Sagernotebook.com - För bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem

Sagernotebook.com - För bra för att vara sant?

Tjenare

Har haft följande sida i mina bokmärken ett tag nu ---> http://www.sagernotebook.com

Det var någon som tipsade mig om den för ett tag sedan när jag letade efter en ny gaming laptop och dom verkar ju ha sjukt prisvärda laptops eller? Ta följande rigg som ett ex:

NP8760

17.3" Full HD LED Display with Super Glossy Surface (1920 x 1080)
Intel® Core™ i7-720QM Processor
ATI MOBILITY RADEON HD 5870 Graphics with 1GB GDDR5 Memory
Windows 7 Home Edition x64
80GB Intel SATA2 Solid State Disk Drive
500GB 7200rpm SATA 300 Secondary Hard Disk Drive
4X Blu-ray Reader/8X DVD±R/2.4X +DL Super-Multi Drive & Software

osv...

Allt detta för 2194 dollar = 15 717 SEK

Dock har jag alltid fått lära mig att om något ser ut att vara för bra för att vara sant så är det oftast det :S
Är det någon som handlat från denna sida?

Edit: För j*vla dyr frakt iaf, 277 dollar! Då slutar det på 17.700 SEK

Permalänk
Medlem

Tänk på att på detta tillkommer ofta en tullkostnad, brukar ligga på kring 25%, vet inte exakt vilken % det är på datorer.
Edit: Om du beställer utanför EU, vilket jag antog då priset var i $.

Permalänk
Inaktiv

eftersom jag har för mig att sager baseras på en clevo så tycker jag att du ska kolla in det svenska företaget www.GGSdata.se och kolla in deras clevos

Permalänk
Medlem

Beställs den från utanför EU är det inte bara tullkostnads som tillkommer, utan även moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Packe:

Beställs den från utanför EU är det inte bara tullkostnads som tillkommer, utan även moms.

Ingen tull bara moms http://www.tullverket.se/sokordao/tjanster/avgiftsguiden/avgi...

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Ja just det, det är ju sant, tänkte inte på det *Doh* Men satan vad billigt det skulle blivit om man kände någon där

Jo jag har allt checkat in ggs data men dom kör ju bara 280m korten i sina och jag vill helst ha 5870 eller 285m sli

Permalänk
Medlem

Checka in den här sidan då här är bara frakten som tillkommer http://www.kobaltcomputers.co.uk/

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Mjo jag står och dreglar lite över deras G890 men har hört rykten att nvidia är på g att släppa nytt kort till bärbara under sommaren och jag har alltid föredragit nvidia mer så att står i valet och kvalet om man ska vänta eller inte då det inte är någon jätte panik med ny laptop än

Permalänk

sager är samma sak som clevo, det kallas sager i USA bara.

Du kan få en Asus G73 från usa för runt 16k tull frakt osv inräknat. Den har samma spec bortsett från ssd'n. Den har istället dubbla hdd's och ssd finns ju såklart som tillval.

Kolla deviltech.de eller notebookguru.de, båda ligger inom EU och svenskt tgb finns som tillval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du kan få en Asus G73 från usa för runt 16k tull frakt osv inräknat. Den har samma spec bortsett från ssd'n. Den har istället dubbla hdd's och ssd finns ju såklart som tillval.

Kolla deviltech.de eller notebookguru.de, båda ligger inom EU och svenskt tgb finns som tillval.

Hmm? Sager är "bara" en återförsäljare precis som deviltech.de notebookguru.de mysn.de o.s.v. De säljer även en del datorer tillverkade av Compal etc.

Permalänk
Medlem

Sager gör sina egna datorer, men de köper Clevo-chassin.

Läs själva.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Notebookguru rekommenderas INTE. De har fruktansvärt kass kundservice och man kan råka rejält illa ut, vilket jag och många andra har fått erfara.

Se här t.ex.

http://www.sweclockers.com/forum/112-koeprad/904471-foerbanna...

Permalänk
Medlem

Okay, men grabbar vilken sida är bäst att beställa ifrån då? Om vi snackar att beställa ifrån utlandet alltså...är det kobalt som gäller då eller?

Permalänk

Eller deviltech.de funkar väl också..

Permalänk
Skrivet av Megol0:

Hmm? Sager är "bara" en återförsäljare precis som deviltech.de notebookguru.de mysn.de o.s.v. De säljer även en del datorer tillverkade av Compal etc.

Same same but diffrent. Kort sagt sager=clevo