Permalänk
Medlem

Problem att komma över 455 i FSB

Ja som rubriken lyder så har jag problem med att komma över 455 i FSB har testat allt möjligt, ändrat multipler från 6-8 utan några framsteg och ändrat volts hit och dit.

Över 455FSB så bootar inte datorn.

Jag har läst runt rätt mycket om mitt moderkort och har sett många som kommer över 500 i FSB med just detta moderkort.

Har förövrigt det nyaste bioset.

Någon som har erfarenhet utav detta moderkort som har kommit över 455 i FSB?

System ser ni i sign.

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem

MSI är totalt värdelösa vad det gäller att pressa dom...... Köp ett annat så slipper du deras ostabila kort. Min erfarenhet, och jag sitter på s775:s såkallade "värsting" som inte klarar mycket mer... Även om dom verkar bli bättre o bättre så vet jag inte om jag någonsin kommer köpa ett msi igen!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Var inte direkt det svaret jag hade tänkt mig, som sagt har ju sett att bra många har kommit över 455fsb någon annan som kanske har någon aning om vad felet kan va?

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem

Vad använder du för inställningar?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Testat köra minnena väldigt underklockade? Och testa om den vill starta med högre då

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Re: Problem att komma över 455 i FSB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slAzh
Ja som rubriken lyder så har jag problem med att komma över 455 i FSB har testat allt möjligt, ändrat multipler från 6-8 utan några framsteg och ändrat volts hit och dit.

Över 455FSB så bootar inte datorn.

Jag har läst runt rätt mycket om mitt moderkort och har sett många som kommer över 500 i FSB med just detta moderkort.

Har förövrigt det nyaste bioset.

Någon som har erfarenhet utav detta moderkort som har kommit över 455 i FSB?

System ser ni i sign.

Hmm..kanske höja V core hjälper