Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

Tjena

Fick 2 gift certificates på vardera 100:- från jobb. Tänkte skaffa en blu-ray läsare till datorn på CDON, perfekt läge, 200 gratis! Nu visar det sig att min gift certificates egentligen är rabattkoder (och inte "värdecheckar") och då kan man inte lägga in 2st på en order. Kontaktade kundtjänst för att se om dom kunde lösa detta men ack (borde vetat det, har ingen bra erfarenhet av deras "kundservice") se det går inte.

Själva kan jag inte se problemet, CDON har fått betalt för koderna och jag vill handla!? Föreslog att dom skulle "döda" mina koder o skicka en 200:- i stället men icke sa nicke!

Blir så trött att man inte kan hjälpa mig med en sådan enkel sak. Ska fasiken bara handla där i nödfall framöver!

/kim

Det är väl inte så konstigt? När de delar ut rabattkoder helt gratis så är det väl inte så märkligt att man inte tillåts lägga dem på hög och använda till ett köp? Hur hade du själv resonerat om du var gjorde likadant på ditt företag?
De som har gjort fel är de som gav dig rabattkoder ist för presentkort.
För övrigt är cdon bra på att dela ut rabattkoder, de är generösa både vid kompensation och kampanjer, så jag tycker inte det är läge att klaga.
Om du går till en klädbutik och vill lägga ihop rabatterna för två olika plagg för att köpa ett tredje, så tror jag att du även där blir nekad.

Sjukt mycket whine här, tänk på att man får vad man betalar för gällandes lev. Men cdon behöver återvända till tråden!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Det är väl inte så konstigt? När de delar ut rabattkoder helt gratis så är det väl inte så märkligt att man inte tillåts lägga dem på hög och använda till ett köp? Hur hade du själv resonerat om du var gjorde likadant på ditt företag?
För övrigt är cdon bra på att dela ut rabattkoder, de är generösa både vid kompensation och kampanjer, så jag tycker inte det är läge att klaga.
Om du går till en klädbutik och vill lägga ihop rabatterna för två olika plagg för att köpa ett tredje, så tror jag att du även där blir nekad.

Sjukt mycket whine här, tänk på att man får vad man betalar för gällandes lev. Men cdon behöver återvända till tråden!

Dock i det här fallet så har CDON själva sagt att de utvecklar en funktion där man kommer kunna lägga ihop flera RABATTKODER, bara det att deras kommunikation är lika med noll just nu när denna funktion kan tänkas se dagens ljus. Senast svaret va att det skulle vara klart i höstas 2011.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Dock i det här fallet så har CDON själva sagt att de utvecklar en funktion där man kommer kunna lägga ihop flera RABATTKODER, bara det att deras kommunikation är lika med noll just nu när denna funktion kan tänkas se dagens ljus. Senast svaret va att det skulle vara klart i höstas 2011.

Jag tycker då inte att det framgick någon sorts referens till den funktionsutveckling som du nämner?

Det vore väl strålande om något sådant togs fram, dock förvånar det mig. Jag har själv en massa koder liggandes på små värden, vore ju toppen att köpa ut något "gratis".

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Sant, men i detta fallet har ju mitt företag betalt 200:- för 2st 100:- koder, borde inte CDON kunna vara schyssta o låta en handla för 200:- då? Det är ju inte så att dom förlorar på det, företaget har ju gett CDON 200:-. Sen köper jag att man inte kan kombinera en massa frifrakt o 50 :- rabatt hit o dit men det är ju inte detta vi pratar om nu.

Det jag önskade var att dom dödar mina 2 koder och ger mig en 200:- som jag kan använda alt döda mina och sänka min order med 200:-

/Kim

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

Sant, men i detta fallet har ju mitt företag betalt 200:- för 2st 100:- koder, borde inte CDON kunna vara schyssta o låta en handla för 200:- då? Det är ju inte så att dom förlorar på det, företaget har ju gett CDON 200:-. Sen köper jag att man inte kan kombinera en massa frifrakt o 50 :- rabatt hit o dit men det är ju inte detta vi pratar om nu.

Det jag önskade var att dom dödar mina 2 koder och ger mig en 200:- som jag kan använda alt döda mina och sänka min order med 200:-

/Kim

Ja, om företaget har betalat 200:- då håller jag med dig för fullt! Jag kanske missförstod lite grand på morgonkvisten. Jag tolkade det som att det var just rabattkoder som de fått gratis på något sätt.
Mitt svar var utifrån perspektivet att det var rabattkoder. Presentkort går ju att kombinera. Frågan är bara vad ditt företag köpt då?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vårt företag använder ett annat företag som enbart sysslar med "medarbetarbelöningar". Detta bolag har köpt koderna från CDON. ENligt CDON vet detta bolag om att det är rabattkoder men iom det är ett engelskt bolag kallar dom det gift certificates vilket i min värld inte är rabattkoder. Nu är inte detta CDONs fel, vad jag ville var bara att dom skulle vara schyssta iom dom inte förlorar en spänn på det men det gick ju inte att vara. Har inte fått något förklaring i heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

Vårt företag använder ett annat företag som enbart sysslar med "medarbetarbelöningar". Detta bolag har köpt koderna från CDON. ENligt CDON vet detta bolag om att det är rabattkoder men iom det är ett engelskt bolag kallar dom det gift certificates vilket i min värld inte är rabattkoder. Nu är inte detta CDONs fel, vad jag ville var bara att dom skulle vara schyssta iom dom inte förlorar en spänn på det men det gick ju inte att vara. Har inte fått något förklaring i heller.

Kundtjäns har säkert inte mandat, och det är säkert långt till nästa instans...
Edin skulle säkert fixa biffen...! Radera de två befintliga koderna och skapa en ny på 200 kr. Var är Edin?!!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har fått mitt svar från en Andreas som skall vara gruppchef.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Jag tycker då inte att det framgick någon sorts referens till den funktionsutveckling som du nämner?

Det vore väl strålande om något sådant togs fram, dock förvånar det mig. Jag har själv en massa koder liggandes på små värden, vore ju toppen att köpa ut något "gratis".

Om du följt denna tråd så har du din referens :).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Beställde ett tangentbord sent igår eftermiddag.
Var sorterat i Malmö redan i eftermiddags så imorgon kommer det.
Snabbt jobbat igen.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en ssd men valde att makulera orden efter kontakt med kundtjänst. Frågade både 2 och 3 gånger vad som gällde, och då jag betalade med presentkort 1500kr, och konto resterande 90kr, så skulle jag inte få några nya presentkort, utan hela summan på 1590 skulle betalas in på kontot, och det finns svart på vitt i kundtjänstformuläret vi haft rullande.

Nu har det slutat med att cdon tog bort reservationen på 90kr, men mer än så blev det inte, inga presentkort, inga pengar på kontot. Så nu har jag blivit bestulen på 1500kr och kundtjänst säger plötsligt att jag inte ska få några pengar utbetalda.

Fyfan va fantastiskt jobbat CDON. Räknas detta som stöld?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Jag beställde en ssd men valde att makulera orden efter kontakt med kundtjänst. Frågade både 2 och 3 gånger vad som gällde, och då jag betalade med presentkort 1500kr, och konto resterande 90kr, så skulle jag inte få några nya presentkort, utan hela summan på 1590 skulle betalas in på kontot, och det finns svart på vitt i kundtjänstformuläret vi haft rullande.
Nu har det slutat med att cdon tog bort reservationen på 90kr, men mer än så blev det inte, inga presentkort, inga pengar på kontot. Så nu har jag blivit bestulen på 1500kr och kundtjänst säger plötsligt att jag inte ska få några pengar utbetalda.

Dela gärna upp text i stycken då det är jobbigt i slutändan att läsa en tapet av text.

Hade kontaktat deras kundtjänst igen och se deras svar.
Hjälper inte det så hade jag funderat på en anmälan då 1500 riksdaler är en del.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dela gärna upp text i stycken då det är jobbigt i slutändan att läsa en tapet av text.

Hade kontaktat deras kundtjänst igen och se deras svar.
Hjälper inte det så hade jag funderat på en anmälan då 1500 riksdaler är en del.

Absolut, det har jag redan gjort, men nu svarar dom inte istället, och så tar dom väl helg om några timmar. Epic moment.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Värsta jag hört Relel, skriv på prisjakt så blir det nog fart.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Värsta jag hört Relel, skriv på prisjakt så blir det nog fart.

Det lär jag göra, dessvärre har jag redan ett omdöme där som cdon kommenterat, så jag får inte ändra det, får ta och kontakta prisjakts support och lösa detta.
Och nu har det gått 27 timmar utan svar, trots att svar utlovas, skrivs ut som garanteras, inom 24 timmar på vardagar. Det var den helgen det.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Avstängd

beställde precis en hel del grejer från CDON även allt NEGATIVT om de.. får hoppas att det inte dröjer lika mycket för mig..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Måste fråga om det blir någon månadsrea i slutet på månaden 25-27 januari som brukar vara tradition och ställer mig också i kön på en snabb sata III SSD i storleken 120-130 gb , corsair performance pro , corsair force gt, ocz vertex III max iops, kingston hyperX

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Ja det räknas definitivt som stöld, det är samma sak som de som blåser folk på blocket dagligen.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

När bekräftades din makulering?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

När bekräftades din makulering?

Min makulering bekräftades förmiddagen den 9 januari.
Det skulle dröja 4 max 5 dagar för pengar att komma in.
Och javisst, 90kr reservationen försvann, men resten har inte kommit, och det kommer heller inte betalas ut enligt cdons kundtjänst.
Sedan slutade dom visst svara på mina ärenden.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Min makulering bekräftades förmiddagen den 9 januari.
Det skulle dröja 4 max 5 dagar för pengar att komma in.
Och javisst, 90kr reservationen försvann, men resten har inte kommit, och det kommer heller inte betalas ut enligt cdons kundtjänst.
Sedan slutade dom visst svara på mina ärenden.

Låter ju skitskumt. Men de lär inte försöka blåsa dig, så det lär väl vara någon på kundtjänst som inte riktigt gör sitt jobb rätt.
Andreas eller Edin här i tråden lär ju hjälpa dig om du har lite tålamod...!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pm:a CDON här på forumet med en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Pm:a CDON här på forumet med en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Har pmat i fredag förmiddags, men fick inget svar trots att han loggade in två gånger minst efter jag skickade det, får hoppas han reder ut det då.

Skrivet av daolo:

Låter ju skitskumt. Men de lär inte försöka blåsa dig, så det lär väl vara någon på kundtjänst som inte riktigt gör sitt jobb rätt.
Andreas eller Edin här i tråden lär ju hjälpa dig om du har lite tålamod...!

Nej det hade väl varit lite väl absurt, och när jag makulerade ordern enbart pga löftet att alla pengar skulle betalas in på kontot så tycker jag det spelar lite roll. Annars var jag som sagt inte intresserad av att makulera, så deras skriftliga löfte borde dom ha bättre koll på.
Men det är inte första gången jag märker av att cdon har undermålig kundtjänst.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Inaktiv

Den enda invändningen jag har på cdon.com är att de inte kan ta emot något annat fraktsätt än från Posten. Schenker som har lägre fraktpriser gick inte att använda. Dock gillar jag inte tonen på meddelandet när man vill returnera saker mha av ångerrätten i Distansavtalslagen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite tråkigt att det varit så tyst frpn cdons håll...Vill ha tillbaka 25% dealsen! hehe

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Dom är inte snabba på att svara på ärenden heller. Samt går det inte att värken ringa eller chatta med nån så kallad support. Rätt kasst måste jag säga. Det är ju nästan värt att lägga 800:- mer på en vara och få bra support om nått skulle vara fel istället.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk

[Varorna packas] har det stått i 4 dagar nu... Måste vänta på något som kommer in gissar jag på.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

[Varorna packas] har det stått i 4 dagar nu... Måste vänta på något som kommer in gissar jag på.

Tycker det är dåligt då det står såhär på deras sida:

Citat:

Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

Ska ju inte stå så om allt inte finns tillgängligt för att skickas.

Permalänk
Avstängd

jahapp.. då har man fått skärmen från inet och grafikkortet från alina, så nu är det bara vänta på resten av komponenterna.. KOM IGEN NU CDON..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Lämna ett klagomål på http://www.tryggehandel.se/butik/332