Permalänk
Medlem

Ingen bild

Tjena!
Har problem med min dator (se sign).
Använde den senast igår och då funkade allting utmärkt men nu för ungefär 1h sedan när jag satte på den fick jag ingen bild på skärmen. Skärmen är helt svart.
Har kopplat ur skärmen från datorns dvi port och då står det no signal, har även testat med en annan skärm men den är kolsvart den också.
Har öppnat upp datorn och tittat så att allt ser ut som det ska inuti den och alla fläktar o allt snurrar som det ska.
Hade ett liknande problem på datorn för 1 år sen (under tiden man hade garanti) och då var det moderkortet det var fel på som dom bytte.
Men nu har jag ingen garanti kvar och om jag inte förstått det helt fel är det antingen moderkortet eller grafikkortet det är fel på när man inte får någon bild (rätta mig om jag har fel).
Men hur tar jag reda på om det är moderkortet eller grafikkortet det är fel på?
Har bara två uttag på datorn för skärmen och två dvi uttag som båda går till grafikkortet.

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

om du har ett annat grafikkort i närheten så testa med det

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
om du har ett annat grafikkort i närheten så testa med det

Det har jag ju inte tyvärr.
Aja, det är väl lika bra att införskaffa en ny. Det är väl ingen idé och lägga ut pengar på den där skithögen.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Du kan testa att trycka in grafikkortet i en annan plats om du har fler än en på mobot.
testa även med en annan dvisladd om du har en extra kan även testa den andra dviporten på grafikkortet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag lånar tråden, men har precis samma problem. Datorn (skrämen) fungerade precis som vanligt i förrgår kväll, men så när jag satte på datorn igår var skärmen helt svart.

Resultaten jag fått när jag försökt få igång skärmen:

#1 Blinkar mellan analog och digital, står sen please check.....
#2 Blinkar mellan analog och digital, sen svart

Detta har jag testa:

Testat DVI sladden på annan dator, funkade inte (trodde jag löst det) men den nya sladden funkade inte på min dator.
Testat skärmen på annan dator, funkar, både med DVI och VGA
Testat med nya sladden DVI på min dator, svart skärm.
Testat med VGA konverter på min dator, svart skärm.
Testat båda uttagen på mitt GPU (båda DVI)
Har tryck på "source" knappen, så den inte blivit fel inställd

Jag har ju förstått att det är ett hårdvaruproblem men hur kollar jag vad som gått sönder?

Och vad tror ni dem tar för fixa en sådan här grej i butik?

(Har ej någon GPU liggandes)

tack på förhand