Permalänk
Medlem

Upptäkte precis att för att hyra film behöver man microsoft produkter (silverlight / wmp1). Tycker det är ganska skit då jag använder vlc/mpc. Blähe... Fundera på alternativa möjligheter...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Problemet med att fundera på alternativa lösningar som du föreslår är att dom då högst troligt inte kommer att ha kvar några filmer,tv serier att hyra ut.
Av den enkla anledningen att maffian (film,skiv,tv bolagen) kräver att dom ska ha en viss lösning för att fy hyra ut filmer,tv för det får ju inte bli så att det blir för bra bild,ljud att hyra en film på det farliga nätet och framförallt inte att det ska bli en problemfri upplevelse.

Trots det så håller jag med dig till 100% att dom borde hitta ett bättre alternativ det är ju bara ett plus att maffian inte får in mina,dina,våra pengar så att dom får mindre att slösa på att köpa politiker,domare,poliser samt stämma skiten ur dom som köper mest av dom.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnewIt8:

Hej allihopa!

Här för att "raga" av mig lite. Beställde varor för 12 000kr ungefär, betalar 79kr frakt. Tänkte inte mer på det. Fick igår bekräftelse på att det inte fanns på mitt postombud utan istället på ett annat postombud en bit bort, pga av vikten(27kg,) som jag senare får veta. Men vid tillfälle så jag tänkte okej det blivit fel, men NEJ. Posten kan inte göra något pga vikten. Så jag pratar med CDON...

Jag säger vad som gått fel osv. Han förklarar jaa posten gör så ibland när det är förstora paket. Varför inte skicka två då? frågar jag. Det blir dubbel kostnad för kund blablablablablabla... Det skiter väl fan jag i! Jag vill ha grejerna HEM TILL MIG! När man ändå betalar 12k kr, kan väl de bjuda lite på sig själva eller bara ta dubbel frakt. Att inte informera om det hela är det som stör mig mest. Om man som CDON använder posten varje dag, måste man fan vara medveten om hur det ligger till och att inte informera detta till kund...suck...

Han avslutar, innan jag stänger ner, för jag blir bara så irriterad över vad han säger och tydligen inte kommer göra något åt det hela. Klistrar han in(antar jag) något om att CDON inte har med posten policy och göra blablabla. Har självklart inget emot killen utan det är CDON jag är irriterad på. Nu blir det inge mer köp på CDON. YaY! ^^

Tänkte också nämna att jag tidigare beställt lika många varor från andra internetbutiker utan problem.

/Mvh Göran

Förstår inte problemet? Är det stora eller tunga paket kan inte alla postombud (konsumbutker, tobaksaffärer etc) hantera det, de har inte plats och/eller personal till det, speciellt inte tunga paket. Tror inte det är NÅGON näthandlare som skickar onödigt antal kolli om de inte måste (från olika distributörer etc om de inte har allt på lager).
Alternativet är att beställa hemleverans till dörren, för en 249kr eller vad det kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Problemet med att fundera på alternativa lösningar som du föreslår är att dom då högst troligt inte kommer att ha kvar några filmer,tv serier att hyra ut.
Av den enkla anledningen att maffian (film,skiv,tv bolagen) kräver att dom ska ha en viss lösning för att fy hyra ut filmer,tv för det får ju inte bli så att det blir för bra bild,ljud att hyra en film på det farliga nätet och framförallt inte att det ska bli en problemfri upplevelse.

Trots det så håller jag med dig till 100% att dom borde hitta ett bättre alternativ det är ju bara ett plus att maffian inte får in mina,dina,våra pengar så att dom får mindre att slösa på att köpa politiker,domare,poliser samt stämma skiten ur dom som köper mest av dom.

Sant sant... Självklart förstår jag deras problem, men tyckte det var vettigt att lyfta fram "mitt" problem som konsument. Nu är jag inte den som hyr mest film, men om jag gör så betalar jag för att få en problemfri och trevlig upplevelse...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Någon som har direktlänken till datorkomponentsidan på CDON, tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0l550n:

Någon som har direktlänken till datorkomponentsidan på CDON, tack på förhand!

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Tack o bock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Förstår inte problemet? Är det stora eller tunga paket kan inte alla postombud (konsumbutker, tobaksaffärer etc) hantera det, de har inte plats och/eller personal till det, speciellt inte tunga paket. Tror inte det är NÅGON näthandlare som skickar onödigt antal kolli om de inte måste (från olika distributörer etc om de inte har allt på lager).
Alternativet är att beställa hemleverans till dörren, för en 249kr eller vad det kostar.

Problemet är principen av att inte informera, jag förstår att vissa ombud inte kan klara av för tunga paket. Det har jag inget problem med. Jag trodde med tanke på att företag vill ha nöjda kunder att de skulle berätta sådana saker helt enkelt men tydligen inte. Som sagt bara en princip sak, man blir förväntad en tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnewIt8:

Problemet är principen av att inte informera, jag förstår att vissa ombud inte kan klara av för tunga paket. Det har jag inget problem med. Jag trodde med tanke på att företag vill ha nöjda kunder att de skulle berätta sådana saker helt enkelt men tydligen inte. Som sagt bara en princip sak, man blir förväntad en tjänst.

Tycker du ska gnälla hos posten istället..
Hur ska dessutom cdon kunna veta hur mycket varenda postombud i landet kan ta emot?
Välj hemleverans nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tycker du ska gnälla hos posten istället..
Hur ska dessutom cdon kunna veta hur mycket varenda postombud i landet kan ta emot?
Välj hemleverans nästa gång.

En sån basic grej skall dem veta.
Max 20Kg gäller för postens alla privatpaket över hela Sverige.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: AMD Ryzen 5 5600 @3.5 GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
PSU: NZXT C650 650W v2
Moderkort: Gigabyte B550M Aorus Elite / Ram:32GB
Chassi: ASUS Prime AP201 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det visste jag inte. Kanske vore bra då att ha ett alternativ att kryssa ur, skicka i samlad försändelse?
Jag själv tycker det är svinbra med billig frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det visste jag inte. Kanske vore bra då att ha ett alternativ att kryssa ur, skicka i samlad försändelse?
Jag själv tycker det är svinbra med billig frakt

Visste inte jag heller Jo något vore trevligt i alla fall. Billig frakt är alltid trevlig så länge man får frakten hem till sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnewIt8:

Visste inte jag heller Jo något vore trevligt i alla fall. Billig frakt är alltid trevlig så länge man får frakten hem till sig

Hur långt blev det nu då för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Sant sant... Självklart förstår jag deras problem, men tyckte det var vettigt att lyfta fram "mitt" problem som konsument. Nu är jag inte den som hyr mest film, men om jag gör så betalar jag för att få en problemfri och trevlig upplevelse...

Man skulle kunna ha ett system som gav kunden möjlighet att dela upp i flera kollin men det blir inte särskilt exakt med tanke på att det räknas på volym istället för produkternas egentliga vikt.

Går visserligen att väga alla artiklar och ha det lagrat i systemet men när Posten sedan tar över räknas det på volymvikt d.v.s. de utgår ifrån paketets mått och räknar sedan fram en vikt. Ditt paket som anges väga 27kg väger antagligen något helt annat, kanske t.o.m. under 20kg men det är volymenvikten som styr och den räknas fram och har inget att göra med paketets egentliga vikt.

För säljaren är det alltså svårt att räkna ut annat än den faktiska vikten och det är först när paket packats som man de facto kan se vilken volymvikt det blev och då är det lite sent att börja dela upp det i flera kollin.

Klart att vikten på produkterna spelar roll men mitt inlägg ville bara belysa problematiken som alla e-handlare, små som stora, ställs inför.

Tyvärr är frakter dyrt i Sverige och 2x10kg är markant dyrare än 1x20kg.

Skrivet av SUMITOMO:

Se ovan, volymvikt som kan ställa till det, krävs alltså att paketet mäts för att kunna räkna fram den vikt som Posten går efter. Ett skrymmande men lätt kolli kan alltså väga 15kg men överstiga 20kg volymmässigt.

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Hur långt blev det nu då för dig?

Istället för en 300m blev det över 2km fågel väg, kanske inte så mycket och kanske blev mer irriterad än jag borde blivit men störande i vilket fall som helst.

Skrivet av Reckie:

Text ... Ett skrymmande men lätt kolli kan alltså väga 15kg men överstiga 20kg volymmässigt...

Om man hade fått en sådan förklaring från början hade i alla fall jag varit mer inställningsam mot det hela. Men när man skyller ifrån sig eller låtsas som man inget vet är det en annan historia. Men vi alla tycker ju olika :). För övrigt känns det onödigt att beställa hempaket när man har så nära till postombudet, men nu vet man vad som gäller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnewIt8:

Istället för en 300m blev det över 2km fågel väg, kanske inte så mycket och kanske blev mer irriterad än jag borde blivit men störande i vilket fall som helst.

Om man hade fått en sådan förklaring från början hade i alla fall jag varit mer inställningsam mot det hela. Men när man skyller ifrån sig eller låtsas som man inget vet är det en annan historia. Men vi alla tycker ju olika :). För övrigt känns det onödigt att beställa hempaket när man har så nära till postombudet, men nu vet man vad som gäller!

Det kan jag hålla med om, är nog inte speciellt vanligt att man som anställd kommer i kontakt med detta så länge man inte har någon form av helhetsansvar och förutom paketering också håller koll på kostnaderna. Men visst vore det härligt med en korrekt förklaring även om det känns långsökt att dylik information skulle nå kundtjänst. Är väl bäst att påpeka att jag inte pratar specifikt om CDON utan bara antar hur det är på de flesta företag som skickar gods.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det ska ta 2dagar för att ett paket ska packas år 2012.
Hoppas att det blir en natt frakt och inte 2dagars.

Permalänk
Medlem

Inte för att det är CDons fel, utan snarare posten men ville bara säga att jag beställde 2 grejer som tidigare sagt.
Igår fick jag SMS att det gick att hämta ena, på min vanliga coop, ca 2km bort. Tänkte vänta tills det andra kom idag och fick sms om att det gick att hämta på en annan Coop, 4km åt andra hållet? Vafan? Posten har gått bananas. Posten måste nog skärpa till sig lite...

För de som undrar så var det en SSD i ena paketet, och 5spel i andra.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Tråkigt att det ska ta 2dagar för att ett paket ska packas år 2012.
Hoppas att det blir en natt frakt och inte 2dagars.

Själv har jag mitt paket stått som packas nu i 3 dagar! vet att cdon fått kritik för dåligt packade varor men 3 dgr(och det är inte skickat ännu) är väl ändå lite överdrivet? Kommer ju ta en vecka att öppna det sen när man väl får det, elelr är det bara lagerpersonalen som är ovanligt slöa?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Själv har jag mitt paket stått som packas nu i 3 dagar! vet att cdon fått kritik för dåligt packade varor men 3 dgr(och det är inte skickat ännu) är väl ändå lite överdrivet? Kommer ju ta en vecka att öppna det sen när man väl får det, elelr är det bara lagerpersonalen som är ovanligt slöa?

CDON är snabba med att bekräfta och sätta varan som "packas" sen att väl packa den kan ta sin tid...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte lägga en beställning idag på en samsung 830 men vad är skillnaden på dessa två?

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_128gb_ssd_r%3...

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_128gb_ssd_r%3...

Är en av dem desktop version och den andre laptop version? isf vilken är vilken? Det framgår som att ni skickar med både desktop och laptop tillbehör på båda nämligen.

EDIT: Dennis på livesupporten hjälpte mig med detta lite fort, den senare var för laptops helt enkelt

Permalänk
Medlem

Beställde delar både från Inet och CDON i fredagskväll. Idag Tisdag så har jag hämtat ut paketet från Inet på posten medans CDON fortfarande har status varorna packas. Och då fanns allt hemma hos båda firmorna. Men förhoppningsvis så har jag delarna från CDON till Fredag.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Köpte en fynd-dator hos er förr-förra fredagen, märkte att högtalarna är spräckta, går detta på garantin? Det är riktigt dåligt ljud faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag fick fel kvitto vid leverans av min SSD. Kvittot som jag fick var av en dansk herre som hade beställt:

DVD - Gangbang Special (2 disc), 1 st
DVD - Gangbang Party, 1st
DVD - Monster Cocks Inside Me Vol. 2, 1st
DVD - 2 Dicks In My Tight Holes, 1st
DVD - B Come blondie + POP Hard, 1st

Dold text

Vederbörande kan få sitt kvitto ifall han frågar. Dock skulle jag gärna vilja ha mitt kvitto, speciellt då Intel har 5års garanti på deras 520-serie.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Jag fick fel kvitto vid leverans av min SSD. Kvittot som jag fick var av en dansk herre som hade beställt:

Dold text

Vederbörande kan få sitt kvitto ifall han frågar. Dock skulle jag gärna vilja ha mitt kvitto, speciellt då Intel har 5års garanti på deras 520-serie.

Skojar du nu eller?
Dagens skratt

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Det kan jag hålla med om, är nog inte speciellt vanligt att man som anställd kommer i kontakt med detta så länge man inte har någon form av helhetsansvar och förutom paketering också håller koll på kostnaderna. Men visst vore det härligt med en korrekt förklaring även om det känns långsökt att dylik information skulle nå kundtjänst. Är väl bäst att påpeka att jag inte pratar specifikt om CDON utan bara antar hur det är på de flesta företag som skickar gods.

Jo visst, låter troligt. Man förväntar sig lite för mycket antar jag, men nu har dem kommit i kontakt med det :).
Fick för övrigt fick jag detta som svar idag från CDON kundtjänst efter jag påpekat att det vore trevligt med information(som vi gått igenom bland annat viktvolym) om frakt för framtida bemötanden från deras sida, de får nöjdare/förstående kunder.
" Vi ska undersöka möjligheten om att informera om att notifiera kunder vid större leveranser att detta är en möjlighet.
Så förhoppningsvis kanske vi kan få detta som något posten kan meddela när dom tagit emot och vägt våra paket. "
Låter ju trevligt i alla fall:).

Skrivet av Hzup:

... ca 2km bort... 4km åt andra hållet? Vafan? Posten har gått bananas. Posten måste nog skärpa till sig lite...

Fy fan :S. Har jag aldrig varit med om, kanske man haft tur ändå:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Dold text

HAHAHAHAHAH skön snubbe!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Skojar du nu eller?
Dagens skratt

Ja, man undrar, haha

Permalänk
Medlem

Vara svara... Nej inget skämt helt seriös... (Men jo jag flinar också)

Visa signatur