Desire eller sommarens nya iPhone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Inget fel på processorn. Hårdvarustödet hos mobilen är något helt annat. Det är inte det bästa just idag. Men än en gång, engadget, seriöst? Deras recension av Nexusen vs Iphone var så sjukt vinklad när det kom till surfing att man blir lite rädd. Tydligen var det inte första gången de gjort så för att visa Iphonen vassare i surftest...

kvittar nog vilka tester du läser. om iphone slår en annan mobil är det ett stort skämt och den som skriver gör det bara för att sälja och vara populistisk. eller är han köpt eller en fanboy.........

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

båda mobilerna är ledande på marknaden. dvs iphone och bra android mobiler. du kommer inte ångra dig om du köper den ena eller den andra.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
kvittar nog vilka tester du läser. om iphone slår en annan mobil är det ett stort skämt och den som skriver gör det bara för att sälja och vara populistisk. eller är han köpt eller en fanboy.........

Nej, fast ifall du hade lagt ner dig lite och kollat engadgets test av Nexus vs Iphone och sedan kollat samtliga andra tester så ser du att engadgets test skiljer sig på vissa punkter, vilket beror på fördelaktiga tester för Iphonen, vilket de också vetat om. Jag har läst en rad med tester, har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Inget fel på processorn. Hårdvarustödet hos mobilen är något helt annat. Det är inte det bästa just idag. Men än en gång, engadget, seriöst? Deras recension av Nexusen vs Iphone var så sjukt vinklad när det kom till surfing att man blir lite rädd. Tydligen var det inte första gången de gjort så för att visa Iphonen vassare i surftest...

Det är inte engadget som gjort testet utan Distinctive Developments: http://distinctivegame.wordpress.com/2010/02/09/dd-tech-talk-...

Man kan förövrigt göra egna ringsignaler till iphonen utan problem, allafall om du är mac-användare (inte försökt i windows).

Vilken telefon som är bäst är ju helt tycke och smak. Har själv en iPhone (3gs) som jag är otroligt nöjd med, speciellt för att den har ett sånt stort utbud av bra spel så jag kan sysselsätta mig på pendeln Har dock lekt en hel del med Nexus One då flera av mina kollegor var på Google seminarium i Stockholm här för någon månad sen då de gav bort en Nexus till alla besökare. Skärmen är riktigt vass måste jag säga men det känns känns dock inte som den flyter på lika smidigt som iphonen när man navigerar runt. Att de som sen tidigare har en iphone fortfarande gillar den bättre gör ju inte att jag får mer lust att byta heller (och de har fått telefonen gratis så jag litar på deras omdömme).

Men som sagt det är båda väldigt bra telefoner. Det enda jag verkligen saknar med iPhone är multitasking, att kunna lyssna på spotify och surfa samtidigt är något jag verkligen skulle vilja kunna göra (utan att behöva jailbreaka den). Jag hoppas Apple tar sig i kragen och fixar något slags multitask stöd för andra än deras egna applikationer i iPhone OS 4.0.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det är inte engadget som gjort testet utan Distinctive Developments: http://distinctivegame.wordpress.com/2010/02/09/dd-tech-talk-...

Man kan förövrigt göra egna ringsignaler till iphonen utan problem, allafall om du är mac-användare (inte försökt i windows).

Vilken telefon som är bäst är ju helt tycke och smak. Har själv en iPhone (3gs) som jag är otroligt nöjd med, speciellt för att den har ett sånt stort utbud av bra spel så jag kan sysselsätta mig på pendeln Har dock lekt en hel del med Nexus One då flera av mina kollegor var på Google seminarium i Stockholm här för någon månad sen då de gav bort en Nexus till alla besökare. Skärmen är riktigt vass måste jag säga men det känns känns dock inte som den flyter på lika smidigt som iphonen när man navigerar runt. Att de som sen tidigare har en iphone fortfarande gillar den bättre gör ju inte att jag får mer lust att byta heller (och de har fått telefonen gratis så jag litar på deras omdömme).

Men som sagt det är båda väldigt bra telefoner. Det enda jag verkligen saknar med iPhone är multitasking, att kunna lyssna på spotify och surfa samtidigt är något jag verkligen skulle vilja kunna göra (utan att behöva jailbreaka den). Jag hoppas Apple tar sig i kragen och fixar något slags multitask stöd för andra än deras egna applikationer i iPhone OS 4.0.

Var inte det testet jag pratade om heller. Det testet beror på dåligt mjukvarustöd som sagt. Fast förstår att det var Iphoneälskarna engadget som valde att ta upp det också

Nexusen är inte lika snabb, tydligen jobbar de på en ny kernel som ska ha gått förbi sista godkänandefasen. Var dock över en månad sen och inget har hänt. De som rootat och använder den nya kerneln säger att det flyter på märkbart bättre.

Permalänk
Medlem

Tydligen kommer Android öka grymt mycket i Amerika enligt en marknadsundersökning.

http://www.gsmarena.com/us_smartphone_market_study_predicts_a...

Med tanke att Android ökade +400%.
Appen hade även ökat 2x senaste tre månaderna.

JIT compiler kommer maj. Sägs öka prestanda med 3-4x.
Verkar vara ett bra år för Android

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
6. Och det är ruskigt skrämmande. Google pushar verkligen för att man ska använda deras saker (vilket är logiskt med tanke på att det enda alla stora bolag tänker på är marknadsandelar och pengar). Android må vara fritt men funktionerna gör att integrationen fungerar bäst om man samtidigt länkas till Googles webbtjänster.

Android fungerar bäst med Google's webtjänster.
iPhone OS fungerar bäst med iTunes och Mobile Me.
WP7S kommer att fungera bäst med Microsoft's webtjänster.

Är detta verkligen "ruskigt skrämmande"?

Permalänk
Medlem

Kan inte något OS fungera bäst med användaren? Hade vart nice tycker jag iaf!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Anledningen varför iPhone säljs är 1. Marknadsföring 2.Marknadsföring 3. Dyrare än alla andra mobiler (status) 4. Trendigt (status). 5. Lätt att använda/begränsad. Kräver inte mycket av personen. (På gott och ont)

Anledningen att du gillar andriod är att

1. Det är inte Apple

Eftersom du är en fanboy så behöver du ju inte fler argument än så egentligen.
Apple säljer bra eftersom dom gör bra produkter, vet hur man marknadsför dom och skapar ett ha-begär som ingen annan riktigt lyckats med.

Sen kan du försöka få det till att Apple hjärntvättar sina konsumenter, kommer med vilseledande reklam och att deras konsumenter helt enkelt inte vet om sina alternativ. Men Ockhams rakblad säger att du är trångsynt och att Apple säljer många iPhones för att folk gillar den bättre än din luffiga android-telefon.

Jag kan ge dig att Android på vissa sätt, till och med många sätt, är bättre än iPhones OS. Men det spelar ingen roll när dom ändå inte kan skapa samma helheltsprodukt.

flamebait;
Dessutom verkar det ju som om Apple släpper en ny uppdatering till mjukvaran i sommar, och jag är rätt övertygad om att det kommer placera dom högst uppe på tronen igen.

Bara den grejen att Apple är dryga och skapar en handikappad produkt för att bättra på den stegvis medan Google desperat försöker hamna före och bara lyckas att hamna nånstans "i närheten" bakom dom säger ju en hel del. Apple tänker ut en produkt som motsvarar 300% av en iPhone, och släpper en tredjedel av den först för att kunna motivera folk till att köpa den successivt uppgraderade modellen. Google lackar fan och kämpar med näbbar och klor att försöka bräcka dom och sliter som fan med att få ut sin telefon som motsvarar 70% av en iPhone. Segt? Ja. Men kul att se er bli så jävla arga.

"Vad FAAAAAN, nu säljer Apple en massa produkter igen, jävla as är vad dom är, deras saker är dåliga och tekniskt undermåliga! Det är därför dom säljer mycket bättre än min telefon, för att ingen förstår att min är mycket bättre. Det beror på att jag är mycket mer upplyst än fåren som köper iPhone, och jag är MYCKET MER nöjd med min telefon än vad dom är med sin iPhone!"

Alltså lyssnar ni på er själva? Och sen har "ni" mage att komma dragandes med termer som "fanboy" för att liksom skydda er mot argument? För om någon annan är en fanboy (konstigt nog ALLTID något som bestäms av motståndaren) betyder det att argumenten är ogiltiga och man per default vinner diskussionen utan att behöva svara? Som nån jävla i-win button? Skulle inte tro det alltså.
</flamebait>

Liksom.. Ni kan komma dragandes med att ni kan SSHa in på er server och starta om den på tuben, eller lägga till en fet widget på skrivbordet, eller en genväg till ett alternativ i ett program. Schysst, visst, men för dom som faktiskt bara använder sin telefon till att lyssna på musik med, smsa, prata och typ surfa lite på bussen så är ju faktiskt iPhone mycket skönare att använda. Att spotify inte kan köras i bakgrunden är olyckligt, men även solen har sina fläckar och jag kan nästan garantera att det är fixat snart.
Jag vet hur ilskna ni blir när man använder "känslan" som ett argument, för det är inget man kan ställa upp i excel, men så är det fan.

EDIT: Dessutom är det ju lite pinsamt att ni, som uttalade nördar, ska falla för the megahertz myth. Det låter ju nästan som om androidtelefoner är för tekniskt okunniga personer som bara kan jämföra specs när man lyssnar på er?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Anledningen att du gillar andriod är att

1. Det är inte Apple

Eftersom du är en fanboy så behöver du ju inte fler argument än så egentligen.
Apple säljer bra eftersom dom gör bra produkter, vet hur man marknadsför dom och skapar ett ha-begär som ingen annan riktigt lyckats med.

Sen kan du försöka få det till att Apple hjärntvättar sina konsumenter, kommer med vilseledande reklam och att deras konsumenter helt enkelt inte vet om sina alternativ. Men Ockhams rakblad säger att du är trångsynt och att Apple säljer många iPhones för att folk gillar den bättre än din luffiga android-telefon.

Jag kan ge dig att Android på vissa sätt, till och med många sätt, är bättre än iPhones OS. Men det spelar ingen roll när dom ändå inte kan skapa samma helheltsprodukt.

flamebait;
Dessutom verkar det ju som om Apple släpper en ny uppdatering till mjukvaran i sommar, och jag är rätt övertygad om att det kommer placera dom högst uppe på tronen igen.

Bara den grejen att Apple är dryga och skapar en handikappad produkt för att bättra på den stegvis medan Google desperat försöker hamna före och bara lyckas att hamna nånstans "i närheten" bakom dom säger ju en hel del. Apple tänker ut en produkt som motsvarar 300% av en iPhone, och släpper en tredjedel av den först för att kunna motivera folk till att köpa den successivt uppgraderade modellen. Google lackar fan och kämpar med näbbar och klor att försöka bräcka dom och sliter som fan med att få ut sin telefon som motsvarar 70% av en iPhone. Segt? Ja. Men kul att se er bli så jävla arga.

"Vad FAAAAAN, nu säljer Apple en massa produkter igen, jävla as är vad dom är, deras saker är dåliga och tekniskt undermåliga! Det är därför dom säljer mycket bättre än min telefon, för att ingen förstår att min är mycket bättre. Det beror på att jag är mycket mer upplyst än fåren som köper iPhone, och jag är MYCKET MER nöjd med min telefon än vad dom är med sin iPhone!"

Alltså lyssnar ni på er själva? Och sen har "ni" mage att komma dragandes med termer som "fanboy" för att liksom skydda er mot argument? För om någon annan är en fanboy (konstigt nog ALLTID något som bestäms av motståndaren) betyder det att argumenten är ogiltiga och man per default vinner diskussionen utan att behöva svara? Som nån jävla i-win button? Skulle inte tro det alltså.
</flamebait>

Liksom.. Ni kan komma dragandes med att ni kan SSHa in på er server och starta om den på tuben, eller lägga till en fet widget på skrivbordet, eller en genväg till ett alternativ i ett program. Schysst, visst, men för dom som faktiskt bara använder sin telefon till att lyssna på musik med, smsa, prata och typ surfa lite på bussen så är ju faktiskt iPhone mycket skönare att använda. Att spotify inte kan köras i bakgrunden är olyckligt, men även solen har sina fläckar och jag kan nästan garantera att det är fixat snart.
Jag vet hur ilskna ni blir när man använder "känslan" som ett argument, för det är inget man kan ställa upp i excel, men så är det fan.

EDIT: Dessutom är det ju lite pinsamt att ni, som uttalade nördar, ska falla för the megahertz myth. Det låter ju nästan som om androidtelefoner är för tekniskt okunniga personer som bara kan jämföra specs när man lyssnar på er?

Fast för allt du nämner så är det jävligt ointelligent att köpa en Iphone för runt 7-8k, för lite surf och sms. Och för surf är Nexusen bättre, även för musik. SMS är det den vinner på just idag.

Du tycker att Nexusen är sämre och ligger efter. Finns en rad Iphoneanvändare som bytt till Nexus och är nöjdare. Jag ser varken att Nexusen är sämre än Iphonen eller att Google med näbbar och klor försöker göra en bättre mobil.

Motsvarar 70% av en Iphone, vart får du den siffran ifrån? Skulle säga att det är en smaksak, endel gillar Iphone mer, endel gillar Nexus mer. Den ökade friheten är en sak som uppskattas av många.

Och som sagt, att jämföra Nexus försäljningssiffror med Iphones är som att jämföra äpplen och päron. Båda är frukter men allt annat skiljer sig, typ marknadsföring, försäljningssätt och framförallt MÅLET MED MOBILEN!

Prata i telefonen gör tex Nexusen bättre tack vare dubbla mikrofoner, multitasking så du kan lyssna på spotify och skriva sms. Swype är en smsfunktion som även Iphoneägare gillar och inte finns till Iphone. Surfa är Nexusen vassare på. Så du skulle köpa en Iphone för att surfa, skriva sms och lyssna på musik när tex Nexus är bättre på garanterat två av tre, och den tredje beror på ifall man kan använda swype bra eller ej. Nexusen kostar också nära hälften. Tror du får tänka om.

Fan, hela ditt inlägg sa ju ingenting av värde, suck.

edit: Så du tror inte när mjukvaran anpassas bättre till snapdragon-processorn att den kommer springa cirklar runt Iphone gällande prestanda? Kanske inte grafikprestanda pga den högre upplösningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Theli
Android fungerar bäst med Google's webtjänster.
iPhone OS fungerar bäst med iTunes och Mobile Me.
WP7S kommer att fungera bäst med Microsoft's webtjänster.

Är detta verkligen "ruskigt skrämmande"?

Vad är mest skrämmande, att bli bunden till (ytterliggare) en webbtjänst från ett företag som säljer hårdvara, ett företag som säljer mjukvara eller ett företag som lever på att insamla så mycket information som de kan om dig och dina dagliga webbvanor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
...

Argumentationen "iPhone vs Android" känns väldigt lik den mellan Windows och Linux för desktop.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Tydligen kommer Android öka grymt mycket i Amerika enligt en marknadsundersökning.

http://www.gsmarena.com/us_smartphone_market_study_predicts_a...

Med tanke att Android ökade +400%.
Appen hade även ökat 2x senaste tre månaderna.

JIT compiler kommer maj. Sägs öka prestanda med 3-4x.
Verkar vara ett bra år för Android

från 1 såld till 4 = 400 % ökning siffror kan ljuga mer än du tror.

sen ja nexus one kanske är lite bättre men absolut inte enklare. appel vinner mycket på sin enkelhet.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Anledningen att du gillar andriod är att

1. Det är inte Apple

Eftersom du är en fanboy så behöver du ju inte fler argument än så egentligen.
Apple säljer bra eftersom dom gör bra produkter, vet hur man marknadsför dom och skapar ett ha-begär som ingen annan riktigt lyckats med.

Sen kan du försöka få det till att Apple hjärntvättar sina konsumenter, kommer med vilseledande reklam och att deras konsumenter helt enkelt inte vet om sina alternativ. Men Ockhams rakblad säger att du är trångsynt och att Apple säljer många iPhones för att folk gillar den bättre än din luffiga android-telefon.

Jag kan ge dig att Android på vissa sätt, till och med många sätt, är bättre än iPhones OS. Men det spelar ingen roll när dom ändå inte kan skapa samma helheltsprodukt.

flamebait;
Dessutom verkar det ju som om Apple släpper en ny uppdatering till mjukvaran i sommar, och jag är rätt övertygad om att det kommer placera dom högst uppe på tronen igen.

Bara den grejen att Apple är dryga och skapar en handikappad produkt för att bättra på den stegvis medan Google desperat försöker hamna före och bara lyckas att hamna nånstans "i närheten" bakom dom säger ju en hel del. Apple tänker ut en produkt som motsvarar 300% av en iPhone, och släpper en tredjedel av den först för att kunna motivera folk till att köpa den successivt uppgraderade modellen. Google lackar fan och kämpar med näbbar och klor att försöka bräcka dom och sliter som fan med att få ut sin telefon som motsvarar 70% av en iPhone. Segt? Ja. Men kul att se er bli så jävla arga.

"Vad FAAAAAN, nu säljer Apple en massa produkter igen, jävla as är vad dom är, deras saker är dåliga och tekniskt undermåliga! Det är därför dom säljer mycket bättre än min telefon, för att ingen förstår att min är mycket bättre. Det beror på att jag är mycket mer upplyst än fåren som köper iPhone, och jag är MYCKET MER nöjd med min telefon än vad dom är med sin iPhone!"

Alltså lyssnar ni på er själva? Och sen har "ni" mage att komma dragandes med termer som "fanboy" för att liksom skydda er mot argument? För om någon annan är en fanboy (konstigt nog ALLTID något som bestäms av motståndaren) betyder det att argumenten är ogiltiga och man per default vinner diskussionen utan att behöva svara? Som nån jävla i-win button? Skulle inte tro det alltså.
</flamebait>

Liksom.. Ni kan komma dragandes med att ni kan SSHa in på er server och starta om den på tuben, eller lägga till en fet widget på skrivbordet, eller en genväg till ett alternativ i ett program. Schysst, visst, men för dom som faktiskt bara använder sin telefon till att lyssna på musik med, smsa, prata och typ surfa lite på bussen så är ju faktiskt iPhone mycket skönare att använda. Att spotify inte kan köras i bakgrunden är olyckligt, men även solen har sina fläckar och jag kan nästan garantera att det är fixat snart.
Jag vet hur ilskna ni blir när man använder "känslan" som ett argument, för det är inget man kan ställa upp i excel, men så är det fan.

EDIT: Dessutom är det ju lite pinsamt att ni, som uttalade nördar, ska falla för the megahertz myth. Det låter ju nästan som om androidtelefoner är för tekniskt okunniga personer som bara kan jämföra specs när man lyssnar på er?

Haha så skön du är. Du kanske är för mycket Fanboy för att inse att det är Apple som skriker och är arga på google. De säger själva att Android försöker "döda" dom men att de inte ska lyckas. Sen stämmer dom HTC (aka Android, för att de inte vågar stämma google direkt). Ja mhz e inte allt men snapdragon har en adreno(amd gpu, obs kan ha stavat fel) 600 22milj trianglar vs iPhone 7milj. Sen så är Android snabbare i att utföra saker som surf och dylikt. (Det är ju de alla vill göra iPhone enligt dig). Struntar verkligen i att man använder iphone eller Android. Men sjukt hur mycket ni prisar iPhone.

För övrigt så har snapdragon liknade arkitektur som cortex a8, då det är en moddad cortex a8. Så ja man kan jämföra mhz. Visst cortexen har egen dsp för musik....

För övrigt: Har cortex klockats till 1300mhz(Motorola Droid) och ändå verkar snapdragon vara snabbare. (om jag inte minns fel)

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Jag kommer själv skaffa Nexus One framför iPhone och här är mina anledningar:

1. iPhone måste man jailbreaka för att få det man vill, hälften av de jag känner får problem med luren när de gjort det. Tycker inte man ska behöva jailbreaka sin flera tusenkronors mobil för att kunna multitaska osv.

2. iTunes, fy helvete..

3. Prestandan på Nexusen är en aning bättre.

4. Använder mig av många googles tjänster, bland annat gmail och maps.

Jag har inget emot apple men iPhone passar inte mig, då jag tycker att det är appsen som gjort så att iPhone har blivit så stort. Om jag vill ha de där appsen går jag och skaffar mig en iPod Touch, fast nu var det ju det här med iTunes..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Prata i telefonen gör tex Nexusen bättre tack vare dubbla mikrofoner, multitasking så du kan lyssna på spotify och skriva sms. Swype är en smsfunktion som även Iphoneägare gillar och inte finns till Iphone. Surfa är Nexusen vassare på. Så du skulle köpa en Iphone för att surfa, skriva sms och lyssna på musik när tex Nexus är bättre på garanterat två av tre, och den tredje beror på ifall man kan använda swype bra eller ej. Nexusen kostar också nära hälften. Tror du får tänka om.

Prata i telefonen gör Nexus bättre? Okej, har du någonsin hört någon klaga på iPhonen i det avseendet att det inte går att föra ett samtal? Multitasking i avseendet spotify kan jag ge dig, men det är EN sak. Surfa är nexusen vassare? Det går något, något snabbare menar du? Tror ingen "mainstream" bryr sig. Dessutom verkar det ju som om iPhonen gör allting mycket mer flytande när sidan väl är laddad = bättre enligt mig och många andra.

Dessutom verkar ju inte priset vara ett problem. Jag betalar 500:- i månaden för min och får ringa för mer eller mindre allt till 9 öre i minuten och använda hur mycket data jag vill. Och jag är student. Har jag råd, har fan alla råd. Men visst, om man är snål och kan nöja sig med en Nexus är den säkert också ett bra val.

Men det ni, som sagt, aldrig kommer ifrån med ert sifferrunk är att Apple gjort en helhetsprodukt som Nexus inte kommer i närheten av. Och det är det som folk i regel bryr sig om och det är därför iPhone springer cirklar runt Nexus försäljningsmässigt.

För att inte nämna det enorma utveckarstöd som finns till iPhone, något som jag personligen inte tror att Android kommer komma i närheten av, någonsin. Det här påminner som sagt om debatten om Linux vs. Riktiga OS (Windows, Mac OS). Ni kan säga att det är fritt, att man VISST kan spela på det, "snart", och att många funktioner är likvärdiga. Det kommer dock ALDRIG bli lika populärt och använt som sina konkurrenter.

Sen var det ju nån som drog upp skärmen som argument också, skärmen som på Nexus One knappt kan visa en bild korrekt och definitivt inte går att läsa i solljus. Asbra, va?
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/02/screenc...
Ser ju knappast kul ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
[B]Haha så skön du är. Du kanske är för mycket Fanboy för att inse att det är Apple som skriker och är arga på google. De säger själva att Android försöker "döda" dom men att de inte ska lyckas. Sen stämmer dom HTC (aka Android, för att de inte vågar stämma google direkt).

Lilla gubben, nu pratade jag om er som fans och inte google som företag. NI är ju arga på att Apple säljer, för att ni hatar dom. Och det är ganska roligt. Det finns ju inga större fanboys än dom som kallar folk för apple-fanboys.

Dessutom stämmer Apple HTC för att inkräkta på deras patent, något dom också hade gjort i samma sits. Att Apple är sura på google är väl inte heller så konstigt, nån nisse från Google har suttit i deras styrelse medan dom utvecklade iPhone och sen helt plötsligt dyker en massa skit från den upp på Googles egna telefon. Google spelar ju riktigt fult dom med, så det känns meningslöst att dra upp vilken typ av företag Apple är i debatten. Båda är riktigt stora och Google gör ju en ganska stor satsning på att kontrollera hela världen och alla människor i den.

Permalänk
Medlem

NatoGandalf

kunde inte skriva det bättre själv !

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Massa text.

Man är alltså snål om man köper en Nexus framför Iphone. Trodde man var smart för att man köpte något som är likvärdigt eller bättre...fast billigare.

Du vet att bilden är fejk va? Är ju som att jag skulle visa den här filmen för dig. http://www.youtube.com/watch?v=wE7HKFcQxoI&feature=related

Jag tror inte Iphone är så hackig bara för att jag kollar på den filmen. Litar du på hela internet eller?

Alla företag vill väl tjäna pengar, varför försvarar vi några företag egentligen? Nexus är också för dyr, man får en laptop för dom pengarna.

Nej, jag är inte bättre själv, älskar nya prylar och köper dom även fast det inte är värt det. Till TS, köp det du själv är mest sugen på, är omöjligt att få vettiga svar här inne när det blir krig...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Inget fel på processorn. Hårdvarustödet hos mobilen är något helt annat. Det är inte det bästa just idag. Men än en gång, engadget, seriöst? Deras recension av Nexusen vs Iphone var så sjukt vinklad när det kom till surfing att man blir lite rädd. Tydligen var det inte första gången de gjort så för att visa Iphonen vassare i surftest...

När du ändå drar upp surfande på telefonen, har du en nexus one så gå gärna in i den här tråden och prova peacekeeper (har ingen aning om vad andra telefoner får så skulle vara roligt att veta, självklart är inte testet gjort för telefoner men det är inte de flesta internet sidor häller)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Prata i telefonen gör Nexus bättre? Okej, har du någonsin hört någon klaga på iPhonen i det avseendet att det inte går att föra ett samtal? Multitasking i avseendet spotify kan jag ge dig, men det är EN sak. Surfa är nexusen vassare? Det går något, något snabbare menar du? Tror ingen "mainstream" bryr sig. Dessutom verkar det ju som om iPhonen gör allting mycket mer flytande när sidan väl är laddad = bättre enligt mig och många andra.

Dessutom verkar ju inte priset vara ett problem. Jag betalar 500:- i månaden för min och får ringa för mer eller mindre allt till 9 öre i minuten och använda hur mycket data jag vill. Och jag är student. Har jag råd, har fan alla råd. Men visst, om man är snål och kan nöja sig med en Nexus är den säkert också ett bra val.

Men det ni, som sagt, aldrig kommer ifrån med ert sifferrunk är att Apple gjort en helhetsprodukt som Nexus inte kommer i närheten av. Och det är det som folk i regel bryr sig om och det är därför iPhone springer cirklar runt Nexus försäljningsmässigt.

För att inte nämna det enorma utveckarstöd som finns till iPhone, något som jag personligen inte tror att Android kommer komma i närheten av, någonsin. Det här påminner som sagt om debatten om Linux vs. Riktiga OS (Windows, Mac OS). Ni kan säga att det är fritt, att man VISST kan spela på det, "snart", och att många funktioner är likvärdiga. Det kommer dock ALDRIG bli lika populärt och använt som sina konkurrenter.

Sen var det ju nån som drog upp skärmen som argument också, skärmen som på Nexus One knappt kan visa en bild korrekt och definitivt inte går att läsa i solljus. Asbra, va?
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/02/screenc...
Ser ju knappast kul ut

Lilla gubben, nu pratade jag om er som fans och inte google som företag. NI är ju arga på att Apple säljer, för att ni hatar dom. Och det är ganska roligt. Det finns ju inga större fanboys än dom som kallar folk för apple-fanboys.

Dessutom stämmer Apple HTC för att inkräkta på deras patent, något dom också hade gjort i samma sits. Att Apple är sura på google är väl inte heller så konstigt, nån nisse från Google har suttit i deras styrelse medan dom utvecklade iPhone och sen helt plötsligt dyker en massa skit från den upp på Googles egna telefon. Google spelar ju riktigt fult dom med, så det känns meningslöst att dra upp vilken typ av företag Apple är i debatten. Båda är riktigt stora och Google gör ju en ganska stor satsning på att kontrollera hela världen och alla människor i den.

Intressant att du länkar den bilden då den är erkänt fejk/ vinklad. Har redan läst om det där och andra Nexusanvändare drog ner bilden och den såg absolut inte ut så.

Nej, Iphone springer inte cirklar runt Nexus försäljningsmässigt pga att det är en helhetslösning. För fan, har ingen här inne läst marknadsföring? Eller kanske har ett logiskt tänkande som motsvarar en normalintelligent person?

Du betalar 500 i månaden, jag betalar 98 spänn och ringer då gratis till 90% av mina polare och surfar "hur mycket" jag vill. Skulle kalla det bra mycket billigare än 500. Sedan tillkommer 100 - 150kr i samtalskostnader utöver det.

Nexus har dubbla mikrofoner, och ja, jag har hört folk som klagat på att ljudet i Iphone ibland kan vara lågt vid samtal. Ja, det flyter just nu, idag bättre på en Iphone, men som sagt, en ny kernel är påväg.

Du vet inte hur patentsystemet ser ut i USA alltså, grattis. Det är först när en domstol säger att Apple var först som de får rätt till sina patent på riktigt. Första touchmobilen från HTC kom 98, eller 99. Så det finns en stor risk att Iphone faktiskt får fel och "deras" patent inte alls kommer anses som deras.

Haha, google försöker kontrollera alla människor i världen, sätt på dig foliehatten direkt.... Apple stämmer företag högt och lågt, även om de själva också snott "patent" i den grad de idag stämmer för.

Jag har inget emot Apple, har inget emot Iphone, jag funderade ffs på en 4g själv. Okej, jag har emot Apple på den fronten att de stämmer folk högt och lågt och utnyttjar kryphål i amerikansk lag. För stämningarna gäller bara där, i Europa kan man som tur är inte patentsätta att man t.ex kan låsa upp mobilen med en fingerrörelse. Vilket också HTC var först med!

Iphone är bra, smidig och användarvänlig. Nexusen är också bra, smidig och användarvänlig. De är bra på olika saker. Jag personligen tror mycket på Android detta år då det faktiskt kommer stooora nyheter till Android i betydligt större grad än Apple OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Ja mhz e inte allt men snapdragon har en adreno(amd gpu, obs kan ha stavat fel) 600 22milj trianglar vs iPhone 7milj.

Är detta faktiskt bekräftat?

Senaste gången jag kollade så spekulerades det att 3GS had PowerVR SGX535 (pga av drivrutiner), som teoretiskt kan trycka ut runt 28 miljoner trianglar...

Toshiba TG01 kör en Snapdragon med Z430 (aka Adreno) chip, eller hur? HD2 också om jag minns rätt?

Enligt GL Benchmark så spöar iPhone 3GS fullständigt skiten ur både TG01 och HD2 på 3D (medans dom har mer än dubbla CPU prestandan). Är deras GPU rejält strypta? Det är egentligen enda möjligheten om 3GS också är strypt. Jag kan hålla med om att när man tittar på siffrorna så undrar man vart tusan dom kommer ifrån.

Alla blir väl iallafall glada över att det inte är en Engadget länk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Är detta faktiskt bekräftat?

Senaste gången jag kollade så spekulerades det att 3GS had PowerVR SGX535 (pga av drivrutiner), som teoretiskt kan trycka ut runt 28 miljoner trianglar...

Toshiba TG01 kör en Snapdragon med Z430 (aka Adreno) chip, eller hur? HD2 också om jag minns rätt?

Enligt GL Benchmark så spöar iPhone 3GS fullständigt skiten ur både TG01 och HD2 på 3D (medans dom har mer än dubbla CPU prestandan). Är deras GPU rejält strypta? Det är egentligen enda möjligen om 3GS också är strypt. Jag kan hålla med om att när man tittar på siffrorna så undrar man vart tusan dom kommer ifrån.

Alla blir väl iallafall glada över att det inte är en Engadget länk!

Har nog att göra med att Android är inte fullt anpassat ännu. Fast HD2 kör ju Win mobile vet jag. TG01 är väl säkerligen ingen Android det heller, orkar inte googla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Intressant att du länkar den bilden då den är erkänt fejk/ vinklad. Har redan läst om det där och andra Nexusanvändare drog ner bilden och den såg absolut inte ut så.

Nej, Iphone springer inte cirklar runt Nexus försäljningsmässigt pga att det är en helhetslösning. För fan, har ingen här inne läst marknadsföring? Eller kanske har ett logiskt tänkande som motsvarar en normalintelligent person?

Du betalar 500 i månaden, jag betalar 98 spänn och ringer då gratis till 90% av mina polare och surfar "hur mycket" jag vill. Skulle kalla det bra mycket billigare än 500. Sedan tillkommer 100 - 150kr i samtalskostnader utöver det.

Nexus har dubbla mikrofoner, och ja, jag har hört folk som klagat på att ljudet i Iphone ibland kan vara lågt vid samtal. Ja, det flyter just nu, idag bättre på en Iphone, men som sagt, en ny kernel är påväg.

Du vet inte hur patentsystemet ser ut i USA alltså, grattis. Det är först när en domstol säger att Apple var först som de får rätt till sina patent på riktigt. Första touchmobilen från HTC kom 98, eller 99. Så det finns en stor risk att Iphone faktiskt får fel och "deras" patent inte alls kommer anses som deras.

Haha, google försöker kontrollera alla människor i världen, sätt på dig foliehatten direkt.... Apple stämmer företag högt och lågt, även om de själva också snott "patent" i den grad de idag stämmer för.

Jag har inget emot Apple, har inget emot Iphone, jag funderade ffs på en 4g själv. Okej, jag har emot Apple på den fronten att de stämmer folk högt och lågt och utnyttjar kryphål i amerikansk lag. För stämningarna gäller bara där, i Europa kan man som tur är inte patentsätta att man t.ex kan låsa upp mobilen med en fingerrörelse. Vilket också HTC var först med!

Iphone är bra, smidig och användarvänlig. Nexusen är också bra, smidig och användarvänlig. De är bra på olika saker. Jag personligen tror mycket på Android detta år då det faktiskt kommer stooora nyheter till Android i betydligt större grad än Apple OS.

Visa gärna där någon säger att bilden är fejk och vinklad.

Varför springer iPhone cirklar runt Nexus försäljningsmässigt då? Du kommer med många stora ord och hänvisar till din djupgående kunskap i marknadsföring, men mer än så får man inte? Det är alltså 100% reklam som gör att folk vill ha iPhone? Ge dig alltså.

Sen vad den kostar eller inte kostar är väl upp till hur mycket man använder den. Jag använder lätt upp dom pengarna på att ringa oavsett så hur mycket jag "måste" betala varje månad är rätt irrelevant för mig när jag aldrig kommer under den gränsen ändå.

Och ja, google försöker fan få in foten i precis allt. Har du inte märkt det borde du titta runt lite. Jag tycker dom är klar mycket mer obehagliga än Apple. Sen kan jag hålla med om att vissa av patenten är rätt larviga att ta upp, men det är ju knappast konstigt att det händer i situationen mellan google och apple just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Visa gärna där någon säger att bilden är fejk och vinklad.

Varför springer iPhone cirklar runt Nexus försäljningsmässigt då? Du kommer med många stora ord och hänvisar till din djupgående kunskap i marknadsföring, men mer än så får man inte? Det är alltså 100% reklam som gör att folk vill ha iPhone? Ge dig alltså.

Sen vad den kostar eller inte kostar är väl upp till hur mycket man använder den. Jag använder lätt upp dom pengarna på att ringa oavsett så hur mycket jag "måste" betala varje månad är rätt irrelevant för mig när jag aldrig kommer under den gränsen ändå.

Och ja, google försöker fan få in foten i precis allt. Har du inte märkt det borde du titta runt lite. Jag tycker dom är klar mycket mer obehagliga än Apple. Sen kan jag hålla med om att vissa av patenten är rätt larviga att ta upp, men det är ju knappast konstigt att det händer i situationen mellan google och apple just nu.

Orkar inte leta åt sidan, har sett diskussionerna kring bilden, tror det var på Swedroid jag hittade länken.

Varför Iphone säljer mer, ja, hm. Det fanns tidigare versioner av Iphone. Det är en anledning, mer välkänt på den fronten alltså. Det är en anledning.

Googles mål är inte att sälja maximalt antal mobiler, iaf inte att tävla med Iphone, isf hade deras marknadsföring sett annorlunda ut och de hade inte begränsat försäljningen såpass mycket som de gjort. Det är en annan anledning.

Google gjorde ingen reklam före telefonen släpptes utan höll den relativt hemlig. Hade de haft målet att sälja riktigt många och försöka tävla med Droid/Iphone så hade deras marknadsföring och försäljningssätt sett annorlunda ut. Motorola la ut en äcklig mäng miljoner på att sälja in Droid hos folket, av den anledningen sålde den också mer än Iphone. Inte för att den var bättre.

Det finns som du ser en rad olika aspekter i det hela. Reklam är en, försäljningssätt är en annan. Allt anpassas efter de mål man har. Google, ett av världens största företag går inte in med tanken att de ska sälja maximalt antal mobiler och slå Iphone, det tror jag samtliga ser.

En av anledningarna till att de valde att sälja den via internet var att Google tror att det är det nya sättet som man kommer handla mobiler på och ville ta ett steg i den riktning de ansåg vara den rätta.

Har inte direkt djupgående kunskaper i marknadsföring, men har läst ett antal poäng gällande just det.

Och jag har aldrig sagt att Iphone säljer bra endast pga reklam, det kommer jag aldrig säga då jag inte tror på det.

Permalänk

Jag ser faktiskt ingen anledning till att google släpper Nexus förutom att konkurrera med iPhone. Eller ta över världen då som sagt. Eh. Men jag har ingen ingående kunskap om det så jag ska inte uttala mig mer än mina lekmannaanalyser.

EDIT: Läste på Gizmodo precis att knaset med bilden kan vara mjukvarurelaterat så det behöver inte vara fel på displayen som sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
oj finns det någon mer komplett mobil än iphone ? alla säger att android är så bra, men ja... SE bygger tex sitt eget system ovanpå andriod. låter lite sådär i mina öron. alltid undrat vad ni ser hos andriod mobiler.

iPhone är bra, jag har själv en. Men hårvarumässigt är dom inte så bra som dom påstår. Dessutom är, som tidigare skrivet, Android Open-source, vilket iPhone inte är. Om du ska kunna ändra vad du vill i iPhone måste den Jailbreakas, och för att vi ska kunna göra det förlitar vi oss för mycket på s.k. Dev-team och GeoHot...

Att SE bygger sitt system ovanpå Android är intressant, och tror faktiskt att det kan bli riktigt grymt, med tanke på att dom jobbat med Linux ganska länge nu. (enligt en som jobbar för Ericsson i Lund iaf)
Deras största snedsteg va ju faktiskt Windows mobile, som redan fått mycket kritik, i stället för att börja med Linux eller åtminstone Symbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag ser faktiskt ingen anledning till att google släpper Nexus förutom att konkurrera med iPhone. Eller ta över världen då som sagt. Eh. Men jag har ingen ingående kunskap om det så jag ska inte uttala mig mer än mina lekmannaanalyser.

EDIT: Läste på Gizmodo precis att knaset med bilden kan vara mjukvarurelaterat så det behöver inte vara fel på displayen som sådan.

Jo, konkurrera med Apple kan vara en. Men isåfall ur ett långsiktigt perspektiv. Inte direkt så att man med sin andra mobil går in och börjar konkurrera med Iphone, dit har de låååångt att gå Menar såklart på en seriös nivå, dumt av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wernberg
iPhone är bra, jag har själv en. Men hårvarumässigt är dom inte så bra som dom påstår

Nu vet jag inte vilka du menar med "dom" men just det att den trots lite "äldre" hårdvara är så fantastiskt rapp (pratar 3GS) tycker jag är imponerande. Apple vet verkligen hur man optimerar för hårdvaran. Jag uppfattar den aldrig som seg och blir mer och mer imponerad vad den kan leverera i grafikväg (som GTA:Chinatown och Diabloklonen Dungeon Hunter t ex).

Har inget direkt med denna diskussion att göra egentligen men har själv tidigare kört Ericssonmobiler i högre prisklassen och fattar inte hur de ens kunde släppa vissa av dem. Om du hoppade ner några steg i din låtlista orkade inte telefonen hänga med och alla artistnamn/låttitlar försvann för att sen ploppa fram några sekunder senare, helt oacceptablet enligt mig. Så hårdvara är långtifrån allt om den inte utnyttjas på rätt sätt antar jag att det är vad försöka säga

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat och se vad apple har att komma med.. Helt enkelt för att de brukar kunna ta oss användare med storm.

Om så inte skulle vara fallet och det kommer en mindre uppdatering var det gäller hårdvara, jag tyckte inte att det var värt att uppdatera från 3G till 3Gs t ex så får vi se vad iPhone-os 4,0 erbjuder.

Kommer det inte något spännande från applehållet så kommer jag att skaffa mig en Desire eller det som nu står på tapeten just då. Det kommer nya grejer hela tiden ifrån de andra tillverkarna.

Dreas89 är för övrigt en spännande filur som med näbb och klor försvarar en plastlåda på ett alltför hårt sätt.

Permalänk
Medlem

Tänk att två olika märken kan ställa till med så mycket känslor. Vi har nog en helt ny typ av krig på väg mot oss där det inte handlar om nationer som krigar utan corporate A vs corporate B.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag
http://www.gsmarena.com/12_mp_symbian^3running_nokia_n800_caught_in_the_wild_-news-1536.php

Vet dock inte när den kommer ut på marknaden men jag ser verkligen i fram imot den.