Fjärrskrivbord till flera datorer på samma nätverk

Permalänk
Medlem

Fjärrskrivbord till flera datorer på samma nätverk

Har problem med att ansluta via fjärrskrivbord till olika datorer på samma nätverk. Kommer bara åt den första som jag anslutit.

Jag har en ip, efter det en router (Dlink di-524) och därefter mina datorer. Jag kommer åt den ena när jag öppnat port 3389 i routern men inte den andra.

Jag kör dyndns.

Kan man inte komma åt 2 st datorer via fjärrskrivbord som jag vill eller vad missar jag?

Permalänk
Medlem

öppna en annan port till den andra datorn då? eller fjärrskrivborda från den ena till den andra.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial - NixOS

Permalänk
Medlem

du måste ha olika portar på alla datorerna föratt komma åt flera bakom en router. Så kör du vnc så är det bara och ställa in olika på varje dator och öppna rätt port till varje dator. Altinativt som någon redan föreslagit så ansluter du till den första och sen använder du den föratt ansluta till dom andra i nätverket drar lite mer bandbredd men det funkar

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du måste som sagt ha andra portar på de andra datorerna, det ändras i registret och sen i mstc så skriver du ipnummer:port så är det klart.

Permalänk
Medlem

Ändra portar i registret måste väll vara bökigare än att ändra portar i routern kan jag tänka mig, jag kör RDP till 3 burkar här hemma och internt har dom samma portar men utåt går dom på olika.
Fast det kanske inte går att ändra portnummer i Dlinkens interface?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]