Enermax Magma + Modifikationer @ CL[M]EAN-MACHINE

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av -=FULLMOON=-:
Skrivet av scienta:

På HDD'na? Suger in all kunskap jag kan. Tänkte eventuellt börja på ett nytt projekt nu också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

På HDD'na? Är medlem på Nils family och suger in all kunskap jag kan. Tänkte eventuellt börja på ett nytt projekt nu också.

Ne, den du postade i här i kommentarer

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scienta:

Ne, den du postade i här i kommentarer

Tänkte väl det. Den jag är absolut mest nöjdast med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och bra gjort, gillar ATI temat.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av REALIN:

Väldigt snyggt och bra gjort, gillar ATI temat.

Vi kan låtsas att det är ett ati tema. Tack så mycket.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

http://www.sweclockers.com/nyhet/12032-sweclockers-medlem-vin...

Hedrad Swec. Tack för att ni uppmärksammar mitt bygge! <3

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

asså jävla vad snyggt gjort.. Men en fråga bara vad kostar det att göra så där snyggt i datorn med alla fläktar du måste köpa

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av patrik.the.man:

asså jävla vad snyggt gjort.. Men en fråga bara vad kostar det att göra så där snyggt i datorn med alla fläktar du måste köpa

Jadu, billigt är det inte. Jag har nog lagt kring 30k skulle jag tro. Blev sponsrad med fläktarna av Enermax. :I

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Varför e datorn spegelvänd?

Permalänk
Proffsmoddare

BTX? För att den är byggd så. :3

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv

sack, dags att berätta om ditt nya projekt nu. Jag såg din köpesannons och som det SFF-fan jag är blev jag intresserad.

Grattis till vinsten på Birdie för övrigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anders.149:

sack, dags att berätta om ditt nya projekt nu. Jag såg din köpesannons och som det SFF-fan jag är blev jag intresserad.

Grattis till vinsten på Birdie för övrigt!

Tänkte vattenkyla en så liten SSF som möjligt. Helst med i5 och ett såpass stort gfx som går in. Tror mig minnas att SG05 kan husera en 5850. Tänkte försöka mig på ett helt internt system och så lite om någon moddning på utsidan. Men det är bara ide'er än sålänge. Har inte pengar att köpa någonting nytt och än sålänge har bara asus svarat på mina förfrågningar på sponsring. De kunde kände sig inte så sugna även om de älskade cl[m]ean-machine och följt det här på swec.

Jag kan bygga en åt dig om du står för pengarna.

tack så mycket förresten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Tänkte vattenkyla en så liten SSF som möjligt. Helst med i5 och ett såpass stort gfx som går in. Tror mig minnas att SG05 kan husera en 5850. Tänkte försöka mig på ett helt internt system och så lite om någon moddning på utsidan. Men det är bara ide'er än sålänge. Har inte pengar att köpa någonting nytt och än sålänge har bara asus svarat på mina förfrågningar på sponsring. De kunde kände sig inte så sugna även om de älskade cl[m]ean-machine och följt det här på swec.

Jag kan bygga en åt dig om du står för pengarna.

tack så mycket förresten.

Låter intressant. Stämmer att HD5850 får plats (se mitt galleri exempelvis). Asus nya HD5870 med kortare PCB kan även den få plats, har för mig den ska vara lika lång som ett HD5850. Den om något borde du bli sponsrad av från Asus.
Intern vattenkylning har jag funderat på med, men brist på kunskap och ekonomi har stoppat mig. Chassit är rätt trångt, vilket förvisso är halva vitsen men det finns ju några byggen på nätet redan. Exempelvis [H]ard|Forum - View Single Post - [YourNewCase] SUGO ... 5! GO!

Själv har jag en Lian-Li PC-Q08 beställd som jag tänkte köra under sommaren, kan ju vara värd att kolla på också. Lian Li Industrial Co., Ltd.

Sponsring av ditt nya system borde ju inte vara något större problem, med tanke på hur lyckat ditt förra blev. Lycka till!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anders.149:

Låter intressant. Stämmer att HD5850 får plats (se mitt galleri exempelvis). Asus nya HD5870 med kortare PCB kan även den få plats, har för mig den ska vara lika lång som ett HD5850. Den om något borde du bli sponsrad av från Asus.
Intern vattenkylning har jag funderat på med, men brist på kunskap och ekonomi har stoppat mig. Chassit är rätt trångt, vilket förvisso är halva vitsen men det finns ju några byggen på nätet redan. Exempelvis [H]ard|Forum - View Single Post - [YourNewCase] SUGO ... 5! GO!

Själv har jag en Lian-Li PC-Q08 beställd som jag tänkte köra under sommaren, kan ju vara värd att kolla på också. Lian Li Industrial Co., Ltd.

Sponsring av ditt nya system borde ju inte vara något större problem, med tanke på hur lyckat ditt förra blev. Lycka till!

Asus ville inte sponsra så få köra något mildare kort. Referensdesign ftw när det är vattenkylning som ska byggas. Orkar inte kolla länkarna just nu på mobilen men för det sen.

De är aldrig lätt att hitta sponsorer. Iallafall inte för mig. :} men det kanske svarar någon nästa vecka. Annars säljer jag iväg datorn och sponsrar mig själv.

När du har ekonomi så tycker jag att du ska prova vattenkylning.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Lite uppdateringar:

Jag har nu två nya officiella sponsorer för mitt nästa projekt. Det nästa projektet är ett ITX bygge som skall prestera åtminstonde jämnbra med CL[M]EAN-MACHINE, vara hälften så stort, vara dubbelt så trångt och vattenkylt på MB, CPU och GPU.

Fractal design sponsrar med en Fractal design Array som kommer att komma i slutet av Juni.

EK Waterblocks kommer att sponsra med samtliga vattenkylningskomponenter som kommer att användas i bygget, från pump till radiator, reservoar, block, nipplar och slang samt de extra delar jag eventuellt kommer att behöva som de kan leverera.

Jag vill tacka er för erat enorma stöd.

Som ni märkt i och med CL[M]EAN-MACHINE så har jag en förkärlek till att ha någon form av tema i bygget. Denna gång blir det orange'a färger som kommer att highlighta det svarta. Ni kära medlemmar på Swec får hemskt gärna brainstorma ihop ett projektnamn.

Hårdvara som kommer att användas är: H55 ITX moderkort, DDR3 Ram, HD5870, i5 750 och SSD. Planen är att trycka in så mycket prestanda som bara går utan att göra några yttre modifikationer på lådan. Att hålla det cleant men samtidigt mean.

För att finansiera dem delar jag kommer att behöva kommer troligen CL[M]EAN-MACHINE få sätta livet till. Men vi får se, jag har fortfarande en månad på mig innan chassit kommer.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett högst intressant bygge att följa! Det enda jag funderar på, är hur du ska få in ett HD5870 i den lådan då F.D. säger i sina spec att kort på runt 14 cm kommer att gå in, men jag antar att det nog går att modda till lite. Sedan är det ju bara singelslot ut på baksidan men eftersom du kör vattenkylning så är det ju bara att kapa en av slot-hållarna på 5870;it.
Detta är säker saker du redan har tänkt på, blir bara nyfiken på hur du kommer att lösa allt och så! =D

Har ju sätt hur bra CL[M]EAN-MACHINE blev så då kan jag ju bara föreställa mig hur bra detta kommer att bli!
En massa lycka till!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Gillar stilen, gillar färgvalet och val av chassi. Mycket imponerande bygge !
Vad heter chassit du använder dig av, har för mig det är lian li eller är jag helt ute och cyklar ?

Mvh
Pierre

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ozoom:

Kommer bli ett högst intressant bygge att följa! Det enda jag funderar på, är hur du ska få in ett HD5870 i den lådan då F.D. säger i sina spec att kort på runt 14 cm kommer att gå in, men jag antar att det nog går att modda till lite. Sedan är det ju bara singelslot ut på baksidan men eftersom du kör vattenkylning så är det ju bara att kapa en av slot-hållarna på 5870;it.
Detta är säker saker du redan har tänkt på, blir bara nyfiken på hur du kommer att lösa allt och så! =D

Har ju sätt hur bra CL[M]EAN-MACHINE blev så då kan jag ju bara föreställa mig hur bra detta kommer att bli!
En massa lycka till!

det är ju 14cm med hddplatserna i. Ca 35cm utan. Kolla i projekt ECHO. Tråden för mer information och uppdateringar gällande den.

Skrivet av Pjära:

Gillar stilen, gillar färgvalet och val av chassi. Mycket imponerande bygge !
Vad heter chassit du använder dig av, har för mig det är lian li eller är jag helt ute och cyklar ?

Mvh
Pierre

Chassit är ett lian Li v1000b plus II, kul att du gillar bygget!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Vart köpte du radiator gallret? Hittar inga i sverige

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av of-doom:

Vart köpte du radiator gallret? Hittar inga i sverige

Köpte det begagnat av någon för hundra år sedan, men Chilled.pc.uk säljer. Skriver du till Coolingstuff.se så hjälper de säkert till och beställer hem ett åt dig.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Köpte det begagnat av någon för hundra år sedan, men Chilled.pc.uk säljer. Skriver du till Coolingstuff.se så hjälper de säkert till och beställer hem ett åt dig.

Få göra de sen Tänkte köpa Fractal Design R2 XL som kommer sen å sätta en radiator i toppen så det är ju inte brottom!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av of-doom:

Få göra de sen Tänkte köpa Fractal Design R2 XL som kommer sen å sätta en radiator i toppen så det är ju inte brottom!

Det blir nog fetnajs.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Snyggt o bra gjort bygge! Gillar den svarta röda temat som händer här XD. Kommer inte säga mycket då det inte finns mycket att säga förutom................Clean!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DarkMx1000:

Snyggt o bra gjort bygge! Gillar den svarta röda temat som händer här XD. Kommer inte säga mycket då det inte finns mycket att säga förutom................Clean!

Tack så mycket mannen. Det är relativt gammalt nu och med de skills jag har nu hade den kunnat bli bättre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Trillade in här av någon anledning

och det var nog en av de snyggaste/coolaste byggen jag har sätt.

rött till vattnet skall jag nog byta till med kör med uv:/ vad köpte du den färgen?

vad skulle du med den blå fläkten till? skulle den bara stå där?

utan den blå fläkten blir det 10 av 10 från mig

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zlim_zune:

Trillade in här av någon anledning

och det var nog en av de snyggaste/coolaste byggen jag har sätt.

rött till vattnet skall jag nog byta till med kör med uv:/ vad köpte du den färgen?

vad skulle du med den blå fläkten till? skulle den bara stå där?

utan den blå fläkten blir det 10 av 10 från mig

Vad roligt att någon kommenterar på det här vs att jag varit klar så länge. Jag skulle bara visa led'sen på den fläkten. Det står i galleriet.

Det röda vattnet är destillerat vatten + en dyebomb. Köpte den på coolingstuff.se

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Vad roligt att någon kommenterar på det här vs att jag varit klar så länge. Jag skulle bara visa led'sen på den fläkten. Det står i galleriet.

Det röda vattnet är destillerat vatten + en dyebomb. Köpte den på coolingstuff.se

jag såg detta sitter inte här så ofta, men fick syn på denna.. blev lite sugen på att modda till min dator lite mer det var stilrent och snyggt gjort.

läste om den blå fläkten sedan:/

hur är din vatten pump? går den tyst, tänkte byta min då den börjat dåna lite:( (den har ju några år på nacken) köpt på coolingstuff.se med eller?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zlim_zune:

jag såg detta sitter inte här så ofta, men fick syn på denna.. blev lite sugen på att modda till min dator lite mer det var stilrent och snyggt gjort.

läste om den blå fläkten sedan:/

hur är din vatten pump? går den tyst, tänkte byta min då den börjat dåna lite:( (den har ju några år på nacken) köpt på coolingstuff.se med eller?

Tack så mycket. Jag är rätt nöjd med den faktiskt.

Honest mistake.

Min pump fungerade bra, den var också några år gammal. Nä, den var inte köpt på Coolingstuff.se, tror den kom ifrån chilledpc.co.uk. Är inte helt säker dock. Kul att någon uppmärksammar det här bygget igen, var längesedan man pratade om den nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Sinnessjukt snygg! Inte en enda detalj att anmärka på.

Den perfekta datorn på bild, iallafall om man som mig inte kan få nog av röd-svarta datorer!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Leifson:

Sinnessjukt snygg! Inte en enda detalj att anmärka på.

Den perfekta datorn på bild, iallafall om man som mig inte kan få nog av röd-svarta datorer!

Kul att höra! Du kan följa mina andra byggen här: #10492283

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS