Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Gillade den när jag började jobba på USSR-trädet, snabb och smidig med bra kraft i bössan. En bra tank att lära sig att spela medium i för det gäller hela tiden att hålla sig undan att bli träffad för allt och alla gör skada och man är inte direkt svår att träffa

Nä skjuter de på en är det kört

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har gått 3 dagar nu och fortfarande inget guld eller nån som helst respons från WG..

Det kan inte vara så att du av misstag var inloggad på NA-servern när du köpte guldet?
Jag har lyckats med det en gång, fick hjälp av WG att få tillbaks mina pengar men de dök aldrig upp.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Draw
Battle: Dragon Ridge den 11 maj 2012 18:05:15
Vehicle: M4A3E8 Sherman
Experience received: 984
Credits received: 31 491
Battle Achievements: Master Gunner

får ses som en helt okej draw omgång.. helt vansinnigt rolig tank att köra.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

!"#¤!&¤¤%&#"%!"¤% idag går mverkligne ingenting i detta spelet. DÖR DÖR DÖR och DÖR! Inte ens min Älskade T28 vill mig väll idag. Roligaste av allt är att det är mitt eget fel eftersom jag av någon UNDERLIG anledning får för mig att stå/åka m.m på PUCKADE ställden jag vet inte är direkt SMART!

sluta jaga fienden och lägg dig i bakhåll. true story.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

5x är ganska fint.
Och även fast den har crappy armor så är IS-8an ritkigt fin, Samma rate of fire (nästan skiljer 0.6 sec) som is-4an. Men det är kanonen som gör tanken.

Victory!
Battle: Karelia den 9 maj 2012 22:57:57
Vehicle: IS-8
Experience received: 9 680 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 69 468
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker..

Victory!
Battle: Swamp den 9 maj 2012 23:25:24
Vehicle: Churchill
Experience received: 9 200 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 40 600
Battle Achievements: Top Gun..

Dold text

Framförallt om man är ful i fan och ger den olja, removed speed govenor och cyclone filter. herrejävlar, nya type-59. fyfan vad den går fort o smidigt!

håller 27 blås i uppförsbacken på himmelsdorf.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Draw
Battle: Dragon Ridge den 11 maj 2012 18:05:15
Vehicle: M4A3E8 Sherman
Experience received: 984
Credits received: 31 491
Battle Achievements: Master Gunner

får ses som en helt okej draw omgång.. helt vansinnigt rolig tank att köra.

Easy 8 är en riktigt fin medium.
Gillar min också väldigt mycket.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

sluta jaga fienden och lägg dig i bakhåll. true story.

Jepp. Fast cirkla hevys och flanka tds är sjukt kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Easy 8 är en riktigt fin medium.
Gillar min också väldigt mycket.

spottar ju ur sig en helt absurd mängd skott om man drar in en rammer..

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Kör ni E8:an med 75 mm kanonen alltså? Tycker personligen 105 mm med HE är överlägsen. Skönt att kunna skada i princip alla tanks man möter även framifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

spottar ju ur sig en helt absurd mängd skott om man drar in en rammer..

Sitter med rammer och vent på min så den spottar kulor riktit fint och har även vert stab så man kan köra och skjuta lite. ;D

Skrivet av Xizten:

Kör ni E8:an med 75 mm kanonen alltså? Tycker personligen 105 mm med HE är överlägsen. Skönt att kunna skada i princip alla tanks man möter även framifrån.

105an är bra på tier 5 sen tier 6 så gör den ganska kass skada för sin tier och din tank gör dåligt ifrån sig imo, Shermanen är mer av en flank tank och en peek abo runt hörn.

Och gissar på att med 105an så lär du inte göra allt för mycket skada per skott på en tyngre tank..
Sitter och leker med 152an på kvn och skjuter ap kulor på fienden, Ganska kul att komma upp runt ett hörn eller något och dra en 700 skada i sidan på en tiger 2.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Jävla skit spel egentligen.
100% tur i spelet...

Går ju inte säga emot. rng acc, rng pen, rng dmg, rng module dmg, rng fire.
Allt är en enda RNG smörja...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Jävla skit spel egentligen.
100% tur i spelet...

Går ju inte säga emot. rng acc, rng pen, rng dmg, rng module dmg, rng fire.
Allt är en enda RNG smörja...

Ser ut som någon har haft ett par dåliga rundor

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Ser ut som någon har haft ett par dåliga rundor

Blir ju irriterad då första skottet sätter eld på dig, första skotten ska ta ut loader, etc.

Eller som arty, 2 tanks i din ring, en partikel är inte en tank, så missar man ändå då man skjuter varje gång...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Blir ju irriterad då första skottet sätter eld på dig, första skotten ska ta ut loader, etc.

Eller som arty, 2 tanks i din ring, en partikel är inte en tank, så missar man ändå då man skjuter varje gång...

Har haft samma sak! Men det är ju så det är, får hålla motorn borta Håller iallafall med om att spela som arty kan vara mycket rng.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sitter med rammer och vent på min så den spottar kulor riktit fint och har även vert stab så man kan köra och skjuta lite. ;D

105an är bra på tier 5 sen tier 6 så gör den ganska kass skada för sin tier och din tank gör dåligt ifrån sig imo, Shermanen är mer av en flank tank och en peek abo runt hörn.

Och gissar på att med 105an så lär du inte göra allt för mycket skada per skott på en tyngre tank..
Sitter och leker med 152an på kvn och skjuter ap kulor på fienden, Ganska kul att komma upp runt ett hörn eller något och dra en 700 skada i sidan på en tiger 2.

Problemet med 152 bössan är bara att dör han inte på det skottet kommer du aldrig få tiden att ladda om. Inte heller helt ovanligt att man på mycket nära avstånd missar sin FI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Problemet med 152 bössan är bara att dör han inte på det skottet kommer du aldrig få tiden att ladda om. Inte heller helt ovanligt att man på mycket nära avstånd missar sin FI.

Jo det är sant, Men den är roligare än dem andra.
Och man kan ha bra rundor med 152an.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

5:e vinsten i rad med min AMX 13 90, 4 utav dom över 1.5k exp, datorn crashade i den ena så fick bara 1k. Riktigt dålig tank!

Permalänk
Medlem

Tips som möjligen varit uppe innan men tydligen har de förlängt erbjudandet:
http://worldoftanks.eu/news/2321-victory-day-bonus-code/

EDIT: Sitter förresten och spelar nu. Nöter xp till stugen och mitt ryska t2-artilleri. LillRutger heter jag där så vill ni spela så hojta

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jo det är sant, Men den är roligare än dem andra.
Och man kan ha bra rundor med 152an.

Jo synd bara att det känns så mycket trisslott bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jo synd bara att det känns så mycket trisslott bara

Att klicka "Battle!" är att skrapa en trisslott.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Att klicka "Battle!" är att skrapa en trisslott.

Spänning, o/lycka och chocklad.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ksw:

Framförallt om man är ful i fan och ger den olja, removed speed govenor och cyclone filter. herrejävlar, nya type-59. fyfan vad den går fort o smidigt!

håller 27 blås i uppförsbacken på himmelsdorf.

Funkar verkligen remove speed governor? har testat den på lite olika tanks, mest arty och märker ingen skillnad alls

Skrivet av Saber:

Att klicka "Battle!" är att skrapa en trisslott.

1 chans på miljonen att matchmaking funkar och det blir en jämn match

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Äntligen har man en tank som man kan döda en del med. Krossar nästan allt vid T7 och under när T29an är uppgraderad.
Väldigt bra match making med den också.

Permalänk
Medlem

Visst skulle jag skaffa premium så skulle jag få mer exp per runda. Men det är ju larvigt vad som krävs vid teir 7 för att ens få en bössa man faktiskt kan göra någon slags skada med.

Permalänk
Medlem

Dagens första win (andra match) blev en ganksa fin runda.

Victory!
Battle: Dragon Ridge den 12 maj 2012 10:41:53
Vehicle: IS
Experience received: 2 784 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 40 909
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker

Så nära en Top Gun, 4 kills och sköt på en Tiger från sidan som överlevde med 15hp kvar (KV5 tog honom) och på en M10 som överlevde med 30 (samma KV5 tog den också).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Visst skulle jag skaffa premium så skulle jag få mer exp per runda. Men det är ju larvigt vad som krävs vid teir 7 för att ens få en bössa man faktiskt kan göra någon slags skada med.

Haha ingenting mot tier 8 o 9 ju... Gamla T34:an var bäst. Typ 120K XP för att få en kanon som kunde utmana tanks på din tier, innan dess var den ett skämt.

Allt WoT handlar om är tid och tur. Ena dagen förlorar man varenda jävla runda och skrapar knappt ihop 200XP på en tier 9 tank, andra dagen vinner man varenda runda och skrapar ihop 1000+ XP på varje tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Visst skulle jag skaffa premium så skulle jag få mer exp per runda. Men det är ju larvigt vad som krävs vid teir 7 för att ens få en bössa man faktiskt kan göra någon slags skada med.

Ett tips (nu vet jag inte hur du gör iofs) är att spara all sin "Free EXP" och bara lägga den på absoluta måsten, typ som att få en kanon som kan skada folk.
När jag började spela låste jag upp saker så fort som möjligt och använde alltid min fria exp, sen hade jag inget av det när jag kom till en ny tank och det tog längre tid att skaffa de viktigaste modulerna. Det är rätt skönt att ha 25-30k fri exp i början på varje tank nu när man sparar. Och jag pratar inte om att konvertera exp med guld nu.

Permalänk
Medlem

Denna var skön! Dodgade två skott från två IS-4or för att sätta cappen

Victory!
Battle: Malinovka den 12 maj 2012 12:29:02
Vehicle: AMX 13 90
Experience received: 2 341
Credits received: 46 828
Battle Achievements: Boelter's Medal, Invader, Top Gun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Unicum med >1800 poäng enligt efficiency rating systemet. Hur gör du när du gör det du gör?

Jag försöker spela smart samt spela för att vinna. Av min winratio framgår det att jag inte spelar kompanier särdeles ofta. Däremot kan ni titta på vissa spelare i PTS som har ratios uppemot 80% i win totalt sett och ofta inte alltför höga efficiencies. Det beror enligt min uppfattning på att man i kompanier visserligen vinner (PTS och MUMMY iaf ). Men, du gör sällan speciellt mycket skada etc. Därmed är kompanier sällan speciellt väl lämpade för att få hög efficiency.

Annars har jag väl lärt mig att överlevnad är A och O för ett framgångsrikt spel i WoT. Finns alldeles för många relativt bra spelare som helt enkelt går och dör alldeles för tidigt. Längre överlevnad leder oftast till mer utdelad skada, vilket i sin tur ofta leder till en vinst!

Försöker för övrigt grinda om emu87 i efficiency, har väl bara sisådär 800 poäng kvar. hahaha.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Is-8 skin

Nån med en länk till bra is-8 skins?

Skickades från m.sweclockers.com