att köra. Löjlig avg dmg. Ligger på 3.5k eller något med den. Harr harr

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: DJBASIL heter jag!

Förstår inte riktigt vad du menar med t110 countdown, bara t110 i cw eller?
Men ja det verkar vara en väldigt rolig tank, synd att vägen dit inte verkar riktigt lika rolig. Men det kanske blir nästa mål är väldigt sugen på att ha en sån.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tar du dig bara till T29an så är det ganska lungt efter det

Permalänk
Medlem

Countdown. Vi sitter 50 pers på TS och räknar ned. Brukar hamna ca 20 i samma gejm. Breaking the matchmaker. Fick in 24 tier 8 artyn i ett och samma gejm en gång ))

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Har allt varit billigare ett tag nu eller? Vet inte hur mycket allt brukar kosta då jag började spela för några dagar sen. Kollade för bara någon timme sedan hur mycket priset kostade på en T29 och nu när jag ska köpa den så kostar den dubbelt så mycket credits...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krucix:

Tar du dig bara till T29an så är det ganska lungt efter det

Spelar vi i samma clan? har en Krucifix där

Skrivet av oggan:

Countdown. Vi sitter 50 pers på TS och räknar ned. Brukar hamna ca 20 i samma gejm. Breaking the matchmaker. Fick in 24 tier 8 artyn i ett och samma gejm en gång ))

Skickades från m.sweclockers.com

hehe ja antar att det kan bli ett WTF moment för den kv-3 som hamnar i samma match

Skrivet av JackeShan:

Har allt varit billigare ett tag nu eller? Vet inte hur mycket allt brukar kosta då jag började spela för några dagar sen. Kollade för bara någon timme sedan hur mycket priset kostade på en T29 och nu när jag ska köpa den så kostar den dubbelt så mycket credits...

Ja sista vecka var det halva priset på t7 och lite andra tanks och på all equipment, dom kör såna halvapriset grejer varje vecka.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ja dom har höjt priset på massor över tier 5, bla VK3601, 3001 kostar 900k nu inte 730k som förut. Dom är ett par hundra tusen dyrare i alla nationer tier 6 och upp, på en del tanks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Countdown. Vi sitter 50 pers på TS och räknar ned. Brukar hamna ca 20 i samma gejm. Breaking the matchmaker. Fick in 24 tier 8 artyn i ett och samma gejm en gång ))

Skickades från m.sweclockers.com

Haha skulle vara kul att vara med på nästa "countdown" ^^ Lägg till mig ingame igge23 och säg tilll nästa gång

Permalänk
Medlem

World of tanks är väldigt roligt när det kommer till credits. När man befinner sig i grindstadiet har man inledningsvis för mycket credits och XPn tar tid. Därefter skiftar det till att vara tvärtom (kanske framförallt från tier 8-9 och framåt). Men, nu när jag så att säga sitter här i "endgame" och spelar inser jag att det för mig är fullkomligt omöjligt att omsätta mina credits. Visst, jag skulle kunna skaffa mig en till tier 10 - men ändå kommer det finnas för mycket.

De försökte ju harmonisera spelupplevelsen med senaste förändringen, även om jag inte direkt förstod varför de prompt skulle sänka nettot på tank destroyers... Tittar jag på mina egna stats vad gäller TDs är det rätt uppenbart att jag aldrig riktigt har fattat hur man spelar dem. Detta trots att jag har både OBJ och JT, samt tonvis med matcher investerade i JTn. Snacka om att de skulle behöva tillsätta en hel kommission för att överse TDs roll i spelet.

Men men, vi får hoppas på att utvecklingen går framåt.

Igge, det hade varit roligt. Men, jag skall i ärlighetens namn poängtera att jag inte lär kunna reppa kontakten när det väl sker. Detta på grund av att jag helt enkelt lär glömma bort att göra det. Tyvärr :/

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Bara ja som älskar t28 teir 4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har de tagit bort så att man ser hur mkt xp som är från premium efter varje match?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Spelar vi i samma clan? har en Krucifix där

Nej det gör vi inte, nickar Xrusade

Permalänk
Medlem

Nån som vill lira platoon? hör av er, jag heter zarar ingame också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

EDIT: DJBASIL heter jag!

Unicum med >1800 poäng enligt efficiency rating systemet. Hur gör du när du gör det du gör?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Unicum med >1800 poäng enligt efficiency rating systemet. Hur gör du när du gör det du gör?

Company only! Näe men efficency rateing är lika retarded som gearscore i wow.
Finns folk som campar company och får gudomlig efficency sen när dem kör själva är dem idioter, Provade på addonen ett par dagar och såg folk med 1600+ efficency spela som idioter..

*edit* Hög efficency får du av hög skada per strid och höga cap / defence poäng dock så räknar efficency cap / def poäng högre än allt annat.
*edit 2* Din efficency rateing sänks om du kör mycket low tier tanks också, Lägre skada per strid och exp.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Har de tagit bort så att man ser hur mkt xp som är från premium efter varje match?

Har aldrig funnits? Du får 50% mer XP än om du skulle ha fått det som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

För mig hände något liknande att de fick pengar men jag inget guld. fick dock tillbaka pengarna efter några dagar

Har gått 3 dagar nu och fortfarande inget guld eller nån som helst respons från WG..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Bara ja som älskar t28 teir 4

Skickades från m.sweclockers.com

Gillade den när jag började jobba på USSR-trädet, snabb och smidig med bra kraft i bössan. En bra tank att lära sig att spela medium i för det gäller hela tiden att hålla sig undan att bli träffad för allt och alla gör skada och man är inte direkt svår att träffa