Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Moderator
Moderator

Lirade lite Combat Training för att låsa upp ett steam achievement, fattar inte poängen med att VAC finns som option där....
Är det om man misstänker sig själv eller spelets botar? xDDD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIller-Valle:

Patch förhoppningsvis innan helgen. Den ska vara på QA.
Dessutom, spelmotorn är byggd på Q3. En Intel P4 ska i princip klara spelet (såg nån på COd's forum som faktiskt körde med den ganska obehindrat...). Just nu är det ju ett konsolspel som liras på PC med en resurshantering som passar just konsol men inte PC.

Kanske inte hör hit, men jag körde CoD4 med min XP-M @ 2400 MHz och Geforce 6800 Ultra utan några problem alls. Fick naturligtvis stänga av AA och AF, samt körde i 1280x1024. Men det såg helt OK ut och flöt på bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

ne seriöst gubbar. nu får det vara slutspelat för mig. herregud säger jag bara, det här är inget för mig.. haha

nuketown - yeaaahh.. nån gubber flyter runt och spawnkillar med en heli. dör nog ca 10 gånger på 10 sekunder... kul. när jag väl hinner röra mig innan jag dör kommer en löjlig radiostyrd bil och sprängs rakt i nyllet.

sen stör jag mig på att man springer så jääääävla fort. quake 3 arena, släng dig i väggen. har ni provat att springa med vapen och stridsutrustning på er så fattar ni hur löjligt det är.. tro mig ^^

hade det gått att sälja vidare spelet hade nån fått köpa det av mig för en 20 lapp, mer hade jag inte haft mage att ta för skiten.. så kass är det.. usch

Hehe spelet går otroligt långsamt, sakanr dock de här. Förmåga att vilja träna upp sin aim, inte att maxa sin fps så bunnyjumpsen samt pronejumpsen blir så snygga som möjligt...

Kommer du från den här skolan (samt Quake) är bunnys å prones inga problem (med tanke på hur över effektiv hip fire är i black ops)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Efter att nu nått lvl 50 i detta lagghelvete till spel är i.a.f min åsikt att 18 pers på nästan alla banorna är minst 4 för mycket... 12 pers vore bra mycket mer sansat för som det är nu, om vi snackar TDM, är det bara rent kaos... Sen att alla kastar sig på mage och att man siktar som en gud med "hip fire" gör att allt bara blir ett spraykalas.... kalas om man gillar det... bara irriterande för mig... S&D funkar dock rätt bra, speciellt eftersom det inte laggar lika mycket...

Jag tycker faktiskt det är roligare på xboxen.... Där kan man i.a.f springa 2 meter innan någon spawnar i arslet på en...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

finns de bara FFA servrar eller ? jag hittar typ inget annat game mode :/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tjuub:

finns de bara FFA servrar eller ? jag hittar typ inget annat game mode :/

Nä, kolla dina filter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nä, kolla dina filter.

ja har att den ska vissa alla men ser bara masssa FFA :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjuub:

ja har att den ska vissa alla men ser bara masssa FFA :/

det står ju att han hittar massa servrar man ja får inte upp några..

Permalänk
Skrivet av tjuub:

ja har att den ska vissa alla men ser bara masssa FFA :/

Du har inte laddad ner en moddad config? Fanns en som skulle fixa mkt av lagget men som ist erbjöd enbart FFA servrar i listan
Mitt sätt att lösa det, dumpa profiles mappen.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MX510.:

Tja... intressant musikval i första videon iaf. xD

(Och i andra när du hoppar in i gunship)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Måste posta min video jag renderade genom Theater i Black Ops, fungerade förvånande väl synd dock att man inte kan höja kvalitén på videorna hela den filen blev en 40mb AVI fil ungefär, hursomhelst here goes
YouTube - Bulldog CTF Summit Black Ops
Det är in-game speed också förutom när jag snabbspolar den sista biten
Detta var f.ö hur spelet flöt på med mitt gamla GTX 260 GS Flyter ännu bättre nu med mitt GTX 460 SOC OC'at

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIller-Valle:

Du har inte laddad ner en moddad config? Fanns en som skulle fixa mkt av lagget men som ist erbjöd enbart FFA servrar i listan
Mitt sätt att lösa det, dumpa profiles mappen.

det stämmer att jag kör med en annars config får prova köra med en vanlig så får vi se
tack så mkt

EDIT: det stämde att de va min config som orsaka problemet så tack

Permalänk
Medlem

äre bara jag som har otur eller spawnar fi jävligt ofta precis bakom en?

Permalänk

är det bara jag som endast får upp FFA servrar i HC?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av czin:

äre bara jag som har otur eller spawnar fi jävligt ofta precis bakom en?

Jepp det gör dom sorligt nog... otroligt irriterande när man precis dödar en och springer över hans lik så skjuter han en plötsligt bakifrån inom 5 sekunder efter man döda honom innan -.-

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

jag har råkat ändra något i min config så ja har en lite (jag tror de är fps mätare) i mitten till höger på bilden. massa sträck som går upp o ner jag har redan den vanliga fps mätare uppe i hörnet. tänkte om någon vet vad det va man ska ändra ?

Permalänk
Skrivet av tjuub:

jag har råkat ändra något i min config så ja har en lite (jag tror de är fps mätare) i mitten till höger på bilden. massa sträck som går upp o ner jag har redan den vanliga fps mätare uppe i hörnet. tänkte om någon vet vad det va man ska ändra ?

/drawLagometer 0
för att få bort rutan
Den visar ditt lagg mot servern. Övre delen är hur bra kommunikation det är med servern, den nedre hur din FPS är
För att få dit den igen, /drawLagometer 1

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIller-Valle:

/drawLagometer 0
för att få bort rutan
Den visar ditt lagg mot servern. Övre delen är hur bra kommunikation det är med servern, den nedre hur din FPS är
För att få dit den igen, /drawLagometer 1

okej då vet jag det
tack så mkt

Permalänk
Skrivet av tjuub:

det stämmer att jag kör med en annars config får prova köra med en vanlig så får vi se
tack så mkt

EDIT: det stämde att de va min config som orsaka problemet så tack

Skrivet av AfrooDite:

är det bara jag som endast får upp FFA servrar i HC?

Titta på detta du med

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Skrivet av MX510.:

stiligt. snyggt streak med M16 i första videon. du står dock väldigt exponerat när du tillkallar choppers. tror att jag har spelat mot/med dig någon gång, känner igen "JBRAA".

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem

Ingen som ser? De är ju wallhack så de jommar om de i filmerna som postas här, nu har jag inte sett alla, men att folk som postat här använder fusk är då helt klart.

Citat:

I denna film så ser man tydligt hur han drar upp sikte bra tag innan han ser fienden. Eller hur han ser ut att gå fram å tillbaka då han "scannar" för å se vem som tittat fram först.
De som använder wallhack går å peka ut väldigt enkelt då dem kör de i def syfte ex: de stannar vid dörrar å väntar på fiende som springer in.
Hela BF å COD serien är så nersmutsad med denna skit så de är helt sanslöst å ens försöka köra vettig match.
Även YouTube - Bulldog CTF Summit Black Ops misstänker jag starkt å. (ett klipp så drar han upp hipp för å invänta fiende, men bestämmer sig för å kuta runt)

Nu har jag inte Cod BO, så att % bedömma hur många som kör me de där vet jag inte.
BFBC2 kan dock en match bestå av uppimot 50% fuskare

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ingen som ser? De är ju wallhack så de jommar om de i filmerna som postas här, nu har jag inte sett alla, men att folk som postat här använder fusk är då helt klart. I denna film så ser man tydligt hur han drar upp sikte bra tag innan han ser fienden. Eller hur han ser ut att gå fram å tillbaka då han "scannar" för å se vem som tittat fram först.
De som använder wallhack går å peka ut väldigt enkelt då dem kör de i def syfte ex: de stannar vid dörrar å väntar på fiende som springer in.
Hela BF å COD serien är så nersmutsad med denna skit så de är helt sanslöst å ens försöka köra vettig match.
Även YouTube - Bulldog CTF Summit Black Ops misstänker jag starkt å. (ett klipp så drar han upp hipp för å invänta fiende, men bestämmer sig för å kuta runt)

Nu har jag inte Cod BO, så att % bedömma hur många som kör me de där vet jag inte.
BFBC2 kan dock en match bestå av uppimot 50% fuskare

Haha gött Vet att jag är så bra att man kan tro att jag fuskar, men hursomhelst vilken del av klippet menar du? När jag knivar han inne i huset efter jag plockat flaggan? Honom ser jag springa in där, om du menar den i början när jag vänder mig och springer in i rummet bredvid för att kniva så är det pga spy plane och genom att titta på radarn, faktiskt otroligt ofta jag upptäck folk som är påväg bakom mig genom att kompisar försvinner från radarn bakom eller pga spy plane

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Kan väl länka här också:

Rätt olika spelstilar vi har

Edit: Bloopy: Med rätt perks samt smart spelande så är det lätt att tro att någon använder wallhack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ingen som ser? De är ju wallhack så de jommar om de i filmerna som postas här, nu har jag inte sett alla, men att folk som postat här använder fusk är då helt klart. I denna film så ser man tydligt hur han drar upp sikte bra tag innan han ser fienden. Eller hur han ser ut att gå fram å tillbaka då han "scannar" för å se vem som tittat fram först.
De som använder wallhack går å peka ut väldigt enkelt då dem kör de i def syfte ex: de stannar vid dörrar å väntar på fiende som springer in.
Hela BF å COD serien är så nersmutsad med denna skit så de är helt sanslöst å ens försöka köra vettig match.
Även YouTube - Bulldog CTF Summit Black Ops misstänker jag starkt å. (ett klipp så drar han upp hipp för å invänta fiende, men bestämmer sig för å kuta runt)

Nu har jag inte Cod BO, så att % bedömma hur många som kör me de där vet jag inte.
BFBC2 kan dock en match bestå av uppimot 50% fuskare

Du vet vad spyplane, a.k.a UAV är för något va?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om patchen kommer att komma innan helgen som det pratats en hel del om???????????

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Du vet vad spyplane, a.k.a UAV är för något va?

Så spyplane som listar en röd plupp på minimapp gör att du ser ifall fiende ploppar upp bakom vägg eller inte? Nå folk som tror dom blir ägda av nån spelare eller nån som har haft hjälp får tro som dom vill.
Call of Duty Hacks • View topic - BLACKOPS HACK - DOWNLOAD HERE FIRST DAY ONE
ps detta finns gratis å ladda hem via div torrent sidor, länk får ni söka reda på själva. Happy cheating...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Så spyplane som listar en röd plupp på minimapp gör att du ser ifall fiende ploppar upp bakom vägg eller inte? Nå folk som tror dom blir ägda av nån spelare eller nån som har haft hjälp får tro som dom vill.
Call of Duty Hacks • View topic - BLACKOPS HACK - DOWNLOAD HERE FIRST DAY ONE
ps detta finns gratis å ladda hem via div torrent sidor, länk får ni söka reda på själva. Happy cheating...

1. Klart som fan man vet att de kommer fram bakom väggen om en röd plupp är runt hörnet.
2. Hört talas om ljud?
3. Är du en sådan som sitter och skriver att man wallhackar så fort man är bättre än dig?

Patetiskt. Har inte ens sett i närheten av fusk på några av de videos som postats här.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Handa:

Patetiskt. Har inte ens sett i närheten av fusk på några av de videos som postats här.

Då antar jag att du inte kollat klippet jag laddade upp igår.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Så spyplane som listar en röd plupp på minimapp gör att du ser ifall fiende ploppar upp bakom vägg eller inte? Nå folk som tror dom blir ägda av nån spelare eller nån som har haft hjälp får tro som dom vill.
Call of Duty Hacks • View topic - BLACKOPS HACK - DOWNLOAD HERE FIRST DAY ONE
ps detta finns gratis å ladda hem via div torrent sidor, länk får ni söka reda på själva. Happy cheating...

Jag ska förklara till dig hur man spelar så att folk som du tror man fuskar då, ser jag ngn på minimappen via ett Spy Plane så kollar jag först vart han är första "vågen" sen när den visar en andra gång så ser jag vilket håll personen går och jag läser hans väg helt enkelt, på CS tiden kunde jag se en person genom doubledoors på Dust2 och i stort sett veta var han var hela matchen.

Man får faktiskt en inblick i hur majoriteten av folk rör sig när man ser vilken väg dom går, beroende på spelstil så tar dom antingen vägen där all action är (FFA, TDM etc) medans i S&D, Domination, CTF, HQ så tar dom den vägen där det troligen är minst folk för att försöka klara sina objektiv.

Enkelt när man väl tänker på det, faktiskt så är det väldigt logiskt också, som du ser när jag cappade i CTF där så sprang jag vägen med minst chans för fiender som stoppade mig, plus att mitt team var där och skyddade min rygg, jag visste inte om det var ngn bakom mig eller inte men jag hade säkert dött om jag stannade också Vid vissa tillfällen kommer man helt enkelt in i ett "läge" där man känner att allt går rätt, man blir ostoppbar under en liten period och ibland så gör man helt otroliga grejjor på den tiden (iaf så är detta så för mig).

Jag är bra vanligtvis men vid vissa tilfällen överträffar jag t.om mig själv och det är jäkligt gött nu med Theater att man kan spara dessa tillfället Iaf när den funkar som den ska.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One