Permalänk
Medlem

Bärbar till programmering

Är på jakt efter en bärbar som i stort sett uteslutande kommer användas till programmering (.net). Problemet är att ekonomin är riktigt kass för tillfället så jag tar gärna emot tips på bra och prisvärda bärbara datorer till det här ändamålet.
Och nej, en stationär är inte ett alternativ till det jag ska använda den till. Den måste gå att ta med sig eftersom jag ej kommer använda den hemifrån.

Tacksam för alla tips..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk

Vad behövs det för hårdvara för detta? Cpu intensivt? Eller funkar en vanlig billig laptop med dualcore och 4gb ram typ? Batteritid viktigt eller kommer du ha tillgång till el?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

De viktigaste punkter jag ser är:

Internminne, inte mindre än 4gb
Upplösning på skärmen, 1368x768 är minimum - högre att föredra
SSD disk ger stor skillnad

// Lazze

Permalänk

Det vore bra att veta vilken storlek du tänkt dig och hur mycket du är beredd att betala på ett ungefär.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar än så länge..

Jag kommer ha tillgång till el hela tiden, så batteritid är inte någon viktig fråga.

Tea42BBS's punkter på viktiga saker instämmer jag i. När det gäller SSD ligger det nog utanför min budget.

thereal_twisted, det ska ju minst va en 15"are.. större funkar bra (nästan bättre) också. Pris, svårt att säga. Så billig som möjlig men ändå ska den funka bra. Finns det nån för 5-6000 skulle det va bra..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Permalänk
Medlem